THE ROLE PEDAGOGICAL PRACTICE AND LEARNING ENVIRONMENT IN THE FORMATION OF HUMANISTIC VALUES
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.346028Ключові слова:
гуманістичні цінності; педагогічний досвід; освітній процес; система освіти; методи навчання.Анотація
Формування гуманістичних цінностей характеризується як одне з найважливіших та найактуальніших питань сучасної педагогіки. Швидкий розвиток технологій та зміни в освітньому середовищі мали значний вплив на людські стосунки, процеси комунікації та моральні основи навчання. Тому метою дослідження є дослідження ролі педагогічної практики та навчального середовища у формуванні гуманістичних цінностей. Під час дослідження використовувалися методи аналізу, синтезу та порівняння психолого-педагогічної літератури. Аналіз літератури відіграв важливу роль у визначенні концептуальних основ дослідження.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що інтеграція гуманістичних принципів у процес педагогічної практики зміцнює як особистісний, так і професійний розвиток студентів. Виходячи з результатів, можна зазначити, що навчальне середовище, засноване на співпраці, емоційній взаємодії та рефлексії, сприяє засвоєнню гуманістичних цінностей. Більше того, дослідження підкреслює, що педагогічне середовище має не лише передавати знання, а й розвивати емпатію, толерантність та моральну відповідальність як невід’ємні компоненти освіти. Результати дослідження підкреслюють, що гуманістична педагогіка сприяє створенню емоційно безпечної та демократичної атмосфери, яка підтримує індивідуальність кожного учня. У зв’язку з цим дослідження пропонує теоретичні та методологічні рекомендації для освітян, які прагнуть інтегрувати гуманістичні принципи в сучасну освітню практику, зокрема в цифровому та мультикультурному контексті навчання.
Посилання
Abdullayeva, G. (2022). Məktəbəqədər yaşlı uşaqların humanizm tərbiyəsinin sosial-mənəvi əsasları [Social and moral foundations of humanistic education of preschool children]. Azerbaijan School, No. 3, pp. 115–121. [in Azerbaijani].
Amini, M., Qiufen, W., Amini, D., Ravindran, L., Lin, D. T. A., Ganapathy, M. & Singh, M. K. M. (2025). The significance of humanistic approach and moral development in English language classrooms. Discover Education, No. 4(1), pp. 1–17. [in English].
Branch, W.T. (2015). Teaching professional and humanistic values: Suggestion for a practical and theoretical model. Patient education and counseling, No. 98(2), pp. 162–167. [in English].
Aliyev, R.I. (2023). Humanist psixologiya: (metodik vəsait). [Humanistic psychology: (methodical manual)]. Baku: Azerbaijan State Pedagogical University. p. 198 [in Azerbaijani].
Kos, O., Mordovtseva, N., Sych, Y., Poltavska, Y. & Stepanyuk, S. (2024). Pedagogical Activity in the Context of Education of Humanistic and Legal Values. International Journal, No. 5(11), pp. 645–650. [in English].
Mielkov, Y., Bakhov, I., Bilyakovska, O., Kostenko, L. & Nych, T. (2021). Higher education strategies for the 21st century: philosophical foundations and the humanistic approach. Revista Tempos E Espaços Em Educação, No. 14(33). pp. 1–13. [in English].
Mirzajanzadeh, A. (2018). Təhsilin humanistləşdirilməsi haqqında etüdlər [Studies on the humanization of education]. Baku: Law Publishing House. p. 504 p. [in Azerbaijani].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.