ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228080Ключові слова:
соціально-комунікативна компетентність, офіцер кримінально-виконавчої служби, педагогічні умови, моделювання, інтерактивні методи, самостійна роботаАнотація
У статті висвітлено педагогічні умови формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів кримінально-виконавчої служби у процесі професійної підготовки. З’ясовано, що важливе значення має структурування змісту дисциплін гуманітарного спрямування з урахуванням особливостей професійної діяльності та соціально-комунікативної взаємодії у пенітенціарній системі. Дослідниця доводить необхідність використання інтерактивних й діалогічно-дискусійних технологій навчання для розвитку у курсантів соціально-комунікативних умінь і навичок, моделювання типових ситуацій професійної діяльності на засадах проблемності, а також активізації самостійної дослідницької / проєктної роботи курсантів під час планових занять та самостійної підготовки.
Посилання
Atanov, H. A. (2008). Znannia yak zasib navchannia [Knowledge as a means of learning]. Tutorial. Kyiv, 236 р. [in Ukrainian].
Butenko, T. O. (2011). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv u protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin [Future engineers’ communicative competence forming in the process of studying psychological and pedagogical disciplines]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Vinnytsia, 19 р. [in Ukrainian].
Volkova, N. V. (2018). Interaktyvni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli [Interactive learning technologies in high school]. Dnipro, 360 р. [in Ukrainian].
Didenko, O. V. & Kalyniuk, N. V. (2014). Profesiina komunikatyvna kompetentnist u strukturi hotovnosti ofitseriv-prykordonnykiv do profesiinoi diialnosti [Professional communicative competence in the structure of border officers’ readiness for their professional activity]. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Vol. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2014_2_7. [in Ukrainian].
Kruchek, V. A. (2004). Formuvannia komunikatyvnykh umin studentiv vyshchykh ahrarnykh zakladiv osvity v protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin [Forming communicative skills of students of higher agricultural educational institutions in the process of studying psychological and pedagogical disciplines]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv, 19 р. [in Ukrainian].
Lytvyn, A. V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovy”: na dopomohu zdobuvacham naukovoho stupenia [Methodological principles of the concept of “pedagogical conditions”: to help applicants for a degree]. Lviv, 76 р. [in Ukrainian].
Melnychuk, I. M., (2010). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Theory and practice of future social workers’ professional training by means of interactive technologies]. Ternopil, 326 р. [in Ukrainian].
Nenko, Yu. P. (2018). Teoretyko-metodolohichni zasady profesiino oriientovanoi komunikatyvnoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv sluzhby tsyvilnoho zakhystu [Theoretical and methodological principles of professionally oriented communicative training of future officers of the Civil Defense Service]. Doctor’s thesis. Rivne, 512 р. [in Ukrainian].
Pometun, O. I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv,144 р. [in Ukrainian].
Sytuatsiina metodyka navchannia: teoriia i praktyka (2001). [Situational teaching methods: theory and practice]. (Ed.). O. Sydorenko & V. Chuba. Kyiv, 256 р. [in Ukrainian].
Slyvka, S. S. (2006). Yurydychna deontolohiia [Legal Deontology]. The 3rd ed., revised. and ext. Kyiv, 296 р. [in Ukrainian].
Peters, R. S., (1966). Ethics and Education. London: George Allen and Unwin. 333 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.