ПРОЄКТНО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЧИННИК ТВОРЧОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.339892

Ключові слова:

творча діяльність; креативно-пошукова активність; проєктно-дослідницька діяльність; професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва.

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти творчого становлення майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті їх професійної підготовки. Представлено тлумачення креативно-пошукової активності як конститутивної складової творчої діяльності. Зосереджено увагу на креативно-пошуковому потенціалі проєктно-дослідницької діяльності та актуальності інтеграції її в систему професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Обґрунтовано специфічні особливості проєктно-дослідницької діяльності мистецького спрямування, визначено її провідні принципи та функції, встановлено етапи реалізації у змісті мистецьких проєктів.

Біографія автора

Ірина Дікун

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін КЗВО “Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського”

Посилання

Horozhankina, O.Yu. (2024). Rozvytok tvorchoi indyvidualnosti maibutnikh vykladachiv muzychnoho mystetstva v protsesi proiektnoi diialnosti [Development of creative personality of future music teachers in the process of project activity]. Academic Visions. Vol. 35, pp. 1–8. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1349 [in Ukrainian].

Dikun, I.A. (2021). Mystetskyi proiekt u fakhovii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [An art project in the professional training of future music teachers]. Art and education. №4(102), рр. 37–43. [in Ukrainian].

Dikun, I.A. (2019). Formuvannia dosvidu tvorchoi diialnosti maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi pedahohichnoi praktyky [Developing Creative Activity Experience of Future Music Teachers in the Process of Pedagogical Practice]. Monograph. Kyiv: Drahomanov National Pedagogical University, 242 р. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [About education]. Available at: http://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/ [in Ukrainian].

Ilishova, O., Tovstohan, V. & Kozlov, Ye. (2024). Formuvannia hotovnosti maibutnikh pedahohiv do proiektnoi diialnosti yak neobkhidna umova pidvyshchennia rivnia profesiinoi kompetentnosti [Formation of future teachers' readiness for project activities as a prerequisite for raising the level of professional competence]. Youth & market. No. 5 (225), pp. 61–65. [in Ukrainian].

Kucheruk, O.A., Serhiienko, B.B. & Shurkhno, N.F. (2021). Proiektna diialnist yak komponent linhvometodychnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy ta literatury [Project Activity as a Component of Linguistic and Methodological Training of Future Teachers of Ukrainian Language and Literature]. Available at: https://drive.google.com/file/d/1bEuLbRQcP6bUL5gBsbhA9tGtzshRxqxy/view [in Ukrainian].

Proekt Standartu vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 Osvita/Pedahohika, spetsialnist 014 Serednia osvita (za predmetnymy spetsialnostiamy) (2023). [Draft Standard of Higher Education of Ukraine, first (bachelor’s) level, field of knowledge 01 Education/Pedagogy, specialty 014 Secondary Education (by subject specialties)]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dogromadskogo-obgovorennya-proyekt-standartuvishoyi-osviti-zi-specialnosti-014-serednyaosvita-na-pershomu-bakalavrskomu-rivni-vishoyiosviti [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. (2014). Tvorchyi rozvytok fakhivtsiv v umovakh mahistratury [Creative development of specialists in the conditions of the master’s program]. Monograph. Kyiv, 404 р. [in Ukrainian].

Kholodenko, V.O. (2013). Sutnist, zmist ta struktura tvorchoi aktyvnosti osobystosti [The essence, content, and structure of creative activity of the individual]. Scientific Notes of the National State University named after M. Gogol. Psychological and pedagogical sciences. Nizhyn, No. 1, pp. 84–88. [in Ukrainian].

Khoruzha, L. (2006). Proiektna kultura vchytelia: etychnyi component [Teacher’s project culture: ethical component]. The path of education. No. 4, pp. 11–17. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-03

Номер

Розділ

Статті