РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ТУРИЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225658Ключові слова:
емоційний інтелект, майбутній фахівець, психофізілогічні якості фахівця, уміння і навички, професійна компетентністьАнотація
Здійснено аналіз науково-теоретичних засад емоційного інтелекту як однієї з найбільш затребуваних на ринку праці у ХХІ ст. компетентності майбутнього фахівця. Проведено порівняння основних компонентів емоційного інтелекту з психофізілогічними вимогами до підготовки майбутнього фахівця та виявлено їхню схожість. Запропоновано синтезоване визначення емоційного інтелекту як сукупності умінь і навичок особи розпізнавати й розуміти емоції, наміри, бажання інших людей і власні та здатність управляти ними для розв’язання практичних завдань. Представлено авторську програму (складається з двох основних діяльнісних блоків: “Я” та “Інші”), яка визначає вектори формування основних компонентів емоційного інтелекту у майбутнього фахівця.
Посилання
Bar-On, R. (2005). The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence (ESI). [in English].
Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Harvard business review. March – April, рр. 79–90. [in English].
Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books. [in English].
Krupskiy, O. P., Shevyakov, O. V., & Yaroshkevich, O. M. (2015). Psihologiya turizmu [Philosophy of tourism]. Dnipropetrovsk. [in Ukrainian].
Manoylova, M. A. (2004). Akmeologicheskoe razvitie emotsionalnogo intellekta uchiteley i uchaschihsya [Acmeological development of emotional intelligence of teachers and students]. Pskov. [in Russian].
Ou, Y. (2007). Yaponskyi menedzhment: proshloe, nastoiashchee i budushchee [Japanese intelligence: past, present and future]. Moscov. [in Russian].
Petrovskaya, A. S. (2007). Emotsionalnyiy intellekt kak determinanta rezultativnyih parametrov i protsessualnyih harakteristik upravlencheskoy deyatelnosti [Emotional intelligence as a determinant of performance parameters and procedural characteristics of management]. Candidate’s thesis. Yaroslavl. [in Russian].
Rudenko, A.M. (2007). Psihologiya sotsialno-kulturnogo servisa i turizma [Philosophy of socio-cultural service and tourism]. Rostov n/D. [in Russian].
Smith, М. K. (2008). Howard Gardner and multiple intelligences’. The encyclopedia of pedagogy and informal education. Available at: https://www.infed.org/mobi/howard- [in English].
Stein, S. J., & Book, H. E. (2007). The EQ Edge: Emotional Intelligence and Your Success. Balance Business Books. [in English].
The 15 factors of the Bar-On model. Available at: www.reuvenbaron.org › the-5-meta-factors-and-15-sub. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.