ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ОСВІТНЬО-КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.339747Ключові слова:
порушення; опорно-руховий апарат; організація; ігрова діяльність; корекційна робота.Анотація
Стаття присвячена дослідженню ігрової діяльності як ефективного засобу освітньо-корекційної роботи з дітьми, які мають порушення опорно-рухового апарату (ПОРА). Проаналізовано її вплив на фізичний, соціальний, емоційний та когнітивний розвиток, наведено види ігор, адаптованих до потреб таких дітей, та окреслено форми ігрової діяльності в роботі з дітьми з порушеннями ОРА. Визначено основні принципи організації ігрової діяльності: індивідуалізація підходу, інклюзивність, доступність і безпека, стимулювання розвитку, психоемоційна підтримка, систематичність і послідовність, мотивація і заохочення, співпраця з батьками та фахівцями.
Посилання
Andriichuk, O.Ya. (2017). Fizychna reabilitatsiia v systemi okhorony zdorovia ditei zi statychnymy porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu [Physical rehabilitation in the healthcare system of children with static musculoskeletal disorders]. Youth Scientific Bulletin of the Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical Education and Sports, No. 26. pp. 58–62. Available at: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13544 [in Ukrainian].
Zaplatynska, A. & Shevchuk, L. (2020). Rukhlyvi ihry yak zasib adaptyvnoi fizychnoi kultury dlia ditei z porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu ta intelektu [Outdoor games as a means of adaptive physical culture for children with musculoskeletal and intellectual disabilities]. Scientific notes. Series “Psychological and pedagogical sciences” Nizhyn State University named after Nikolai Gogol. No. 3. pp. 57–63. DOI: 10.31654/2663-4902-2020-PP-3-57-63 [in Ukrainian].
Lytvynenko, S.A. & Yamnytskyi,V.M. (2008). Ihrova terapiia yak zasib psykholohichnoi dopomohy [Play therapy as a means of psychological assistance]. Updating the content, forms and methods of teaching and upbringing in educational institutions: collection of scientific works. Rivne State Humanitarian University. Vol. 41. Rivne, pp. 21–24. [in Ukrainian].
Sereda, L.V. & Liannoi, Yu.O. (2013). Porushennia funktsii oporno-rukhovoho aparatu v ditei doshkilnoho viku yak suchasna problema [Musculoskeletal system dysfunction in preschool children as a modern problem]. Physical education, sports and health culture in modern society: collection of scientific works of the Lesya Ukrainka Eastern European National University. No. 1(21). Lutsk, pp. 306–310. DOI: 10.15391/fvsk.2013-1.021 [in Ukrainian].
Chebotarova, O.V. (2006). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy indyvidualnoho navchannia ditei z porushenniam oporno-rukhovoho aparatu [Organizational and pedagogical conditions of individual education of children with musculoskeletal disorders]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 18 p. [in Ukrainian].
Prohrama rozvytku ditei doshkilnoho viku z porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu (2012). [Development program for preschool children with musculoskeletal disorders: Recommended by the Ministry of Education and Science of Ukraine / letter from the Ministry of Education and Science from 05.12.2012 №1/11-18795]. Available at: http://programa-rozvitku-ditey-doshkilnogo-viku-z-porushennyami-oporno-rukhovogo-aparatu1. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.