CУТЬ ПОНЯТТЯ “ЗДОРОВ’ЯОРІЄНТОВАНИЙ СВІТОГЛЯД”, СТРУКТУРА ТА ФУНКЦІЇ

Автор(и)

  • Ольга Матвійчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.225800

Ключові слова:

здоров’я, світогляд, структура світогляду, здоров’яорієнтований світогляд, ціннісні орієнтації, здоров’язбереження

Анотація

У статті розкрито значення здоров’я як найважливішого фактору для успішної соціалізації людини з позиції медико-гігієнічного, фізкультурно-оздоровчого, еколого-оздоровчого підходів та безпеки життєдіяльності людини з системою свідомого і відповідального відношення до особистої безпеки. Визначено суть поняття “здоров’яорієнтований світогляд”. Висвітлено основні структурні компоненти здоров’яорієнтованого світогляду – система знань, поглядів, сенсів, ідеалів, мотивації, переконань, способів діяльності, ціннісного ставлення, прагнення до постійного самовдосконалення, поведінки, які визначають культуру здоров’я людини.

Біографія автора

Ольга Матвійчук

аспірантка кафедри початкової і професійної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

Посилання

Berehova, H. D. (2018). Tsinnisni oriientatsii u novomu svitohliadi suchasnoi osobystosti. [Value orientations in the new of modern man]. Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts. No. 4. pp. 3–8. [in Ukrainian].

Honcharuk, O. M. (2018). Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoho styliu povedinky studentiv ahrarnykh zakladiv vyshchoi osvity [Formation of health-saving behavior of students of agrarian institutions of higher education]. Candidate’s thesis. Kyiv, 249 p. [in Ukrainian].

Danylian, O. H. & Taranenko, V. M. (2012). Filosofiia: pidruchnyk [Philosophy]. Kharkiv, 312 p. [in Ukrainian].

Maksymchuk, B. A. (2016). Formuvannia valeolohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u protsesi fizychnoho vykhovannia (teoretyko-metodychnyi aspekt): monohrafiia [Formation of valeological competence of future teachers in the process of physical education (theoretical and methodological aspect)]. (Ed.). R. S. Hurevych. Vinnytsia, 388 p. [in Ukrainian].

Matviienko, O. V. & Moroz, D. V. (2018). Tsinnisne stavlennia do zdorovia yak pedahohichna katehoriia [Value attitude to health as a pedagogical aspect]. Молодий вчений. No. 1(1). pp. 348–353. [in Ukrainian].

Nadolnyi, I. F. (2015). Svitohliad – kliuchova problema piznannia ta diialnosti liudyny [Worldview – the key problem of human cognition and activity]. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. Серія : Філософія. No. 4. pp. 50–54. [in Ukrainian].

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk (2002). [Philosophical encyclopedic dictionary]. (Ed.). V. I. Shynkaruk et al. Kyiv, 742 p. [in Ukrainian].

Khairulina, Yu. O. (2011). Svitohliadna kultura osobystosti : strukturno-funktsionalnyi analiz : monohrafiia [Person’s worldview culture-structural and functional analysis]. Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine. Nat. Mykhaylo Drahomanov Ped. University. 235 p. [in Ukrainian].

Shcherbak, I. M. & Drozhyk, L. V. (2019). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do stvorennia ekoloho-valeolohichnoho osvitnoho seredovyshcha yak osnovy zdoroviazberezhennia uchniv [Preparing future teachers for an ecological and valeological educational environment as a basis for student health preservation]. No. 3 (170). Youth & market: monthly scientific-pedagogical journal. Drohobych, pp. 137–140. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Статті