ПАРАДИГМАЛЬНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Людмила Бірюк
  • Сергій Пішун

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228267

Ключові слова:

комунікативна компетентність, методологія, особистість, парадигмальний підхід, педагогіка, теорія

Анотація

У статті зроблена спроба теоретичного аналізу парадигмального підходу як сукупності ключових положень та ідей, що визнані педагогічною спільнотою в конкретний період і лежать в основі наукових досліджень. Зазначено, що формування освітніх парадигм відбувається в процесі освоєння людством різних способів взаємодії зі світом, тому кожна з них відповідає тому чи тому його сприйняттю як педагогічного об’єкта.

Парадигмальний підхід до розвитку особистості в умовах функціонування освітньої діяльності забезпечує новий перцептивно-комунікативний процес спілкування, причому зв’язки, що виникають, не лише повторюють систему функціональних відносин різних компонентів суспільства, а й взагалі є його найважливішим вираженням у педагогічному дискурсі.

Біографії авторів

Людмила Бірюк

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка

Сергій Пішун

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Посилання

Beliaeva, A. P. (2001). Mezhdystsyplynarnaia kontseptsyia estestvenno-nauchnoho pedahohycheskoho obrazovanyi. [Interdisciplinary concept of natural science pedagogical education]. Ecological and pedagogical education: problems and prospects of development: Proceedings of the scientific and pedagogical conference. St. Petersburg, 287 p. [in Russian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (2007). Humanitarna pedahohichna paradyhma vyshchoi osvity : monohrafiia [The humanitarian pedagogical paradigm of higher education: a monograph]. Kyiv, 333 p. [in Ukrainian].

Klepko, S. F. (2011). Edukolohichni reprezentatsii znan: paradyhmy osvity [Educological representations of knowledge: education paradigms]. Postmethodics. Vol. 5 (102), pp.2–9. [in Ukrainian].

Savostianova, M. V. (2010). Struktura ta funktsionalnyi diapazon paradyhmalnoi nauky [Structure and functional range of paradigmatic science]. Philosophy of Science: traditions and innovations. Vol. 1 (2), pp.18–26. [in Ukrainian].

Semenova, A. V. (2009). Paradyhmalne modeliuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv : monohrafiia [Paradigm modeling in future teacher training: a monograph]. Odessa, 504 p. [in Ukrainian].

Spodin, L. A. (2012). Nova osvitnia paradyhma u filosofskomu dyskursi [A new educational paradigm in philosophical discourse]. Philosophical Sciences: collection of scienctific works. Available at: file:///C:/Users/1/Downloads/ http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Gileya/2012_66/ (Accessed 27 Feb.2020). [in Ukrainian].

Tiumaseva, Z. Y., Bohdanov, E. N. & Shcherbak, N. P. (2004). Slovar-spravochnyk sovremennoho obshcheho obrazovanyia: akmeolohycheskye, valeolohycheskye y еkolohycheskye tainy [Dictionary-reference book of modern general education: acmeological, valeological and ecological secrets]. St. Petersburg, 463 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті