ГРУПА ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ В НУШ: ПРОБЛЕМИ І ВИКЛИКИ В УМОВАХ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.345326Ключові слова:
група продовженого дня; нова українська школа (НУШ); проблеми і виклики; умови війни; освітньо-професійні програми підготовки; післядипломна педагогічна освіта.Анотація
Здійснено теоретичний огляд питання, доведено його актуальність з огляду на нормативну базу й наукові і методичні розвідки, залежність успішності роботи від правильної організації діяльності, режиму дня, наявних інновацій. Розглянуто думки щодо сутності поняття, педагогічних умов успішної організації педагогічного процесу, ефективної діяльності вихователя, його підготовки у закладі вищої освіти та підвищення кваліфікації у післядипломній освіті. Простежено проблеми і виклики в умовах війни та шляхи їх подолання.
Посилання
Holub, O., Lesyk, A. & Shcherbakova, N. (2022). Pedahohichni umovy efektyvnoi diialnosti vykhovatelia hrupy prodovzhenoho dnia [Pedagogical conditions of effective activity of the teacher of the extended day group]. Youth & market, No. 2 (200). pp. 82–87. [in Ukrainian].
Hihiienichni vymohy do ulashtuvannia, utrymannia i rezhymu spetsialnykh zahalnoosvitnikh shkil (shkil-internativ) dlia ditei, yaki potrebuiut korektsii fizychnoho ta (abo) rozumovoho rozvytku, ta navchalno-reabilitatsiinykh tsentriv: Derzhavni sanitarni normy ta pravyla, zatverdzheni nakazom Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy vid 20 liutoho 2013 roku № 144, zareiestrovanym v Ministerstvi yustytsii Ukrainy 14 bereznia 2013 roku za № 410/22942) [Hygienic requirements for the arrangement, maintenance and regime of special general education schools (boarding schools) for children who need correction of physical and (or) mental development, and educational and rehabilitation centers: State sanitary norms and rules, approved by the order of the Ministry of Health of Ukraine dated February 20, 2013 No. 144, registered in the Ministry of Justice of Ukraine on March 14, 2013 under No. 410/22942)]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0410-13#n15 [in Ukrainian].
Hordiichuk, O. (2009). Innovatsiini pidkhody do profesiinoi pidhotovky vykhovatelia hrupy prodovzhenoho dnia suchasnoi pochatkovoi shkoly [Innovative approaches to professional training of an educator of an extended day group of a modern primary school]. Scientific notes. Series: Pedagogy. No. 5. pp. 115–120. [in Ukrainian].
Dubrovskyi, V.L. (2019). Hrupa prodovzhenoho dnia yak odna iz form stanovlennia osobystosti uchnia u pochatkovii shkoli [Extended day group as one of the forms of formation of a student’s personality in primary school]. Scientific notes of the National State University named after M. Hohol: psychological and pedagogical sciences. No. 2 pp. 65–69. [in Ukrainian].
Kostenko, H. & Holub, O. (2021). Formuvannia osobystisno-oriientovanoho spilkuvannia v hrupakh prodovzhenoho dnia: teoretychnyi aspekt [Formation of personality-oriented communication in extended day groups: theoretical aspect]. Psykholoho-pedahohichnyi suprovid fakhovoho zrostannia osobystosti v systemi neperervnoi profesiinoi osvity : materialy II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu (Berdiansk, 25–26.11.2021) – Psychological and pedagogical support of professional growth of the individual in the system of continuous professional education: Proceedings of the II All-Ukrainian scientific and practical Internet conference with international participation (Berdyansk, 25–26.11.2021). (Ed.). I.A. Barbashova, L.H. Yaroshchuk. Berdiansk, pp. 69–71. [in Ukrainian].
Liadobruk, O. (2021). Innovatsiini pidkhody do pobudovy osvitnoho protsesu u hrupi podovzhenoho dnia v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly [Innovative approaches to building the educational process in the extended day group in the conditions of the New Ukrainian School]. Zhytomyr Pedagogical Region,No. 4 (24). Available at: https://surl.li/apmojf [in Ukrainian].
Molchan, H.P. (2016). Aktyvizatsiia samopidhotovky uchniv [Activation of self-training of students]. Formation of competencies of younger schoolchildren in the extended day group: teaching and methodological manual. pp. 90–96. Available at: http://library.ippro.com.ua/ attachments/article/395/%B9.pdf [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly, MON Ukrainy, 2016 [New Ukrainian School: Conceptual principles of reforming secondary school, Ministry of Education and Science of Ukraine, 2016]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkolacompressed.pdf [in Ukrainian].
Ovadiuk, O. (2012). Samopidhotovka v umovakh hrupy prodovzhenoho dnia [Self-training in the conditions of the extended day group]. Primary education. No. 48. pp. 9–13. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Poriadku stvorennia hrup podovzhenoho dnia u derzhavnykh i komunalnykh zakladakh zahalnoi serednoi osvity: nakaz MON Ukrainy vid 25.06.2018 № 677 [On approval of the Procedure for creating extended day groups in state and municipal institutions of general secondary education: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 06/25/2018 No. 677]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0865-18#Text [in Ukrainian].
Psykholohichna entsyklopediia [Psychological Encyclopedia]. (Ed.). O.M. Stepanov. Kyiv, 2006. 424 p. [in Ukrainian].
Tkachenko, M. & Holub, O. (2021). Ihrova diialnist u hrupi prodovzhenoho dnia [Game activity in an extended day group]. Psykholoho-pedahohichnyi suprovid fakhovoho zrostannia osobystosti v systemi neperervnoi profesiinoi osvity : materialy II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu (Berdiansk, 25–26.11.2021) – Psychological and pedagogical support for professional growth of the individual in the system of continuous professional education: Proceedings of the II All-Ukrainian scientific and practical Internet conference with international participation (Berdyansk, 11/25–26/2021). (Eds.). I.A. Barbashova, L.H. Yaroshchuk. Berdiansk, pp. 221–224. [in Ukrainian].
Yaremchuk, N.Ia. & Kalitovska, O.A. (2019). Teoretychni zasady orhanizatsii hrupy prodovzhenoho dnia v pochatkovii shkoli [Theoretical principles of organizing an extended day group in primary school]. Young scientist, No. 10 (74). pp. 276–279. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.