ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА: ЯК УСПІШНО ВЗАЄМОДІЯТИ З СІМ’ЄЮ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • Алла Чаговець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225739

Ключові слова:

педагогіка партнерства, суб’єкт-суб’єктні відносини, учитель-учні-батьки, успішність взаємодії сім’ї та школи

Анотація

У статті досліджено концептуальні засади педагогіки партнерства та обґрунтовано важливість взаємодії учителя із сім’єю молодшого школяра. Визначено, що для сучасного суспільства принципово важлива орієнтація партнерської діяльності вчителя, адже процес взаємодії із сім’єю є активним та успішним за умови, якщо батьки відчувають глибоку зацікавленість у вихованні дитини, якщо вони – партнери. З’ясовано, що педагогіка партнерства визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога, дитини та родини, який не відкидає різниці в їхньому життєвому досвіді, знаннях, але передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість.

Біографія автора

Алла Чаговець

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії та методики дошкільної освіти Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Bevziuk, M. S. (2019). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do vzaiemodii z batkamy v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Preparation of future primary school teachers for interaction with parents in the conditions of inclusive education]. Candidate’s thesis. Uman, 267 p. [in Ukrainian].

Zaporozhtseva, Yu. S. (2020). Osnovni pryntsypy ta kryterii efektyvnoho partnerstva uchasnykiv osvitnoho protsesu [Basic principles and criteria of effective partnership of participants of educational process]. Pedahohika partnerstva yak osnova rozvytku subiektiv osvitnoi diialnosti v umovakh NUSh : materialy nauk.-prakt. konf. – Pedagogy of partnership as a basis for the development of subjects of educational activity in terms of NUS: Proceedings of Scientific Practice Conf. Available at: https://conf.zippo.net.ua/?p=77 (Accessed 18 Nov.2020). [in Ukrainian].

Kysla, O. F. & Landar, T. O. (2019). Realizatsiia idei Novoi ukrainskoi shkoly shliakhom vzaiemodii shkoly ta rodyny [Implementation of the ideas of the New Ukrainian School through the interaction of school and family]. A young scientist. No. 8 (72). pp. 241–244. [in Ukrainian].

Kokhanova, O. P. (2011). Psykholohiia partnerskoi vzaiemodii v osviti [Psychology of partnership in education]. Training manual. Kyiv, 104 p. [in Ukrainian].

Matviienko, O. (2010). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi vzaiemodii u navchalno-vykhovnomu seredovyshchi shkoly pershoho stupenia [Theoretical and methodical bases of preparation of future teachers for pedagogical interaction in the educational environment of school of the first degree]. Doctor’s thesis. Kyiv, 650 p. [in Ukrainian].

Nikolenko, L. (2018). Pedahohika partnerstva yak umova realizatsii zavdan rozvytku osobystosti dytyny u konteksti Novoi ukrainskoi shkoly [Pedagogy of partnership as a condition for the implementation of tasks of child personality development in the context of the New Ukrainian school]. Methodist. Vol. 6. pp. 84–92. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola (2017). [New Ukrainian school: a guide for teachers]. (Ed.). Bibik, N. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia (2018). [New Ukrainian school: a guide for teachers]. Training manual. (Ed.). N. Bibik. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Pedahohika partnerstva: yak uspishno vzaiemodiiaty z batkamy [Pedagogy of partnership: how to successfully interact with parents]. Available at: https://naurok.com.ua/post/pedagogika-partnerstva-yak-uspishno-vzaemodiyati-z-batkami (Accessed 21 Nov. 2020). [in Ukrainian].

Perepeliuk, I. R. (2018). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy partnerstva doshkilnoho navchalnoho zakladu i simi v Respublitsi Polshcha [Organizational and pedagogical conditions of partnership between a preschool educational institution and a family in the Republic of Poland]. Candidate’s thesis. Chernivtsi, 265 p. [in Ukrainian].

Joyce, L. Epstein. (1982). Parent involvement: a survey of teacher practices. The Elementary School Journal. Vol. 83(2). Available at: https://www.researchgate.net/publication/249134215_ Parent_ Involvement_A_Survey_of_Teacher_Practices (Accessed 21 Nov. 2020). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті