ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ У ПОЛЬЩІ (1918–1939 РР.)

Автор(и)

  • Марія Чепіль

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216612

Ключові слова:

фізичне виховання, концепції, методика, активність, діти, молодь, Польща

Анотація

У статті охарактеризовано концепції фізичного виховання дітей і молоді у міжвоєнний період Польщі. Їх фундаментом було поєднання компонентів фізичної культури – фізичного виховання, спорту, туризму. Спільним для них було те, що фізичне виховання мусить бути на п’єдесталі серед суспільних цінностей, щоб держава могла краще функціонувати. Фізичне виховання розглядалося на рівні з моральним та інтелектуальним, а інколи навіть було важливішим за них. Велику роль фізичне виховання відігравало у формуванні доброго громадянина. Акцентовано увагу на підручниках, на рухливих іграх і забавах, вправах, гімнастиці і спорті.

Біографія автора

Марія Чепіль

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bielski, J., & Blada, E. (2014). Zdrowie і kultura fizyczna na przestrzeni dziejόw [Health and physical culture throughout history]. Krakόw: Impuls, 188 p. [in Polish].

Gaj, J. (1993). Koncepcje, uwarunkowania i efekty instytucjonalnej dzaiłalnośći w dziedzinie kultury fizycznej w Polsce w latach 1918–1939 [Concepts, conditions and effects of institutional activity in the field of physical culture in Poland in 1918–1939]. Physical education and sport, 4, pp. 109–115. [in Polish].

Gaj, J. (1965). Kultura fizyczna w Wielkopolsce na tle sytuacji gospodarczo-społecznej i politycznej (1918–1939) [Physical education in Greater Poland against the background of the economic, social and political situation (1918–1939)]. Poznań: WSWF, Vol. 6, pp. 25–48. [in Polish].

Dolata, E. (2005). Piasecki Eugeniusz Witold. Educational encyclopedia of the 21st century. Warszawa: Żak, Vol. IV, pp. 369–373. [in Polish].

Modziankowska, H. (1967). Rozwόj wychowania fizycznego i sportu w Polsce w latach 1914–1944 [Development of physical education and sport in Poland in 1914–1944]. From the history of physical culture in Poland: Materials of the Plenum on the occasion of the 100th anniversary of Polish sport. Warszawa, pp. 63–140. [in Polish].

Nawrot-Borowska, M. (1978). Higiena małego dzeicka w świetle poradnikόw z początku XX wieku [Hygiene of the small child in the light of guides from the beginning of the 20th century]. Bydgoszcz: Wyd. UKW, pp. 169–197. [in Polish].

Nowak, I. (1996). Sport szkolny w latach 1918–1939 [School sports in 1918–1939]. Physical education and sport, 4, pp. 140–146. [in Polish].

Osmolski, W. (1927). Kształcenie kierownikόw wychowania fizycznego oraz powołanie i organizacja Państwowego Instytutu Wychowania Fizycznego [Training of physical education managers and vocation and organization of the State Institute of Physical Education]. Soldier of Greater Poland, 19–20, pp. 6–7. [in Polish].

Rotkiewycz, M., & Wilk, S. (1993). Wychowanie fizyczne i hihiena szkolna w świetle zjazdόw i wystaw lekarzy i przyrodnikόw polskich. Cz. II (1918–1939) [Physical education and school hygiene in the light of conventions and exhibitions of Polish doctors and naturalists]. P. II (1918–1939)]. Warszawa: PWN, pp. 89–97. [in Polish].

Strzyżewski, S. (1988). Tendencje w metodyce wychowania fizycznego w Polsce w latach 1918–1939 [Tendencies in the methodology of physical education in Poland in 1918–1939]. Physical education and school hygiene, 36, pp. 305–306. [in Polish].

Zieliński, H. (1983). Historia Polski 1914–1939 [History of Poland 1914–1939]. Wroclaw, 427 p. [in Polish].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті