ІНТЕГРАЦІЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В СЕРЕДОВИЩЕ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ МІЖНАРОДНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

Автор(и)

  • Наталія Мукан
  • Лариса Козіброда

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216622

Ключові слова:

діти особливими освітніми потребами, інтеграція, середовище загальноосвітньої школи, освітня політика, міжнародна освітня політика

Анотація

У статті висвітлено специфіку процесу утвердження гуманних поглядів і позицій щодо людей з особливими потребами, незалежно від їхніх фізичних, психічних, інтелектуальних, культурно-етнічних, мовних тощо особливостей, який простежується у міжнародних документах, що сприяли визнанню їх рівноцінними членами людської спільноти, утвердженню їхніх прав на повноцінне життя у суспільстві. Проведено аналіз інтеграції учнів з особливими освітніми потребами в середовище загальноосвітньої школи крізь призму міжнародної освітньої політики.

Біографії авторів

Наталія Мукан

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Лариса Козіброда

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри фізичного виховання Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Boiko, V. V., Oganian, K. M., & Kopytenkova, O. I. (1999). Sotsyalno-zashcischennyie i niezashchischennyie semi v izmeniayushcheisia Rossii [Socially defended and not defended families in a changing Russia]. Sankt-Peterbiurg, Rossia: Sudarynia. [in Russian].

Vsiemirnaia deklaracyia ob obrazovanii dlia vsiekh (1990). [World declaration on education for all]. Available at: https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/pdf/jomtien.pdf [in Russian].

Davydenko, G. V. (2015). Inklusia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Yevropeiskogo Soiuzu: monografiia [Inclusion in higher educational establishments of European Union: monograph]. Vinnytsia, Ukraina. [in Ukrainian].

Declaraciia socialnogo progresu i rozvytku. (1969). [Declaration of social progress and development]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_116#Text. [in Ukrainian].

Zaierkova, N. V., & Treitiak, A. O. (2016). Іnkliuzyvna osvita vid A do Ya: poradnyk dlia pedagogiv i batliv [Inclusive education from A to Z: the reference book for pedagogues and parents]. Kyiv, Ukraina: Kyiv Borys Grinchenko University. [in Ukrainian].

Inchkhonskaia deklaraciia. Obrazovanie-2030: obespechenie i obuchenie na protiazhenii vsiei zhyzni (2015). [Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all]. Available at: https://elib.bspu.by/bitstream/doc/47482/1/%D0%98%D0%BD% D1%87%D1%8 5%D0%BE%D0% BD%D1%81%D0%BA%D0%B0% D1%8F%20%D0 %B4%D0%B5%D0%B A%D0%BB %D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F.pdf [in Russian].

Inozemtseva, S. (2016). Specialna osvita na suchasnomu etapi rozvytku suspilstva [Special education at the present stage of socjety development]. Vzdelávanie a spoločnosť. Medzinárodný nekonferenčný zborník, 1. pp. 273–279. Prešov. Slovakia. [in Ukrainian].

Konvenciia pro prava osib z invalidnistiu. (2006). [Convention on the Rights of Persons with Disabilities]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text. [in Ukrainian].

OON. Konvenciia pro prava invalidiv (2006). [Convention on the Rights of Persons with Disabilities]. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ 995_g71 [in Ukrainian].

Rukovodiashchiie printsypy politiki v oblasti inkliuzivnogo obrazovaniia (2009). [Policy Guidelines for Inclusive Education.]. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0017/001778/177849r.pdf [in Russian].

Salamanska deklaraciia pro pryncypy, polityku i praktuchnu diialnist u sferi osvity osib z osoblyvymy potrebamy (1994). [The Salamanka statement and framework for action on special needs education]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_001-94#Text [in Ukrainian].

Skrypnyk, Т. V. (2017). Strategii klasnogo menegmentu dlia inkliuzyvnogo seredovyshcha [Strategies for classroom management for inclusive environment]. Aktualni pytania kprekciinoi osvity (pedagogichni nauky),No. 9(2), pp.215–223. [in Ukrainian].

Sofiy, N. Z. (2017). Organizaciyno-pedagogichni umovy integrovanogo suprovodu uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi [Organizational and pedagogical conditions of integrative supervision of students with special educational needs in the inclusive educational establishment]. Candidate’s thesis. Kyiv, Ukraina: Instutute of Special Pedagogy and Psychology named after Mykola Yarmachenko of NAES of Ukraine. [in Ukrainian].

Taranchenko, О. М. (2007). Systema specialnogo navchannia ditei zi znyzhenym slukhom v Ukraini (istorychnyi aspect). [The system of special education for children with hearing impairment in Ukraine (historical aspect)]. Kyiv. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті