ПОТЕНЦІАЛ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.346142

Ключові слова:

дистанційні технології; професійна підготовка; майбутній фахівець соціономічного профілю; професійна підготовка майбутніх фахівців соціономічних професій; Google Workspace for Education; стратегії професійної підготовки.

Анотація

У статті розкрито можливості використання дистанційних технологій у професійній підготовці майбутніх фахівців соціономічних професій у закладах передвищої освіти – фахових коледжах. Наголошено на необхідності використання платформи Google Workspace for Education та її інструментів – Google Meet, Google Classroom, Google Drive, Google Forms. Підкреслено важливість онлайн-ресурсів, віртуальних симуляцій, ситуацій для обговорення та розв’язання кейсів, інтерактивних методик. Розглянуто стратегії професійної підготовки майбутніх фахівців: гейміфікація, віртуальний клас, онлайн-курси, е-Learning. Відзначено ефективність платформи “Мооdle”.

Біографія автора

Тарас Бзовський

аспірант кафедри сфери обслуговування, технологій та охорони праці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Aliiev, Kh.M. (2017). Dystantsiini osvitni tekhnolohii: sutnist, oznaky, osoblyvosti [Distance educational technologies: essence, features, peculiarities]. Pedagogical Almanac. Vol. 35. рр. 36–40. [in Ukrainian].

Arkhypova, S. & Ternova, L. (2024). Osoblyvosti orhanizatsii profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv sotsionomichnoi sfery v suchasnykh umovakh [Peculiarities of organizing professional training of specialists in the socio-economic sphere in modern conditions]. Social entrepreneurship as a tool for the renewal of Ukraine : a forum of stakeholders for the development of social entrepreneurship (Chernihiv, September 16, 2024): abstracts of reports. Chernihiv: National University “Chernihiv Polytechnic”. pp. 47–49. [in Ukrainian].

Bykov, V.Yu. (2005). Dystantsiina osvita: aktualnist, osoblyvosti i pryntsypy pobudovy, shliakhy rozvytku ta sfera zastosuvannia [Distance education: relevance, features and principles of construction, development paths and scope of application]. Information support of the educational process: innovative means and technologies : collective monograph. Kyiv, pp. 77–92. [in Ukrainian].

Burtseva, Yu.O. & Trotsenko, O.M. (2024). Vyklyky ta perspektyvy vykorystannia dystantsiinykh tekhnolohii dlia rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha vyshchoi shkoly [Challenges and prospects of using distance technologies for developing communicative competence of a future higher school teacher]. Collection of Scientific Papers “SCIENTIA”. рр. 125–127. [in Ukrainian].

Hevko, I. & Nevmerzhytska, O. (2019). Rol informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v suchasnii kontseptsii dystantsiinoho navchannia [The role of information and communication technologies in the modern concept of distance learning]. Youth & market. No. 2 (169). pp. 41–45. [in Ukrainian].

Mazur, V.M. (2009). Dystantsiini osvitni tekhnolohii v pidhotovtsi psykholohiv [Distance educational technologies in the training of psychologists]. Current problems of psychology. Vol. 7. Issue 20. pp. 5–7. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. & Yarmolchuk, T.M. (2020). Aktualni stratehii navchannia u profesiinii pidhotovtsi fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii [Current learning strategies in professional training of information technology specialists]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 76. No. 2. pp. 43–57. [in Ukrainian].

Reva, S.V. (2024). Dystantsiine navchannia z vykorystanniam platformy Google u zakladakh fakhovoi peredvyshchoi osvity v umovakh nadzvychainykh sytuatsii [Distance learning using the Google platform in institutions of professional pre-higher education in emergency situations]. Integration of the Ukrainian education system into the European educational space : collection of abstracts of the VI International Scientific and Practical Conference, Kyiv, October 25, 2024. Kyiv: DNU “Institute of Educational Analytics”. pp. 186–188. [in Ukrainian].

Reva, S. V. (2023). Tsyfrova transformatsiia fakhovoi osvity v suchasnykh umovakh [Digital transformation of professional education in modern conditions]. Digital transformation and digital technologies for sustainable development of all branches of modern education, science and practice : materials of the International Scientific and Practical Conference (Lomza, Kharkiv, January 26, 2023). pp. 170–174. [in Ukrainian].

Storozh, V.V. (2022). Pidhotovka fakhivtsia sotsionomichnoi sfery diialnosti v umovakh tsyfrovizatsii osvity [Training of a specialist in the socio-economic sphere of activity in the conditions of digitalization of education]. Scientific journal of the M.P. Dragomanov NPU. Series “Pedagogical Sciences: Realities and Prospects”. Vol. 86. pp. 200–204. [in Ukrainian].

Tretiak, O.S. (2020). Pidhotovka fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii v zakladakh vyshchoi osvity iz vykorystanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia [Training of specialists in socio-economic professions in higher education institutions using distance learning technologies]. Modern approaches and prospects for professional development of specialists in socio-economic professions : collection of materials of the All-Ukrainian Scientific-Practical Conference (Vinnytsia, June 19, 2020). Vol. 2 (28). pp. 104–108. [in Ukrainian].

Shymkova, I.V. (2007). Dystantsiini tekhnolohii v systemi samostiinoi roboty studentiv ochnoi formy navchannia [Distance technologies in the system of independent work of full-time students]. Available at: https://dspace.vspu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/b1df2b2b-afad-4c9d-b1a2-a8a34c685bec/content (Accessed 12 October 2025). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-18

Номер

Розділ

Статті