ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СТИЛЮ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216687Ключові слова:
управління закладом освіти, освіта, управлінська діяльність, керівник закладу освіти, стиль управлінської діяльності, менеджер освітиАнотація
У статті досліджено проблему формування індивідуального стилю у майбутнього керівника освітнього закладу. Визначено, що важливим для успішної діяльності закладу вищої освіти є особистість керівника, який готовий до інновацій, креативності та зможе впроваджувати всі ті зміни, що висуває сучасне суспільство. Автори проаналізували освітньо-професійну програму підготовки менеджера освіти “Управління навчальним закладом” спеціальності “073 Менеджмент, галузь знань: 07 Управління та адміністрування” і виявили, що найбільше сприяють формуванню індивідуального стилю управління дисципліни гуманітарної підготовки. З метою виявлення орієнтовного стилю управління майбутніми менеджерами освіти було проведено опитування серед студентів-магістрантів, які навчаються за відповідною освітньо-професійною програмою, і директорів-практиків закладів середньої освіти. Порівняння результатів опитування дало змогу виявити велику різницю у сформованості індивідуальних стилів управління між майбутніми менеджерами та діючими директорами шкіл. Результати дослідження також підтвердили думку, що у процесі управління неможливо керуватись лише одним стилем, а необхідно застосовувати їх поєднання.
Посилання
Androshchuk, L.M. (2009). Formuvannia indyvidualnoho styliu diialnosti maibutnoho vchytelia khoreohrafii [Formation of individual style of activity of the future teacher of choreography]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 188 p. [in Ukrainian].
Bondarchuk, O.I. (2008). Sotsialno-psykholohichni osnovy osobystisnoho rozvytku kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u profesiinii diialnosti [Socio-psychological bases of personal development of heads of general educational institutions in professional activity]. Kyiv, 318 p. [in Ukrainian].
Dmytrenko, H. A. (2013). Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini: liudynotsentrychnyi kontekst [Strategy for the development of higher education in Ukraine: a human-centered context]. Economy and state. № 10. pp. 114–118. [in Ukrainian].
Ivakh, S. (2019). Komponenty orhanizatsiinoi kultury kerivnykiv zakladiv doshkilnoi osvity [Components of organizational culture of head of preschool education]. Youth & market. No.8 (175). pp.49–54. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.179339. [in Ukrainian].
Pachkovskyi, Iu.F. (2011). Psykholohiia pidpryiemnytstva [Psychology of entrepreneurship]. Lviv, 274 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.