НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ У ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ ПЕДАГОГІВ ЗАХІДНОГО РЕГІОНУ УКРАЇНИ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.)

Автор(и)

  • Галина Лемко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.223536

Ключові слова:

учнівська молодь, національно-патріотичне виховання, педагоги Західного регіону України

Анотація

У статті охарактеризовано один із аспектів наукової спадщини педагогів Західного регіону України кінця ХХ – початку ХХІ століття – національно-патріотичне виховання учнівської молоді. О.Вишневський, П. Лосюк, М. Стельмахович, Б. Ступарик наголошували, що національно-патріотичне виховання школярів має передбачати визнання таких вартостей: усвідомлення мовної, національної і культурної єдності українців; формування громадянина-патріота; готовність до активної праці з розбудови рідної держави, примноження надбань духовної культури; формування культури міжнаціональних взаємин та готовність стати на захист незалежності України.

Біографія автора

Галина Лемко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Buklov, Yu. (2018). Zmistovi komponenty natsionalno-patriotychnoho vykhovannia uchnivskoi molodi [Semantic components of national-patriotic education of student youth]. Youth and market, No. 3, pp.136–140. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (1996). Suchasne ukrainske vykhovannia. Pedahohichni narysy [Modern Ukrainian education. Pedagogical essays]. Lviv. Lviv Regional Pedagogical Society named after H. Vashchenko, 238 p. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Handbook for students of higher educational institutions. Drohobych, 528 p. [in Ukrainian].

Losiuk, P. (1995). Hutsulshchynoznavstvo v systemi natsionalnoho vykhovannia uchniv [Hutsul studies in the system of national education of students]. The system of national education as a factor in the holistic development of the individual. Current issues and historical experience. Ivano-Frankivsk, pp. 33–37. [in Ukrainian].

Stelmakhovych, M. (1995). Naukovi zasady ukrainskoho natsionalnoho vykhovannia [Scientific principles of Ukrainian national education]. The system of national education as a factor in the holistic development of the individual. Current issues and historical experience. Ivano-Frankivsk, pp.1–9. [in Ukrainian].

Stelmakhovych, M. (2011). Statti z problem natsionalnoho vykhovannia [Articles on the problems of national education]. Selected pedagogical works: in 2 vol. Ivano-Frankivsk-Kolomyia, Vol.1, pp. 449–517. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1998). Natsionalna shkola: vytoky, stanovlennia [National school: origins, formation]. Kyiv, 331 p. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (2002). Natsionalne vykhovannia v zakladakh profesiino-tekhnichnoi osvity [National education in vocational education institutions]. Development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine (1992-2002). Collection of scientific works dedicated to the 10th anniversary of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kharkiv, Part 2. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1996). Pro metu natsionalnoho vykhovannia v Ukraini [About the purpose of national education in Ukraine]. Pedagogy and psychology, No.2, pp. 87–94. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті