ОСНОВНІ ШЛЯХИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ШКОЛИ ТА СІМ’Ї У ВИХОВАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Алла Харківська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225738

Ключові слова:

педагогічна взаємодія, взаємодія школи та сім’ї, напрями роботи з батьками, фактори взаємодії сім’ї та школи, форми роботи школи з батьками

Анотація

У статті проаналізовані дефініції “педагогічна взаємодія” і “взаємодія школи та сім’ї”. Виявлено, що ключову роль у сучасній реформі відведено педагогам як агентам змін, які використовуючи закорінені в національній педагогічній традиції позитивні здобутки, побудують нові взаємовідносини між учасниками освітнього процесу на засадах взаєморозуміння, спільності інтересів у прагненні до якісної освіти. Обґрунтовано, що педагогічна взаємодія – це взаємний вплив педагогів та батьків один на одного, в результаті чого відбувається виховання молодших школярів. Це завдання реалізовується у спільній діяльності учителя з батьками, а також передбачає їх взаєморозуміння, спільність інтересів та прагнень.

Біографія автора

Алла Харківська

доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Bevziuk, M. S. (2019). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do vzaiemodii z batkamy v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Preparation of future primary school teachers for interaction with parents in the conditions of inclusive education]. Candidate’s thesis. 267 p. [in Ukrainian].

Velytchenko, L. K. (2005). Pedahohichna vzaiemodiia: teoretychni osnovy psykholohichnoho analizu [Pedagogical interaction: theoretical bases of psychological analysis]. Odesa, 355 p. [in Ukrainian].

Yefimova, S. M. (2007). Nalahodzhennia partnerskykh stosunkiv z rodynamy [Establishing partnerships with families]. Inclusive school: the features of organization and management: a training manual. Kyiv. pp. 37–42. [in Ukrainian].

Kovbas, B. & Kostiv, V. (2006). Rodynna pedahohika [Family pedagogy]. Training manual. Vol. 2. Ivano-Frankivsk, 288 p. [in Ukrainian].

Martynenko, S. M. (2012). Diahnostuvannia osobystisno-profesiinoi hotovnosti vchytelia pochatkovoi shkoly do pedahohichnoi diialnosti [Diagnosing the personal and professional readiness of primary school teachers for teaching]. Native language: educational quarterly of the Ukrainian Teachers’ Association in Poland. No. 17. pp. 34–43. [in Ukrainian].

Melnychuk, S. H. (2012). Pedahohika (Teoriia vykhovannia) [Pedagogy (Theory of education)]. Training manual. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].

Tkachuk, I. V. 11 Suchasnykh sposobiv zviazku z batkamy uchniv [Modern ways to communicate with students’ parents]. Available at: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/11-suchasnikh-sposobiv-zvyazku-z-batkami-uchniv.html. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2007). Pedahohika [Pedagogy]. Training manual. Kyiv, 506 p. [in Ukrainian].

Tsurkan, T. H. (2018). Formuvannia pedahohichnoi kultury batkiv molodshykh shkoliariv u vzaiemodii simi i shkoly [Formation of pedagogical culture of parents of junior schoolchildren in the interaction of family and school]. Candidate’s thesis. Chernivtsi. 340 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті