ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.343098

Ключові слова:

оцінювання; інклюзивне навчання; мотивація; адаптація; модифікація; доступність; пізнавальна активність.

Анотація

У статті актуалізовано проблеми, пов’язані з оцінюванням навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Розкрито головну мету оцінювання, проаналізовано його види. Встановлено, що зміст оцінювання полягає у систематичному оновленні даних про особливості навчальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами з метою підвищення пізнавальної їх активності та сприяння унормуванню розвитку. Проаналізовано основні чинники впливу на ефективність оцінювання. Виокремлено засадничі принципи та вимоги щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів з особливими освітніми потребами відповідно до гуманістичної парадигми інклюзивної освіти.

Біографія автора

Наталія Матвеєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Карпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy (2024). [Assessment of academic achievement of students with special educational needs]. (Ed.). N. Sofii, O. Stiahunova, O. Fedorenko. Methodological recommendations. Kyiv, 40 р. Available at: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/inkluzyvne-navchannya/2024/07/29/Otsinyuvannya.navch.dosyahn.uchniv.z.OOP-metodrekomendatsiyi-2024.pdf [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Kontseptsii rozvytku inkliuzyvnoho navchannia [On approval of the Concept for the development of inclusive education]. Available at: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya [in Ukrainian].

Sadova, I. & Pantiuk, M. (2025). Tekhnolohii koryhuvannia trudnoshchiv u navchanni ta povedintsi ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Technologies for correcting learning and behavioral difficulties of children with special educational needs]. Youth & market, No. 3 (235). рр. 7–12. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/325678/316320 [in Ukrainian].

Iak otsiniuvaty ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy? [How to assess children with special educational needs?]. Available at: https://nus.org.ua/2021/02/12/yak-otsinyuvaty-ditej-z-osoblyvymy-osvitnimy-potrebamy/ [in Ukrainian].

Iarmola, N. Otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Assessment of academic achievements of students with special educational needs in inclusive education]. Available at: https://surl.lt/gwtgpf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-19

Номер

Розділ

Статті