КОМПОНЕНТНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ “ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ВИХОВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ”
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225659Ключові слова:
готовність майбутнього вчителя до виховання культури здоров’язбереження, виховання, компоненти, культура здоров’язбереження, молодший школярАнотація
Актуалізація готовності майбутнього вчителя початкової школи до виховання у молодших школярів культури здоров’язбереження розглядається у контексті цілісної професійної підготовки студентів як цілеспрямований, організаційний процес включення майбутніх педагогів у активну здоров’язбережувальну діяльність; інтегроване утворення особистості; вміння і навички, необхідні для збереження, зміцнення і сприяння здоров’ю; психофізіологічний стан майбутнього педагога. Виокремлено ключові компоненти готовності майбутнього вчителя початкової школи до виховання у молодших школярів культури здоров’язбереження: мотиваційно-особистісний, когнітивний, операційно-діяльнісний та проаналізовано окремі аспекти їх характеристики.
Посилання
Bashtovenko, O. (2019). Vyznachennia fizychnoho rozvytku – skladovoi zdoroviazberezhennia [Determining physical development is a component of health]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych,Vol.2 (169), pp. 123–129 [in Ukrainian].
Bielikova, N. O. (2008). Formuvannia hotovnosti maibutnoho fakhivtsia z fizychnoi reabilitatsii do zdoroviazberihaiuchoi diialnosti [Formation of readiness of the future specialist in physical rehabilitation for health-preserving activity]. Updating of the content, forms and methods of teaching and education in educational establishments: coll. of scientific works.Vol. 41, pp. 28–31.[in Ukrainian].
Brekhman, I. I. (1990). Valeologiya – nauka o zdorove [Valeology is the science of health]. 2nd ed. Moscow,186 p. [in Russian].
Voronin, D. Ye. (2006). Formuvannia zdoroviazberihaiuchoi kompetentnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy fizychnoho vykhovannia [Formation of health-preserving competence of students of higher educational institutions by means of physical education]. Candidate’s thesis. Kherson, 221 p. [in Ukrainian].
Dolynskyi, B.T. (2010). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do formuvannia zdoroviazberezhuvalnykh navychok i vmin u molodshykh shkoliariv u navchalno-vykhovnii diialnosti [Theoretical and methodical bases of preparation of future teachers for formation of health-preserving skills and abilities at junior schoolboys in educational activity]. Monograph. Odessa, 269 p. [in Ukrainian].
Karabaeva, S. I. (2014). Sovershenstvovanie zdorovesberegayushchey kompetentnosti pedagogv v protsese metodicheskoy raboty v doshkolnoy organizatsii [Improving the health-preserving competence of teachers in the process of methodological work in a preschool organization]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ulyanovsk, 26 p. [in Russian].
Kozak, N. (2016). Zdoroviazberihaiuche vykhovannia pidlitkiv osnovnoi shkoly v navchalno-vykhovnomu protsesi [Healthy education of primary school adolescents in the educational process]. Candidate’s thesis. Poltava, 240 p. [in Ukrainian].
Levinets, N. V. (2006). Formuvannia profesiinoi hotovnosti maibutnikh vykhovateliv do zdiisnennia fizychnoho vykhovannia doshkilnykiv na zasadakh narodnykh tradytsii [Formation of professional readiness of future educators for physical education of preschoolers on the basis of folk traditions].Candidate’s thesis. Kyiv. [in Ukrainian].
Lukashin, Yu. V. (2010). Formirovanie zdorovesberegayushchey kompetentsii u studentov pedagogicheskogo vuza [Formation of health-preserving competence among students of a pedagogical university]. Extended abstract of candidate’s thesis.Penza, 23 p. [in Russian].
Moskovchenko, O.N. (1999). Systemnyi pidkhid do otsinky zdorovoho sposobu zhyttia [A systematic approach to assessing a healthy lifestyle]. Valeology. Kyiv. No.2, pp. 14–18. [in Ukrainian].
Slastenin, V. A. (1995). Professionalnaya gotovnost uchitelya k vospitatelnoy rabote:soderzhanie, struktura funktsionirovaniya [Teacher’s professional readiness for educational work: content, structure of functioning]. Professional training of teachers in the higher education system. Moscow, pp.14–28. [in Russian].
Slyvka, L. (2014). Deiaki aspekty teorii ta metodyky pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do zdoroviazberihaiuchoi diialnosti [Some aspects of the theory and methods of preparing future primary school teachers for health activities].Problems of modern teacher training: coll. Science. Uman, no. 10, part. 2. pp. 80–86. [in Ukrainian].
Shatrova, E. A. (2012). Teoreticheskaya model formirovaniya zdorovesbe-regayushchey kompetentnosti pedagoga [Theoretical model of formation of health-preserving competence of the teacher]. TSPU Bulletin. No. (117). pp. 111–116. [in Russian].
Kharitonov, V. I. (2002). Sovershenstvovanie fizicheskogo vospitaniya kak tsennosti zdorovogo obraza zhizni i zdorovya uchashchikhsya [Improving physical education as a value for a healthy lifestyle and health of students]. Theory and practice of physical. culture. No. 1. pp. 19–23. [in Russian].
Yugova, E. A. (2011). Analiz struktury i soderzhaniya zdorovesberegayushchey kompetentsii studentov pedagogicheskogo vuza [Analysis of the structure and content of health-preserving competence of students of a pedagogical university]. Bulletin of the Krasnoyarsk State Pedagogical University V.P. Astafieva. Vol. 1. Psychological and pedagogical sciences. No. 3 (17). pp. 213–217. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.