ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МЕДІАЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216690Ключові слова:
медіатор, медіація, етапи медіації, конфлікт, переговори, майбутні вчителі іноземної мовиАнотація
У статті розглянуто використання технології медіації у вищій школі, що дає змогу ефективно врегулювати конфліктні ситуації у молодіжному середовищі. Виявлено, що оптимальним є визначення чотирьох етапів технології медіації, а саме: введення у процедуру медіації; обговорення проблеми, позицій окремих сторін; пошук взаємоприйнятних способів вирішення спору, консенсусу у розв’язанні проблеми; домовленість і підбиття підсумків. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження педагогічного потенціалу медіації, застосування її як сучасної технології залагодження педагогічних конфліктів у закладах вищої освіти має низку практичних переваг, оскільки володіння нею майбутніми вчителями іноземних мов відкриває нові шляхи попередження міжнаціональних конфліктів. Отже, медіація виступає конструктивною технологією створення безпечного і толерантного середовища успішної соціалізації дітей і молоді.Посилання
Besemer, Kh. (2004). Medyatsyia. Posrednychestvo v konflyktakh [Mediation in conflicts]. Translation from german N. V. Malovoy, Kaluha, 176p. [in Russian].
Husiev, A. I. (2015). Okremi psykholohichni aspekty vprovadzhennia mediatsiinykh tekhnolohii u robotu z “latentnymy pravoporushenniamy” u shkilnomu seredovyshchi [Certain psychological aspect of implementation of mediation technology in school environment working with latent misdemeanor]. Theoretial and practical problems of psychology. No. 1. pp. 121–128. [in Ukrainian].
Davydenko, D. L. (2004). Iz istorii primiritelnykh protsedur v Zapadnoy Yevrope i SShA. [From the history of reconciliation procedures in Western Europe and the USA]. The bulleten of High Arbitrary Court of Russian Federation. No. 1. pp. 163–176.
Karshyieva, A. I. (2019). Mediatsiia u systemi nadannia sotsialnykh posluh [Mediation in the system of social services]. Expert: paradigm of legal sciences and state management. No. 2 (4)/8. pp. 220–228. [in Ukrainian].
Koen, R. (2001). Mediatsiya rovesnikov v shkole: shkolniki razreshayut konflikt [Mediaton of contemporaries at school: schoolchildren solve the conflict]. Odessa. 202 p. [in Ukrainian].
Kulinchenko, O. S. (2018). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do vprovadzhennia mediatsii [Preparation of future teacher for implementation of mediation]. Journal of the University of Cherkassy. Vol. 6. pp. 80–87. [in Russian].
Mazaraki, N. (2016). Mediatsiia v Ukraini: problemy teorii ta praktyky [Mediation in Ukraine: the problems of theory and practive]. External Trade: economy, finance, law. No. 1. pp. 92–100. [in Ukrainian].
Makarenko, M. V. & Hashutina, O. E. (2019). Mediatsiia yak innovatsiinyi metod vrehuliuvannia konfliktiv [Mediation as innovative method of conflict management]. Economic-management aspect of transformation and innovative development of regional social systems in contemporary circumstatnces: mater. of scientific conference. (Ivano-Frankivsk, 11-12 April. 2019 r.). pp. 310–313. [in Ukrainian].
Mamych, M. V. (2007). Mediatsiia yak tekhnolohiia vrehuliuvannia konfliktiv [Mediation as technology of conflict solving]. Actual problems of the state and law. No. 34. pp. 338–341. [in Ukrainian].
Podkovenko, T. O. (2016). Instytut mediatsii: zarubizhnyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Mediation Institute: foreing experience and Ukrainian perspectives]. Actual problems of jurisdiction. No. 1. pp. 26–31. [in Ukrainian].
Rieznikova, V. (2012). Mediatsiia (poserednytstvo) yak sposib vyrishennia hospodarskykh sporiv [Mediation as the way of solving business disputes]. Journal of Taras Shevchenko Kyiv National University. No. 90. pp. 10–15. Available at: http://papers.univ.kiev.ua/1/jurydychni_nauky/articles/ reznikova-v-mediation-intermediation-as-a-method-of-solvingeconomic-disputes_19538.pdf. [in Ukrainian].
Boulle, L. & Nesic, M. (2016). Mediation: principles, process, and practice. London: Butterworths. 321 p. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.