РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ТУРИЗМУ

Автор(и)

  • Борис Cавчук
  • Руслан Котенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225658

Ключові слова:

емоційний інтелект, майбутній фахівець, психофізілогічні якості фахівця, уміння і навички, професійна компетентність

Анотація

Здійснено аналіз науково-теоретичних засад емоційного інтелекту як однієї з найбільш затребуваних на ринку праці у ХХІ ст. компетентності майбутнього фахівця. Проведено порівняння основних компонентів емоційного інтелекту з психофізілогічними вимогами до підготовки майбутнього фахівця та виявлено їхню схожість. Запропоновано синтезоване визначення емоційного інтелекту як сукупності умінь і навичок особи розпізнавати й розуміти емоції, наміри, бажання інших людей і власні та здатність управляти ними для розв’язання практичних завдань. Представлено авторську програму (складається з двох основних діяльнісних блоків: “Я” та “Інші”), яка визначає вектори формування основних компонентів емоційного інтелекту у майбутнього фахівця.

Біографії авторів

Борис Cавчук

доктор історичних наук, професор кафедри педагогіки та освітніх технологій імені Богдана Ступарика ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Руслан Котенко

кандидат історичних наук, доцент кафедри готельно-ресторанної та курортної справи ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Bar-On, R. (2005). The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence (ESI). [in English].

Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Har­vard business review. March – April, рр. 79–90. [in English].

Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books. [in English].

Krupskiy, O. P., Shevyakov, O. V., & Yaroshkevich, O. M. (2015). Psihologiya turizmu [Philosophy of tourism]. Dnipropetrovsk. [in Ukrainian].

Manoylova, M. A. (2004). Akmeologicheskoe razvitie emotsionalnogo intellekta uchiteley i uchaschihsya [Acmeological development of emotional intelligence of teachers and students]. Pskov. [in Russian].

Ou, Y. (2007). Yaponskyi menedzhment: proshloe, nastoiashchee i budushchee [Japanese intelligence: past, present and future]. Moscov. [in Russian].

Petrovskaya, A. S. (2007). Emotsionalnyiy intellekt kak determinanta rezultativnyih parametrov i protsessualnyih harakteristik upravlencheskoy deyatelnosti [Emotional intelligence as a determinant of performance parameters and procedural characteristics of management]. Candidate’s thesis. Yaroslavl. [in Russian].

Rudenko, A.M. (2007). Psihologiya sotsialno-kulturnogo servisa i turizma [Philosophy of socio-cultural service and tourism]. Rostov n/D. [in Russian].

Smith, М. K. (2008). Howard Gardner and multiple intelligences’. The encyclopedia of pedagogy and informal education. Available at: https://www.infed.org/mobi/howard- [in English].

Stein, S. J., & Book, H. E. (2007). The EQ Edge: Emotional Intelligence and Your Success. Balance Business Books. [in English].

The 15 factors of the Bar-On model. Available at: www.reuvenbaron.org › the-5-meta-factors-and-15-sub. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті