ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ЦИФРОВОЇ ДИДАКТИКИ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • Олена Кохановська
  • Ніна Слюсаренко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225655

Ключові слова:

дидактика, e-дидактика, оцифрована дидактика, цифрова дидактика, засоби цифрової дидактики, післядипломна педагогічна освіта

Анотація

У статті проаналізовано сутність цифрової дидактики як феномена сучасної освіти та можливості реалізації її засобів в умовах післядипломної педагогічної освіти. Надано характеристику ключових понять. Представлено порівняльний аналіз деяких категорій традиційної, “оцифрованої” та цифрової дидактики (за В. Бліновим). Звернуто увагу на те, що застосування в освітньому процесі тих чи тих засобів цифрової дидактики залежить від поставленої мети. Наведено перелік найбільш популярних серед педагогів сервісів й платформ, які можна опанувати в умовах післядипломної освіти.

Біографії авторів

Олена Кохановська

доктор педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін Комунального вищого навчального закладу “Херсонська академія неперервної освіти” Херсонської обласної ради

Ніна Слюсаренко

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені професора Є. Петухова Херсонського державного університету

Посилання

Andriukhina, L. M., Lomovtceva, N. V., & Sadovnikova, N. O. (2020). Kontcepty tcifrovoi didaktiki kak osnovaniia proektirovaniia operezhaiushchego obrazovaniia pedagogov professionalnogo obucheniia [Concepts of digital didactics as the basis for the design of advanced education for professional education teachers]. Vocational education and the labor market, no.1, pp.30–43. [in Russian].

Bespalko, V. P. (1995). Pedagogika i progressivnye tekhnologii obucheniia [Pedagogy and progressive learning technologies]. Moscow, 336 p. [in Russian].

Blinov, V. I., Esenina, E. Iu., & Sergeeva, I. S. (2019). Tcifrovaia didaktika professionalnogo obrazovaniia i obucheniia (kliuchevye tezisy) [Digital didactics of professional education and training (key theses)]. Modernization of education, no.3, pp.3–8. [in Russian].

Ibragimova, G. I. (Ed.) (2013). Didaktika professionalnoi shkoly: sbornik nauchnykh statei [Didactics of the professional school: collection of scientific articles]. Kazan, 146 p. [in Russian].

Zubko, A. M., Zhorova, I. Ya., Kuzmenko, V. V., Slyusarenko, N. V., & Kokhanovska, O. V. (2020). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii yak chynnyk rozvytku profesionalizmu pedahohiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Information and communication technologies as a factor in the development of the teachers’ professionalism in the system of postgraduate education]. Information technologies and teaching aids, Vol.77 (3), pp.262–281. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3562 [in Ukrainian].

Ibragimov, G. I. (2015). Elektronnaia didaktika i elektronnoe obuchenie: analiz sushchnostnykh kharakteristik [E-didactics and e-learning: analysis of essential characteristics]. Informatizatciia obrazovaniia – 2015: sbornik materialov mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentci – Informatization of education – 2015. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Kazan, 448 p.[in Russian].

Kraus, K. M. (2018). Imperatyvy formuvannia tsyfrovoi osvity v Ukraini [Imperatives of digital education formation in Ukraine]. Upravlinnia sotsialno-ekonomichnymy transformatsiiamy u suchasnomu misti: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konfer. – Management of socio-economic transformations in the modern city. Proceedings of All-Ukrainian Scientific-Practical Conference. Kyiv, pp.49–51. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [The New Ukrainian School. Conceptual principles of secondary school reform]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Pechnikov, A. N. (2013). E-didaktika: komu, zachem i v kakom vide ona nuzhna [E-didactics: who needs it, why and in what form]. Educational technologies and sosiety, no.4. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/e-didaktika-komu-zachem-i-v-kakom-vide-ona-nuzhna [in Russian].

Robert, I. V. (2019). Didaktika epokhi tcifrovykh informatcionnykh tekhnologii [Didactics of the digital information technology era]. Professional education. Capital, no.3, pp. 16–26. [in Russian].

Slyusarenko, N. V. (2014). Osobystisnyi osvitnii prostir uchytelia [Teacher’s personal educational space]. Psykholoho-pedahohichni zasady diialnosti fakhivtsia: istoriia, teoriia, praktyka: materialy II mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Specialist’s psychological and pedagogical principles: history, theory, practice. Proceedings of the 2nd International Scientific-Practical Conference. Kherson, pp. 186–190. [in Ukrainian].

Zachiniaeva, E. F., Makedonskaia, O. A., & Selikhova, T. Iu. (Ed.) (2018). Chelovekorazmernoe obrazovanie: aktualnye problemy pedagogicheskikh praktik: materialy nauchno-prakticheskoi konferentcii, posviashchennoi pedagogicheskomu naslediiu M. A. Danilova, L. A. Stepashko (priurochena k 90-letiiu so dnia rozhdeniia L. A. Stepashko) [Human-dimension education: current problems of pedagogical practices. Proceedings of the International Scientific-Practical Conference, dedicated to the pedagogical heritage of M. A. Danilova, L. A. Stepashko]. Vladivostok. Available at: http://www.instrao.ru/images/1Treshka/News/1810/ [in Russian].

Choshanov, M. A. (2013). E-didaktika: novyi vzgliad na teoriiu obucheniia v epokhu tcifrovykh tekhnologii [E-Didactics: a new look at learning theory in the digital age]. Educational technology and sosiety, no.3. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/e-didaktika-novyy-vzglyad-na-teoriyu-obucheniya-vepohu-tsifrovyh-tehnologiy [in Russian].

Frolov, I. N. (2011). E-didactics kak teoreticheskii bazis elektronnogo obucheniia [E-didactics as a theoretical basis for e-learning]. In the world of scientific discovery, Vol.14 (2), pp.135–142. Retrieved from http://method-lip.livejournal.com/363.html [in Russian].

Khutorskoi, A. V. (2001). Sovremennaia didaktika: uchebnik dlia vuzov [Modern didactics: a textbook for universities]. St. Petersburg, 544 p. [in Russian].

Tcifrovaia didaktika professionalnogo obrazovaniia: tendentcii, tekhnologii, liudi [Digital didactics of professional education: trends, technologies, people]. Available at: http://www.krirpo.ru/Documents/News_ref_2019/Sergeev_IS.pdf [in Russian].

D’angeLo, G. From Didactics to E-Didactics. E-Learning Paradigms, Models and Techniques. Available at: http://www.liguori.it/schedanew.asp?isbn=4067 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті