ЕНВАЙРОНМЕНТАЛЬНА ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ У ВИМІРІ ЮНЕСКО КРІЗЬ ПРИЗМУ ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216619Ключові слова:
енвайронментальна освіта, підручники, сталий розвиток суспільства, екологічна освіта, ЮНЕСКОАнотація
Pозглянуто питання енвайронментальної освіти для сталого розвитку у вимірі ЮНЕСКО крізь призму підручникотворення. Зазначено, що енвайронментальна освіта розвивається не лише як теорія, а радше як певна практика, спрямована на формування екологічно орієнтованої т. зв. життєвої політики суспільства. Підручники в галузі енвайронментальної освіти пропонують конкретні шляхи природозбереження, гармонійної взаємодії особи із природою, орієнтують на подальшу гуманну діяльність у довкіллі, а також забезпечують енвайронментальні знання, спрямовані на формування екологічно орієнтованого світогляду; засвоєння системи знань у галузі взаємодії природи і суспільства; виховання екогуманістичного світосприйняття особистості; проєктують розвиток енвайронментального мислення, формування відповідних переконань особистості; формування енвайронментальної поведінки та культури.Посилання
Zakon Ukrainy “Pro Osnovni zasady (stratehiiu) derzhavnoi ekolohichnoi polityky Ukrainy na period do 2030 roku” (2019).[Law of Ukraine “On the Basic Principles (Strategy) of State Environmental Policy of Ukraine for the period up to 2030”]. Information of the Verkhovna Rada (VVR). No. 16. p. 70. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2697-19 (accessed 21 Sept. 2019)[in Ukrainian].
Ryo-de-Zhaneirskaia deklaratsyia po okruzhaiushchei srede y razvytyiu. Doklad Konferentsyy OON po okruzhaiushchei srede y razvytyiu (Ryo-de-Zhaneiro, 3–14 yiunia 1992 hoda) (1993). [Rio Declaration on Environment and Development. Report of the United Nations Conference on Environment and Development (Rio de Janeiro, 3–14 June 1992) / United Nations]. United Nations, New York, pp. 3–7. Available at: http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N92/836/57/PDF/ N9283657.pdf? OpenElement (accessed 21 Sept. 2019)[in Russian].
Stratehiia YeEK OON z osvity v interesakh zbalansovanoho rozvytku (2006). [UNECE Strategy for Education for Sustainable Development]. Kyiv: Aspekt-Polihraf. The library of the All-Ukrainian Ecological League. Series “Environmental education and upbringing”.No. 3. 40 p. [in Ukrainian].
Yaprynets, T. S. (2015). Kontseptsiia staloho rozvytku v zmisti heohrafichnoi osvity v osnovnii shkoli [The concept of sustainable development in the content of geographical education in primary school]. Bulletin of Cherkasy University. Series: Pedagogical sciences. No. 28 (361). pp. 47–55. [in Ukrainian].
Brennan, M. J. (1986). A Curriculum for the Conservation of People and their Environment. The Journal of Environmental Education. Vol. 17. No 4. рp. 1–12. (accessed 26 Sept. 2019) [in English].
Cunningham, W. P., Cunningham, М. А., & Saigo, В. W. (2005). Environmental Science: a global concern. Eighth edition. Boston-Toronto: Wm. C. Brown Publishers. 600 p. [in English].
Environmental education and training in Еurope. Background paper for the European Union Conference on EE&T in Europe Brussels 3-4 May. Available at:www.vankempenconsultancy.com › resources (accessed 30 Sept. 2019) [in English].
Environmental Education in the European Union. (1997). Luxembourg: European Commission. 147 p. [in English].
Environmental Education in the Schools: Creating a Program that Works! Ed. Judy A. Braus, David Wood. (1993). Washington: NAAEE. 500 p. [in English].
Environmental Education: Strategies Toward a More Livable Future. Ed.James A. Swan and William B. Stapp. (1974). NY: John Wiley&Sons. 349 p. [in English].
Gordon, О. (1995). The handbook of environmental education. Mcgilljournal of education. Vol. 30. Nо. 2. pp. 214–215. [in English].
Gratiela, D. B. & Sinan, S. (2019). Environmental Education and Student’s Perception, for Sustainability, Sustainability, MDPI. Open Access Journal. Vol. 11(6). pp. 1–18, March. DOI: 10.1016/B978-0-08-097086-8.91081-Х (accessed 30 Sept. 2019) [in English].
Interdisciplinary Enviromental Approaches (1994). By Utton A. E., Henning D. H. (eds). California: Educational Media Press. 49 p. [in English].
Pаlmer, J. & Neal, Ph. (1994). The Handbook 01 Environmental Education. London & New York: Routledge. 267 p. [in English].
Roadmap for Implementing the Global Action Programme on Education for Sustainable Development (2014). UNESCO : Paris, 2014. 38 р. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.