DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216810

НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Олександр Ворохаєв

Анотація


У статті констатовано, що правильний спосіб життя учасників освітнього процесу залежить від використання здоров’язбережувальних технологій в освітніх закладах України. Встановлено, що існують різні наукові підходи до проблеми здоров’язбережувальної діяльності та правильного способу життя студентів вишів.

Розглядаються умови здоров’язбережувальної діяльності та зміст здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Констатовано, що необхідно проводити превентивні заходи, які сприятимуть здоров’язбереженню й правильному способу життя студентів спеціальності “Соціальна робота”.


Ключові слова


студенти університету; здоров’я; здоров’язбереження; правильний спосіб життя; освітній процес; заклад вищої освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Apanasenko, G. L. & Popova, L. A. (2000). Medicinskaja valeologija [Medical valeology]. Rostov-na-Donu.[in Russian].

Beseda, N. A. (2010). Pidvyshhennja ghotovnosti vchyteliv zaghaljnoosvitnjoji shkoly do zastosuvannja zdorovjazberezhuvaljnykh tekhnologhij. [Improving the readiness of secondary school teachers to use health technologies]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Vol.1 (3), pp.363–369.[in Ukrainian].

Bobrycjka, V. I. (2006). Formuvannja zdorovogho sposobu zhyttja u majbutnikh uchyteliv [Formation of a healthy lifestyle in future teachers]. Poltava, 431p. [in Ukrainian].

Vasilevskaja, E. A. (2011). Professionalnoe zdorove pedagoga kak faktor sovershenstvovanija zdorovesberegajushhej obrazovatelnoj sredy [Professional health of a teacher as a factor in improving a health-preserving educational environment]. Science vector. Vol.1 (IS), pp.375–378. [in Russian].

Voronij, D. Je. (2006). Formuvannja zdorovjazberighajuchoji kompetentnosti studentiv vyshhykh navchaljnykh zakladiv zasobamy fizychnogho vykhovannja [Formation of health-preserving competence of students of higher educational institutions by means of physical education]. Candidate’s thesis. Kherson, 320 p.[in Ukrainian].

Domashenko, A. V. (1998). Fizicheskaja podgotovlennost i zdorove naselenija – prioritetnaja zadacha gosudarstvennogo stroitelstva [Physical fitness and health of the population is a priority task of state building]. Physical fitness and health of the population. Odesa. pp.10–12. [in Russian].

Zvaryshhuk, O. M. (2002). Vykhovannja vidpovidaljnosti starshoklasnykiv za svij fizychnyj stan [Educating high school students for their physical condition]. Candidate’s thesis. Lviv, 198 p.[in Ukrainian].

Meshko, Gh. M. (2006). Formuvannja kompetentnosti zdorovjazberezhennja u majbutnikh pedaghoghiv [Formation of health competence in future teachers]. Profesіynі kompetentsіi ta kompetentnostі vchitelya: Materіali regіonalnogo nauk.-prakt. seminaru – Professional and teacher competencies: Materials of the regional scientific-practical seminar. (pp.17–21).Ternopil. [in Ukrainian].

Nosko, M. O., Hryshchenko, S. V. & Nosko, Ju. M. (2013). Formuvannja zdorovogho sposobu zhyttja [Building a Healthy Lifestyle]. Tutorial. Kyiv, 260 p. [in Ukrainian].

Pavlova, Ju. A. (2015). Modelirovanie teoreticheskoj struktury kachestva zhizni naselenija [Modeling the theoretical structure of the quality of life of the population]. Sovremennye problemy formirovaniya i ukrepleniya zdorovya: Tez. dokl. V Mezhdunar. nauch.-prak. konf. – Modern problems of formation and strengthening of health. The bstracts of the V International Scientific and Practical Conference.(pp.59–60). Brest, 23-24 November 2015. [in Russian].

Prystupa, E. & Pavlova, Iu. (2015). Evaluation of Health in Context of Life Quality Studying. Advances in Rehabilitation. Vоl. 29, No. 2, pp.33–38. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Апанасенко Г. Л., Попова Л. А. Медицинская валеология. Ростов-на-Дону: Феникс, 2000. 248 с. (Серия “Гиппократ”).

Беседа Н. А. Підвищення готовності вчителів загальноосвітньої школи до застосування здоров’язбережувальних технологій. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2010. 1 (3). С. 363–369.

Бобрицька В. І. Формування здорового способу життя у майбутніх учителів. Полтава: ТОВ Поліграфічний центр “Скайтек”, 2006. 431 c.

Василевская E. A. Профессиональное здоровье педагога как фактор совершенствования здоровьесберегающей образовательной среды. Вектор науки ТГУ. 2011. 1 (IS).  С. 375–378.

Вороній Д. Є. Формування здоров’язберігаючої компетентності студентів вищих навчальних закладів засобами фізичного виховання: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.07. Херсон, 2006. 320 с.

Домашенко А. В. Физическая подготовленность и здоровье населения – приоритетная задача государственного строительства. Фізична підготовленість та здоров’я населення. Одеса, 1998. С. 10–12.

Зварищук О. М. Виховання відповідальності старшокласників за свій фізичний стан: дис. … канд. пед. наук з фіз. вих. та спорту : 24.00.02. Львів, 2002. 198 с.

Мешко Г. M. Формування компетентності здоров’язбереження у майбутніх педагогів. Професійні компетенції та компетентності вчителя: Матеріали регіонального наук.-практ. семінару. Тернопіль: Вид-во ТИПУ ім. В. Гнатюка, 2006. С. 17–21.

Носко М. О., Грищенко С. В., Носко Ю. М. Формування здорового способу життя : навчальний посібник. Київ: “МП Леся”. 2013. 160 с.

Павлова Ю. А. Моделирование теоретической структуры качества жизни населения. Современные проблемы формирования и укрепления здоровья: Тез. докл. V Междунар. науч.-прак. конф., Брест, 23-24 октября 2015. Брест: Альтернатива, 2015. С. 59–60.

Prystupa E., Pavlova Iu. Evaluation of Health in Context of Life Quality Studying. Advances in Rehabilitation. 2015. V. 29, № 2. P. 33–38.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)