ЕНВАЙРОНМЕНТАЛЬНА ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ У ВИМІРІ ЮНЕСКО КРІЗЬ ПРИЗМУ ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ

Автор(и)

  • Галина Білавич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216619

Ключові слова:

енвайронментальна освіта, підручники, сталий розвиток суспільства, екологічна освіта, ЮНЕСКО

Анотація

Pозглянуто питання енвайронментальної освіти для сталого розвитку у вимірі ЮНЕСКО крізь призму підручникотворення. Зазначено, що енвайронментальна освіта розвивається не лише як теорія, а радше як певна практика, спрямована на формування екологічно орієнтованої т. зв. життєвої політики суспільства. Підручники в галузі енвайронментальної освіти пропонують конкретні шляхи природозбереження, гармонійної взаємодії особи із природою, орієнтують на подальшу гуманну діяльність у довкіллі, а також забезпечують енвайронментальні знання, спрямовані на формування екологічно орієнтованого світогляду; засвоєння системи знань у галузі взаємодії природи і суспільства; виховання екогуманістичного світосприйняття особистості; проєктують розвиток енвайронментального мислення, формування відповідних переконань особистості; формування енвайронментальної поведінки та культури.

Біографія автора

Галина Білавич

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Zakon Ukrainy “Pro Osnovni zasady (stratehiiu) derzhavnoi ekolohichnoi polityky Ukrainy na period do 2030 roku” (2019).[Law of Ukraine “On the Basic Principles (Strategy) of State Environmental Policy of Ukraine for the period up to 2030”]. Information of the Verkhovna Rada (VVR). No. 16. p. 70. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2697-19 (accessed 21 Sept. 2019)[in Ukrainian].

Ryo-de-Zhaneirskaia deklaratsyia po okruzhaiushchei srede y razvytyiu. Doklad Konferentsyy OON po okruzhaiushchei srede y razvytyiu (Ryo-de-Zhaneiro, 3–14 yiunia 1992 hoda) (1993). [Rio Declaration on Environment and Development. Report of the United Nations Conference on Environment and Development (Rio de Janeiro, 3–14 June 1992) / United Nations]. United Nations, New York, pp. 3–7. Available at: http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N92/836/57/PDF/ N9283657.pdf? OpenElement (accessed 21 Sept. 2019)[in Russian].

Stratehiia YeEK OON z osvity v interesakh zbalansovanoho rozvytku (2006). [UNECE Strategy for Education for Sustainable Development]. Kyiv: Aspekt-Polihraf. The library of the All-Ukrainian Ecological League. Series “Environmental education and upbringing”.No. 3. 40 p. [in Ukrainian].

Yaprynets, T. S. (2015). Kontseptsiia staloho rozvytku v zmisti heohrafichnoi osvity v osnovnii shkoli [The concept of sustainable development in the content of geographical education in primary school]. Bulletin of Cherkasy University. Series: Pedagogical sciences. No. 28 (361). pp. 47–55. [in Ukrainian].

Brennan, M. J. (1986). A Curriculum for the Conservation of People and their Environment. The Journal of Environmental Education. Vol. 17. No 4. рp. 1–12. (accessed 26 Sept. 2019) [in English].

Cunningham, W. P., Cunningham, М. А., & Saigo, В. W. (2005). Environmental Science: a global concern. Eighth edition. Boston-Toronto: Wm. C. Brown Publishers. 600 p. [in English].

Environmental education and training in Еurope. Background paper for the European Union Conference on EE&T in Europe Brussels 3-4 May. Available at:www.vankempenconsultancy.com › resources (accessed 30 Sept. 2019) [in English].

Environmental Education in the European Union. (1997). Luxembourg: European Commission. 147 p. [in English].

Environmental Education in the Schools: Creating a Program that Works! Ed. Judy A. Braus, David Wood. (1993). Washington: NAAEE. 500 p. [in English].

Environmental Education: Strategies Toward a More Livable Future. Ed.James A. Swan and William B. Stapp. (1974). NY: John Wiley&Sons. 349 p. [in English].

Gordon, О. (1995). The handbook of environmental education. Mcgilljournal of education. Vol. 30. Nо. 2. pp. 214–215. [in English].

Gratiela, D. B. & Sinan, S. (2019). Environmental Education and Student’s Perception, for Sustainability, Sustainability, MDPI. Open Access Journal. Vol. 11(6). pp. 1–18, March. DOI: 10.1016/B978-0-08-097086-8.91081-Х (accessed 30 Sept. 2019) [in English].

Interdisciplinary Enviromental Approaches (1994). By Utton A. E., Henning D. H. (eds). California: Educational Media Press. 49 p. [in English].

Pаlmer, J. & Neal, Ph. (1994). The Handbook 01 Environmental Education. London & New York: Routledge. 267 p. [in English].

Roadmap for Implementing the Global Action Programme on Education for Sustainable Development (2014). UNESCO : Paris, 2014. 38 р. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті