АНАЛІЗ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ У ВЕРСІЇ ГЕРМЕНЕВТИКИ МУЗИЧНОГО ТЕКСТУ

Автор(и)

  • Марія Ярко
  • Марія Каралюс

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216805

Ключові слова:

алгоритми тлумачного аналізу музичних творів, архітектоніка світу музики

Анотація

На сьогодні предметний регламент навчальної дисципліни “Аналіз музичних творів” набув модальності авторської музикознавчої творчості. Тому пропонована стаття має змістом міркування на тему діагностики музичних творів у версії основ герменевтики музичного тексту; відтак – звільнення від формально-логічної спеціалізації знань щодо “форми-схеми” музичного твору. Суть такої постановки питання вбачається у порушенні проблеми алгоритмів аналітичного проробляння реального музичного тексту як “тексту” культури та методики розпізнавання цього тексту у дискурсі герменевтичного (тлумачного) практикуму.

Біографії авторів

Марія Ярко

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музикознавства та фортепіано Дрогобицького держаного педагогічного університету імені Івана Франка

Марія Каралюс

магістр педагогічної освіти, старший викладач кафедри музикознавства та фортепіано Дрогобицького держаного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bobrovskyi, V. P. (1989). Tematizm kak faktor muzyikaalnogo myishleniya: ocherki. V 2 vyp. [Thematism as a factor of musical thinking: essays. In 2 vol.] (Eds). G. Golovinskiy, Yu. Paisov, E. I. Chigaryova, N. Shahnazarova. Moscov, Vol. 1, 268 p. [in Russian].

Goryuhina, N. A. (1986). Postanovka problemyi tvorcheskogo metoda v teoreticheskom muzyikoznanii [Statement of the problem of the creative method in theoretical musicology]. Essays on musical style and form: a collection of works. Кyiv, pp. 16–25. [in Russian].

Horiuhina, N. A. (1982). Naukovi osnovy teoretychnoho muzykoznavstva [Scientific basis of theoretical musicology]. Questions of the methodology of Soviet theoretical musicology: a collection of articles. Кyiv, pp. 5–17. [in Ukrainian].

Moskalenko, V. G. (1998). Do vyznachennia poniattia “muzychne myslennia” [To the definition of “musical thinking”]. Ukrainian musicology. (Eds.) I. Liashenko. Кyiv, Vol. 28, pp. 48–53. [in Ukrainian].

Petrushenko, V. L. (2000). Epistemologiia yak filosofska teoriia znannia : monohrafiia [Epistemology as a philosophical theory of knowledge: monograph]. Lviv : State University “Lviv Polytechnic”, 296 p. [in Ukrainian].

Yarko, M. I. & Kavetska, V. V. (2017). Zvukovi ideyi novitnioho muzychnoho mystetstva [The ideas of sound in modern musical art: based on the concert program “Avant-garde (and not only) piano music of the 20th century” performed by O. Striletska and O. Pozdnysheva]. Youth & market. Issue 3 (68), 2017. pp. 35–43.[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті