ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ПРАВНИКІВ

Автор(и)

  • Наталя Сорока
  • Тетяна Щокіна Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.226245

Ключові слова:

іншомовна комунікативна компетенція, юридична професія, комунікативна спрямованість, мовні засоби, комунікативні навички та вміння

Анотація

Статтю присвячено аналізу підходів до визначення поняття “іншомовна професійна компетенція”, запропонованих різними вітчизняними та закордонними науковцями і окреслено шляхів її формування в процесі викладання іноземної (англійської) мови майбутнім юристам в курсі мовної підготовки за професійним напрямом. Комунікативна компетентність передбачає опанування усіма видами мовної діяльності та основами культури усного і писемного мовлення, які ґрунтуються на соціокультурній базі знань. Проблема формування комунікативної компетенції майбутніх правників може бути розв’язаною через залучення студентів до процесу спеціально організованого навчання спілкування, що дасть змогу сформувати модель комунікативної компетенції юристів з мовними, мовленнєвими, соціокультурними, навчально-пізнавальними та компенсаторними компонентами, оскільки вона є надзвичайно значущою не лише в повсякденному житті, але і в професійній сфері. Оскільки діяльність юриста характеризується динамічністю, непередбаченістю, наявністю проблемних ситуацій, які вимагають миттєвого врегулювання, автори вважають за необхідне використовувати інноваційні технології навчання, а саме технології рольової гри, які сприяють більш вмотивованому, вільному та позитивно-орієнтованому іншомовному спілкуванню майбутніх спеціалістів юридичної професії.

Біографії авторів

Наталя Сорока

кандидат психологічних наук, доцент кафедри іноземних мов №2 Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, м. Харків

Тетяна Щокіна, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов №2 Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, м. Харків

Посилання

Avrorin, V. (1975). Problemy izucheniya funktsionalnoy storony yazika [Problems of studying functional side of language]. Leningrad, 276p. [in Russian].

Canale, M. (1983). From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy. In J. C. Richard, & R. W. Schmidt (Eds.), Language and Communication London, pp. 2–14. [in English].

Chomsky, N. (2006). Language and mind. Cambridge: Cambridge University Press. 190p. [in English].

Gez, N. (1985). Formirovanie kommunikativnoy kompetentsii kak obekt zarubezhnykh metodicheskikh issledovaniy [The formation of communicative competence as object of foreign methodological research]. Foreign languages at school, No.2, pp.17–24. [in Russian].

Kabardov, M. (1989). Yazykovye i kommunikativnye sposobnosti [Language and communicative abilities]. Moscov, pp.103–104. [in Russian].

Leontiev, A. (1998). Psikhologo-pedagogicheskie osnovy obnovleniya metodiki prepodavaniya inostrannykh yazykov: Lektsiya-doklad [Psychological and pedagogical basis for updating methodology of teaching foreign languages: Lecture report]. Moscov, 24p. [in Russian].

Litnevskaya, E. & Bagryantseva, V. (2006). Metodika prepodavaniya russkogo yazyka v srednei shkole [Methods of Russian language teaching in secondary school]. Educational manual for students of higher educational institutions. Moscov, 588p. [in Russian].

Litvinko, F. (2009). Kommunikativnaya kompetentsiya: printsipy, metody, priemy formirovaniya [Communicative competence: principles, methods, formation techniques]. Minsk, 102p. [in Russian].

Milrud, R. (2005). Metodika prepodavaniya angliyskogo yazyka [English Teaching Methodology]. Moscov, 256 p. [in Russian].

Safonova, V. (1993). Sotsiokulturnyy podkhod k obucheniyu inostrannomu yazyku kak spetsialnosti [Sociocultural approach to teaching foreign language as specialty]. Extended abstract of Doctor’s thesis.Moscow, 47p. [in Russian].

Savignon, S. (1997). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. New York: McGraw-Hil, 23 p. [in English].

Taova, A. (2011). Formirovanie kommunikativnoy kompetentnosti studentov – budushchikh yuristov v obrazovatelnom protsesse sovremennogo vuza [Formation of communicative competence of students – future lawyers in educational process of modern university]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vladikavkaz, 22 p. [in Russian].

Vygotsky, L. (1934). Myshlenie i rech [Thinking and speech]. Moscov-Leningrad, 326p. [in Russian].

Zimnyaya, I. A. (1980). Psikhologicheskaya kharakteristika inostrannogo (vtorogo) yazyka ovladeniya v yazykovom vuze [Psychological characteristic of foreign (second) language as object of mastering in linguistic university]. Available at: from http://psychlib.ru/mgppu/ZSnt1980/ZPH-048.HTM#$p48 [in Russian].

Zimnyaya, I. A. (1991). Psikhologiya obucheniya inostrannym yazykam v shkole [Psychology of teaching foreign languages at school]. Moscov, 221p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-04

Номер

Розділ

Статті