КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ В ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225544Ключові слова:
компетентнісний підхід, методи, професійна освіта, дистанційна форма навчання, освітній процес, бакалаври, готельно-ресторанна справаАнотація
У статті розглянуто зміст компетентнісного потенціалу освітнього процесу, обґрунтовано актуальність його створення та реалізації в освітній практиці. Охарактеризовано, проаналізовано й доповнено понятійну систему. Визначено структурні компоненти компетентнісного потенціалу.
Сьогодні суспільство вимагає від системи вищої освіти професійної підготовки майбутніх бакалаврів готельно-ресторанної справи, що володіють сучасними, фундаментальними знаннями, вміннями та навичками, здатних творчо підходити до розв’язання неординарних питань, бути конкурентоспроможними на ринку праці. Тому одним із чергових завдань вищої освіти є питання впровадження компетентнісного підходу у професійну підготовку студентів. Основна увага акцентується на компетенціях, що сприяють адаптації фахівців до мінливих умов сучасного ринку праці готельно-ресторанної індустрії й бурхливого розвитку науки й техніки.
Посилання
Ashytok, N. (2016). Kompetentnisnyi pidkhid yak metodolohiia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv u vyshchyi shkoli [Competence approach as a methodology of professional training of specialists in higher school]. Anthropological studies. Pedagogy series.Vol. 3(35). pp. 5–9. [in Ukrainian].
Burhun, I. V. (2010). Aktualnist uprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v osvitniu praktyku [The relevance of implementing a competency-based approach into educational practice]. Current issues of public administration, pedagogy and psychology. No. 1(2). pp. 159–165. [in Ukrainian].
Yelnykova, H.V. (2010). Kompetentnisnyi pidkhid do modeliuvannia profesiinoi diialnosti kerivnyka vyshchoho navchalnoho zakladu [Competence approach to modeling the professional activity of the head of a higher education institution]. Theory and methods of education management. No. 4. p. 10. Available at: http://tme.umo. edu.ua. [in Ukrainian].
Zimnyaya, I. A. (2006). Kompetentnostnyy podkhod. Kakovo ego mesto v sisteme sovremennykh podkhodov k problemam obrazovaniya? [Competence approach. What is its place in the system of modern approaches of education problems?]. Higher education today. No. 8. pp. 20–26. [in Russian].
Ivashyna, L.L. (2018). Perspektyvy rozvytku restorannoho biznesu yak skladnyka industrii hostynnosti [Prospects of the development of the restaurant business as a component of the hospitality industry]. Economy and society. No.14. pp. 597–600. [in Ukrainian].
Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]. Library on educational policy. (Ed.). O. V. Ovcharuk. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].
Krystopchuk, T. Ye. (2011). Kompetentnisnyi pidkhid: yevropeiskyi vymir [Competence approach: the European dimension]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogical. Vol. 6. pp. 33–42. [in Ukrainian].
Raven, Dzh. (2002). Kompetentnost v sovremennom obshchestve: vyyavlenie, razvitie i realizatsiya [Competence in modern society: identification, development and implementation]. Raven Dzh translated in to English. Mosсov, 396 p. [in Russian].
Shevchuk, S. S. (2015). Innovatsiina diialnist pedahoha profesiinoi shkoly: navch.-metod. posib. [Innovative activity of a teacher of a vocational school: a training manual]. Bila Tserkva, 174 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.