ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ МОТИВІВ ОБРАННЯ АБІТУРІЄНТАМИ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРОФЕСІЙ СОЦІОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322522

Ключові слова:

мотив; мотивація; абітурієнти закладів вищої освіти; вибір професії; соціономічний профіль.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню основних мотивів обрання абітурієнтами закладів вищої освіти професій соціономічного профілю. Автор статті аналізує такі поняття, як: мотив, мотивація, професійна мотивація, мотиваційна спрямованість особистості. У статті проведено емпіричне дослідження на визначення основних мотивів обрання абітурієнтами закладів вищої освіти професій соціономічного профілю, що дало змогу автору статті зробити висновок, що на цей вибір значний вплив мають такі мотиви, як: соціальні (бажання самовдосконалюватись та саморозвиватися, налагоджувати соціальні контакти, надавати допомогу і підтримку навколишнім); пізнавальні (прагнення до здобуття нових знань і оволодіння навичками з певної професійної діяльності); творчі (творче ставлення до праці і творчий характер самої праці).

Біографія автора

Олена Василенко

кандидат педагогічних наук, доцентв. о. завідувача кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки Хмельницького національного університету

Посилання

Arkhypova, S. & Tymoshenko, N. (2024). Stratehii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnoi sfery do vrehuliuvannia ta poperedzhennia konfliktiv u profesiinii diialnosti [Strategies for training future socio-economic specialists to resolve and prevent conflicts in their professional activities]. Youth & market. No. 3 (223). pp. 7–11. [in Ukrainian].

Vasylenko, O.M. (2011). Infantylne stavlennia vypusknykiv zahalnoosvitnikh shkil do vyboru maibutnoi profesii ta shliakhy yoho podolannia [Infantile attitude of secondary school graduates to the choice of future profession and ways to overcome it]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine” pp. 16–18. [in Ukrainian].

Halian, O.I. (2013). Motyvatsiinyi aspekt profesiinoho vyboru maibutnikh psykholohiv (na prykladi studentiv tsentru perepidhotovky) [Motivational aspect of future psychologists’ professional choice (on the example of students of the retraining centre)]. Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs. Psychological series. No. 2. pp. 194–202. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Mosol, N.O. (2008). Motyvy vyboru profesii psykholoha [Motives for choosing the profession of psychologist] Current issues of psychology. No. 7. Vol. 17. pp. 122–125. [in Ukrainian].

Nikitina, I.V. & Martych, I.V. (2010). Formuvannia profesiinoi motyvatsii studenta yak determinanty yoho tvorchoho rozvytku i pratsevlashtuvannia [Formation of professional motivation of students as a determinant of their creative development and employment]. Bulletin of NTTU-KPI. Philosophy. Psychology. Pedagogy. Vol. 1. pp. 206–211. [in Ukrainian].

Rudiuk, O. (2006). Psykholohichni osoblyvosti profesiinoho samovyznachennia bezrobitnoi molodi v protsesi profpereoriientatsii [Psychological peculiarities of professional self-determination of unemployed youth in the process of professional reorientation]. Social psychology. No. 5. pp. 122–127. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-13

Номер

Розділ

Статті