РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216614Ключові слова:
інженерно-технічна освіта, компетентнісний підхід, педагогічні мови, формування професійних компетентностей, заклади освіти, майбутні фахівці інженерно-технічного профілюАнотація
У статті визначена місія закладів передвищої та вищої інженерно-технічної освіти в умовах реформування освітньої галузі, обґрунтовані концептуальні засади реалізації компетентнісного підходу та формування професійної компетентності майбутнього фахівця інженерно-технічного профілю. На основі аналізу наукових праць та вивчення реальної освітньої практики визначені напрями вдосконалення системи підготовки фахівців інженерно-технічного профілю з позиції реалізації компетентнісного підходу та розроблена відповідна педагогічна модель, що враховує суспільні вимоги і прогностичність розвитку науки, техніки та виробництва.
Визначені чинники підвищення ефективності інженерно-технічної освіти та технологій реалізації компетентнісного підходу як складової педагогічної системи із заданими властивостями, а також запропонований комплекс інноваційних освітніх технологій формування професійної компетентності як показника якості інженерно-технічної освіти.
Посилання
Baldzhy, Ye., Drach, I., Kalashnikova, S. & Kovalenko, O. et al. (2017). Rozvytok instytutsiinoho potentsialu universytetiv u konteksti hlobalnoho liderstva: monohrafiia [Development of institutional potential of universities in the context of global leadership: a monograph]. (Ed.). S. Kalashnikova. Kyiv, 205 p. [in Ukrainian].
Karpash, M., Kryzhanivskyi, Ye. & Karpash, O. (2014). Vyshcha inzhenerna osvita v umovakh staloho rozvytku suspilstva [Higher engineering education in the conditions of sustainable development of society]. Higher education in Ukraine.No. 2. pp. 55–60. [in Ukrainian].
Korsak, K., Tarutina, Z., Pokhresnyk, A., Kozlakov, H. & Hurzhii, A. et al. (2014).Teoretyko-metodolohichni osnovy modernizatsii pryrodnychoi y inzhenernoi vyshchoi osvity v umovakh innovatsiino-tekhnolohichnoho rozvytku suspilstva: monohrafiia [The theoretical and methodological bases of modernization of natural and engineering higher education in the conditions of innovative and technological development of society: monograph]. Kyiv, 202 p.[in Ukrainian].
Ohorodnichuk, I. A. (2013). Osoblyvosti formuvannia kompetentnosti maibutnikh inzheneriv [The features of formation of competence of future engineers]. Science and education. No.1-2. pp. 193–197. [in Ukrainian].
Pozhuiev, V. I. (2006). Kliuchovi problemy suchasnoi inzhenernoi osvity v konteksti reformy vyshchoi osvity [The key problems of modern engineering education in the context of higher education reform]. Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy.Vol. 24. pp. 4–14.[in Ukrainian].
Psykholoho-pedahohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh tekhnolohii vykladannia u vyshchii shkoli: monohrafiia (2011). [The psychological and pedagogical principles of designing of innovative teaching technologies in higher school: monograph]. (Ed.). Andrushchenko V.P., Luhovyi V.I. Kyiv, 260 p.[in Ukrainian].
Zinchenko, V., Horbunova, L., Kurbatov, S. & Mielkov, Yu. (2019). Stratehii vyshchoi osvity v umovakh internatsionalizatsii dlia stiikoho rozvytku suspilstva: metodychni rekomendatsii [The strategies of higher education in the conditions of internationalization for sustainable development of society: methodical recommendations]. (Ed.).V. Zinchenko. Kyiv, 107 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.