ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Аліна Квітка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228080

Ключові слова:

соціально-комунікативна компетентність, офіцер кримінально-виконавчої служби, педагогічні умови, моделювання, інтерактивні методи, самостійна робота

Анотація

У статті висвітлено педагогічні умови формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів кримінально-виконавчої служби у процесі професійної підготовки. З’ясовано, що важливе значення має структурування змісту дисциплін гуманітарного спрямування з урахуванням особливостей професійної діяльності та соціально-комунікативної взаємодії у пенітенціарній системі. Дослідниця доводить необхідність використання інтерактивних й діалогічно-дискусійних технологій навчання для розвитку у курсантів соціально-комунікативних умінь і навичок, моделювання типових ситуацій професійної діяльності на засадах проблемності, а також активізації самостійної дослідницької / проєктної роботи курсантів під час планових занять та самостійної підготовки.

Біографія автора

Аліна Квітка

молодший науковий співробітник відділу наукової діяльності та міжнародного співробітництва, Академії Державної пенітенціарної служби

Посилання

Atanov, H. A. (2008). Znannia yak zasib navchannia [Knowledge as a means of learning]. Tutorial. Kyiv, 236 р. [in Ukrainian].

Butenko, T. O. (2011). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv u protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin [Future engineers’ communicative competence forming in the process of studying psychological and pedagogical disciplines]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Vinnytsia, 19 р. [in Ukrainian].

Volkova, N. V. (2018). Interaktyvni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli [Interactive learning technologies in high school]. Dnipro, 360 р. [in Ukrainian].

Didenko, O. V. & Kalyniuk, N. V. (2014). Profesiina komunikatyvna kompetentnist u strukturi hotovnosti ofitseriv-prykordonnykiv do profesiinoi diialnosti [Professional communicative competence in the structure of border officers’ readiness for their professional activity]. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Vol. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2014_2_7. [in Ukrainian].

Kruchek, V. A. (2004). Formuvannia komunikatyvnykh umin studentiv vyshchykh ahrarnykh zakladiv osvity v protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin [Forming communicative skills of students of higher agricultural educational institutions in the process of studying psychological and pedagogical disciplines]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv, 19 р. [in Ukrainian].

Lytvyn, A. V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovy”: na dopomohu zdobuvacham naukovoho stupenia [Methodological principles of the concept of “pedagogical conditions”: to help applicants for a degree]. Lviv, 76 р. [in Ukrainian].

Melnychuk, I. M., (2010). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Theory and practice of future social workers’ professional training by means of interactive technologies]. Ternopil, 326 р. [in Ukrainian].

Nenko, Yu. P. (2018). Teoretyko-metodolohichni zasady profesiino oriientovanoi komunikatyvnoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv sluzhby tsyvilnoho zakhystu [Theoretical and methodological principles of professionally oriented communicative training of future officers of the Civil Defense Service]. Doctor’s thesis. Rivne, 512 р. [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv,144 р. [in Ukrainian].

Sytuatsiina metodyka navchannia: teoriia i praktyka (2001). [Situational teaching methods: theory and practice]. (Ed.). O. Sydorenko & V. Chuba. Kyiv, 256 р. [in Ukrainian].

Slyvka, S. S. (2006). Yurydychna deontolohiia [Legal Deontology]. The 3rd ed., revised. and ext. Kyiv, 296 р. [in Ukrainian].

Peters, R. S., (1966). Ethics and Education. London: George Allen and Unwin. 333 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Статті