РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ В АВТОРСЬКИХ ШКОЛАХ УКРАЇНИ (70–80-ТІ РР. ХХ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228264Ключові слова:
природничо-математичні дисципліни, дослідницькі вміння, авторська школа, педагог-новатор, учніАнотація
Стаття присвячена проблемі розвитку дослідницьких умінь школярів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу в авторських школах України (70–80-ті рр. ХХ ст.). Саме за цього періоду в українській історико-педагогічній думці, в освітній практиці нагромаджено значний пласт науково-теоретичних розробок, успішно реалізовано низку проєктів, які варто із позицій сьогодення глибоко вивчити й проаналізувати, творчо застосовувати з урахуванням конкретної освітньо-педагогічної ситуації.
Посилання
Honcharenko, S. (2007). Avtorska shkola kreatyvnosti [Author’s school of creativity]. Native school. No. 9. pp. 3–4. [in Ukrainian].
Dovhiy, О. (2020). Formuvannia interesu do matematyky v uchniv u zakladakh pozashkilnoi osvity [Formation of students’ interest in mathematics at extracurricular educational institutions]. Youth & market. No. 5 (184). рр. 72–77. [in Ukrainian].
Kalinichenko, N. A. & Perebyinis, H. M. (1998). Suchasnyky V. O. Sukhomlynskoho [Contemporaries of V. Sukhomlinsky]. Kirovohrad, 260 p. [in Ukrainian].
Maretska, L. P. & Halytska, N. Ye. (2020). Doslidnytstvo yak odyn iz zasobiv rozvytku doslidnytskykh umin uchniv na urokakh pryrodnychykh dystsyplin (kinets 50-kh – pochatok 70-kh rr. ХХ st.) [Research as one of the development measures of students’ research skills on natural sciences lessons (late 50’s – early 70’s XX century)]. Pedagogical almanac. No. 44. рр. 272–283. https://doi.org/10.37915/pa.vi44.49 [in Ukrainian].
Prots, M. (2015). Pedahohy-novatory Ukrainy [Teachers-innovators of Ukraine]. Lviv, 148 p. [in Ukrainian].
Yurchonok, Yu. V. (2009). “Avtorska shkola”: do vyznachennia sutnosti poniattia [“Author’s school”: to determine the essence of the concept]. Humanization of the educational process. No. XLVI, pp. 293–296. [in Ukrainian].
OECD (2019), PISA 2018 Results (Volume I): What Students Know and Can Do, PISA, OECD Publishing, Paris, 352 р. https://doi.org/10.1787/5f07c754-en. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.