ФІЛОСОФСЬКІ ПРИНЦИПИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Іван Василиків

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225777

Ключові слова:

філософські принципи, вчитель початкових класів, ідентичність, науковість, категорії, професійна підготовка, філософія

Анотація

У статті досліджуються наукові підходи до структурування методологічного аналізу педагогічної діяльності. Використання дефініції “ідентичність” у різних наукових сферах дає можливість створювати, диференціювати, систематизувати нові поняття та категорії. Особлива увага надавалася співвідносним категоріям, які органічно поєднанні між собою, дають уявлення про закономірності та інтегративний зв’язок між ними, який виявляється у процесі пізнання. Шляхом онтологічного аналізу діалектичних законів і категорій визначено загальні методологічні принципи (засадничі ідеї, що формуються у процесі пізнання): конкретності, історизму, науковості, діалектичності.

Біографія автора

Іван Василиків

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики, інформатики та методики їх викладання у початковій школі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Huzii, N. V. (2007). Katehoriia profesionalizmu v teorii i praktytsi pidhotovky maibutnoho pedahoha: dys. d-ra ped. nauk. [The category of professionalism in the theory and practice of training of future teachers]. Doctor’s thesis. Kyiv, 577 p. [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2004). Filosofiia praktyko-zoriientovanoi metodolohii pedahohichnoi dii [Philosophy of the practice-oriented methodology of pedagogical action]. Pedagogy of higher and secondary school: coll. of science. work. Kryvyi Rih, Vol. 8. pp.3–12. [in Ukrainian].

Katehorii filosofii [Categories of philosophy]. Available at: http://estetica.etica.in.ua/kategoriyi-filosofiyi/[in Ukrainian].

Kopylov, G. G. (1992). Metodologiya i metodologizatsiya v kontekste vremeni [Methodology and methodologization in the context of time]. Kentavr, Vol.5. No.1. pp.6–11.[in Russian].

Kremen,V. H. (2011). Filosofiia liudynotsentryzmu v osvitnomu prostori [Philosophy of anthropocentrism in the educational space]. Second edition. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].

Kushnir, V. A. (2001). Systemnyi analiz pedahohichnoho protsesu: metodolohichnyi aspekt [The system analysis of the pedagogical process: a methodological aspect]. Kirovohrad, 348 p. [in Ukrainian].

Melnychuk, I. M. (2011). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theory and methods of professional training of future social workers by means of interactive technologies in higher educational institutions]. Doctor’s thesis. Ternopil, 585 p. [in Ukrainian].

Metodolohiia naukovoi diialnosti: navch. posib. (2008). [Methodology of scientific activity: manual]. (Ed.). Chernilevskyi, D. V., Handziuk, O. M., Zakharchenko, V. I. Kozlovska, I. M. et al. Kyiv, 478 p. [in Ukrainian].

Mochernyi, S. V. (2004). Poniattia “metodolohiia” ta yoho struktura [The concept “methodology” and its structure]. Psychology and society. No. 3. pp.5–24. [in Ukrainian].

Nika, O. I., Shevchenko, L. I., Khomiak, O. I. & Demianiuk, A. A. (2008). Novyi slovnyk inshomovnykh sliv: blyzko 40000 sl. i slovospoluchen [New dictionary of foreign words: about 40,000 words and phrases]. Kyiv, 672 p. [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti: pidruchnyk [Fundamentals of pedagogical creativity: a textbook]. Kyiv, 344 p. [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. & Sokolova, I. V. (2010). Problemy neperervnoi profesiinoi osvity: tezaurus naukovoho doslidzhennia: nauk. vydannia [Problems of continuing professional education: thesaurus of scientific research: science. edition]. Kyiv, 362 p. [in Ukrainian].

Stepin, V. S. (2004). Genezis sotsialno-gumanitarnykh nauk (filosofskiy i metodologicheskiy aspekty) [Genesis of social sciences and humanities (the philosophical and methodological aspects)]. Questions of philosophy. No. 3. pp.37–43.[in Russian].

Shynkaruk, V. I., Bystrytskyi, Ye. K., Bulatov, M. O. & Ishmuratov, A. T. (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Kyiv, 742 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті