РОЗВИТОК ТЕОРЕТИЧНИХ ЗАСАД ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПОЛЬЩІ

Автор(и)

  • Марія Чепіль

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228266

Ключові слова:

діти, виховання, дошкільна освіта, заклад дошкільної освіти, Польща

Анотація

У статті охарактеризовано зміст поняття “виховання” у педагогічній літературі Польщі. Акцентовано увагу на вихованні дітей від трьох до шести років. Мету і зміст виховання визначає базова програма дошкільної освіти. Зазначено, що виховна діяльність спрямована на засвоєння дитиною правил самообслуговування, спілкування і співпраці з однолітками та дорослими. Основною метою дошкільної освіти є підготовка дитини до школи. Вагомий вплив на формування особистості дитини має оточення, місце її перебування, ситуації, стосунки. Скоординований та інтегрований процес освітньої діяльності, певна узгодженість закладу дошкільної освіти та сім’ї вихованця може вплинути на досягнення очікуваних педагогічних результатів.

Біографія автора

Марія Чепіль

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Chrost, M., & Królikowska, A. (Eds.) (2014). Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w dobie przemian [Pre-school and early school education in the era of changes]. Krakow, 340 p. [in Polish].

Cichoń, W. (2005). Wartości, człowiek, wychowanie [Values, man, education]. Krakow, 180 p. [in Polish].

Cousins, L.(2010). Jak kształtować zachowania małych dzieci? [How to shape the behavior of young children?]. Warsaw, 212 p. [in Polish].

Harwas-Napierała, B., & Trempała, J. (2000). Psychologia rozwoju człowieka [Psychology of human development]. Warsaw, 210 p. [in Polish].

Khamisy, D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna [Pre-school education and social integration]. Warsaw, 420 p. [in Polish].

Lobocki, M. (2008). Teoria w zarysie [Theory in outline]. Krakow, 359 p. [in Polish].

Mikler-Chwastek, A. (2010). Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci [Upbringing and supporting the development of young children]. Warsaw, 146 p. [in Polish].

Lubomirska, K. (1994). Przedszkole. Rzeczywistość i szansa [Kindergarten. Reality and Chance]. Warsaw, 187 p. [in Polish].

Okoń, W. (2004). Nowy słownik pedagogiczny [New pedagogical dictionary]. Warsaw, 466 p. [in Polish].

Okon, W. (2009). Wszystko o wychowaniu [Everything about education]. Warsaw, 386 p. [in Polish].

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2014 r., poz. 803) [Regulation of the Minister of National Education of 30 May 2014 amending the regulation on the core curriculum for pre-school education and general education in individual types of schools (Journal of Laws of 2014, item 803)]. Available at: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20140000803 [in Polish].

Schaffer, H.R. (2004). Psychologia dziecka [Child psychology]. Warsaw, 404 p. [in Polish].

Stein, B. (2008). Teoria i praktyka Marii Montessori w szkole podstawowej [Theory and practice of Maria Montessori in primary school]. Kielce, 156 p. [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті