ГРОМАДСЬКО-ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ МАРІЇ ЛОПАТКОВОЇ (1927–2016)

Автор(и)

  • Олександра Янкович

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225656

Ключові слова:

персонологія, М. Лопаткова, педагогіка серця, взаємодія “від серця до серця”, діти з обмеженими можливостями, опікунсько-виховна діяльність

Анотація

У статті здійснений усебічний аналіз життєвого шляху, творчої спадщини, громадської діяльності, спрямованої на відстоювання прав дітей, Марії Лопаткової, польської письменниці, освітньої діячки, засновниці напряму опікунсько-виховної діяльності – педагогіки серця. Відображено основні проблеми, які розв’язувала педагогиня. Виявлено ідеї, актуальні в українському освітньому просторі, вітчизняному шкільництві. Акцентовано увагу на обґрунтуванні М. Лопатковою доцільності поєднання педагогіки серця із соціальною педагогікою.

Біографія автора

Олександра Янкович

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка професор кафедри ранньої освіти, спеціальної педагогіки і ресоціалізації Куявсько-Поморської вищої школи (м. Бидгощ, Польща)

Посилання

Rozman, I. (2020). Strukturno-osobystisni aspekty vyvchennia pedahohichnoi personalii [Structural and personal aspects of the study of pedagogical personality]. Youth & the Market: scientific and pedagogical journal. Drohobych. No. 1 (180). pp. 89–93. [in Ukrainian].

Yankovych, O. I. (2019). Shkilnytstvo Sinhapuru kriz pryzmu reformuvannia osvitnoi haluzi Ukrainy [The school system of Singapore through the prism of reforming the education sphere of Ukraine]. Scientific notes of V. Hnatiuk TNPU. Series Pedagogy. No. 1. pp. 29–36. [in Ukrainian].

Yankovych, O. I. & Yankovych, I. I. (2016). Metod vzaiemodii “vid sertsia do sertsia” v ukrainskii ta zarubizhnii pedahohitsi [The method of interaction “from heart to heart” in Ukrainian and foreign pedagogy]. Taurian Bulletin of Education. No. 1 (53). pp. 56–59. [in Ukrainian].

Glier, J. (2015). Podstawy filozoficzne pedagogiki serca oraz psychologiczna koncepcja człowieka Marii Łopatkowej [Philosophical foundations of pedagogy of heart and the psychological concept of a person by Maria Lopatkowa]. Pedagogical Review. No. 2. pp. 38–57. Available at: file:///C:/Users/admin/Downloads/Joachim%20Pawe20%20Glier%20Podstawy%20filozoficzne%20pedagogiki%20serca%20oraz%20psychologiczna%20koncepcja%20czlowieka%20Marii%20Lopatkowej%20(6).pdf [in Polish].

Glier, J. (2013). Postulaty Marii Łopatkowej w zakresie zmian w oświacie... oraz prawie rodzinnym i opeikuńczym [Maria Lopatkowa’s postulates regarding changes in education ... as well as family and guardianship law]. Studies in the Theory of Education. 4/2 (7). pp. 47–69. [in Polish].

Krata, A. (2005). Porozumienie bez przemocy w szkole [Agreement without violence at school]. In: Prevention at school: A guide for teachers. Warsaw: Methodological Center for Psychological and Pedagogical Assistance, pp. 65–83. [in Polish].

Luber, D. (2012). Ideał wychowawcy małego dziecka w kontekście aksjologicznych dociekań [The ideal of a small child’s educator in the context of axiological investigations]. A Teacher and a School. No.2 (52). pp. 53–65. [in Polish].

Łopatkowa Maria. Available at: http://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php/%C5%81opatkowa_Maria [in Polish]

Łopatkowa, M. (1996). O prawną ochronę więzi uczuciowej dziecka [For the legal protection of a child’s emotional connection]. Office of Studies and Analysis of the Senate Chancellery. Series: Materials. Warsaw, 4 p. [in Polish].

Łopatkowa, M. (1992). Pedagogika serca [Pedagogy of heart]. Warsaw: School and Pedagogical Publishing House, 225 p. [in Polish].

Łopatkowa, M. (1989). Samotność dziecka [The loneliness of a child]. Warsaw: School and Pedagogical Publishing House, 260 p. [in Polish].

Piecuch, E. (2016). Utopijna wizja wychowania pedagogiki serca Marii Łopatkowej w kontekście wartości czasów współczesnych [Utopian vision of educating the pedagogy of heart by Maria Łopatkowa in the context of the values of modernity]. Utopia and education. Wrocław: Institute of Pedagogy of the University of Wrocław. Vol. 1. pp. 186–198. Available at: https://repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/81204/edition/78790/utopijna-wizja-wychowania-pedagogiki-serca-marii-lopatkowej-w-kontekscie-wartosci-czasow-wspolczesnych-piecuch-ewelina?language=pl [in Polish].

Sieradzka-Baziur, B. (2017).Wychowanie emocjonalne w XXI wieku według pedagogiki serca Marii Łopatkowej [Emotional education in the 21st century according to the pedagogy of heart by Maria Łopatkowa]. Paedagogica Ignatiana studies. Yearbook of the Pedagogical Faculty of the “Ignatianum” Academy in Kraków. No 20/2. pp. 255–258. [in Polish].

Tereshchuk, H. V., Kuzma, I. I., Yankovych, O. I. & Falfushynska, H. I. (2018). The formation of a successful personality of a pupil in Ukrainian primary school during media education implementation. Cloud Technologies in Education. Proceedings of the 6th Workshop CTE 2018 (Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018) / Eds. Kiv, A. E., Soloviev, V. N. CEUR-WS.org, online. pp. 145–158. Available at: http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper08.pdf [in English].

Wagner, I. (2012). Miłość do najbliższych jako czynnik stymulujący transgresję [Love for our closest relatives as a factor stimulating transgression]. Didactic Studies. No. 24. pp. 265–272. Available at: http://dydaktyka.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2015/07/016_Wagner_Iwona_pop.pdf [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті