АКТИВІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Іван Нищак
  • Михайло Юрків

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228273

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, комп’ютерна графіка, навчально-пізнавальна діяльність, програмний засіб, трудове навчання

Анотація

У статті досліджено психолого-педагогічні основи використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітньому процесі, з’ясовано їх дидактичний потенціал для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках трудового навчання. Використання засобів ІКТ у трудовій підготовці школярів передбачає роботу з низкою сучасних програм комп’ютерної графіки (Adobe Photoshop, CorelDRAW, Quark­XPress, 3D Studio MAX, “КОМПАС” та ін.), що стимулює в учнів інтерес до художньо-творчої діяльності, сприяє активізації пізнавальних здібностей особистості.

Біографії авторів

Іван Нищак

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Михайло Юрків

студент Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Gershunskiy, B.S. (1987). Kompyuterizatsiya v sfere obrazovaniya: problemyi i perspektivyi [Computerization in education: problems and prospects]. Moscov, 263 p. [in Russian].

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Iu. & Shevchenko, L.S. (2012). Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid [Information learning technologies: an innovative approach]. Vinnytsia, 348 p. [in Ukrainian].

Lapinskyi, V.V. (2004). Dydaktychni vymohy do kompiuterno-oriientovanykh zasobiv navchannia [Didactic requirements for computer-based teaching aids]. New learning technologies: scientific method. collec. Kyiv, рр. 104 – 107. [in Ukrainian].

Mashbits, E.I. & Komissarova, E.Yu. (1989). Dialog v obuchayuschey sisteme [Dialogue in the training system]. Kiev, 84 р. [in Russian].

Nyshchak, I.D. (2015). Dydaktychni mozhlyvosti informatsiinykh tekhnolohii navchannia u protsesi inzhenerno-hrafichnoi pidhotovky studentiv [Didactic possibilities of information technologies of education in the process of engineering and graphic training of students]. Bulletin of Cherkasy University. No. 26 (359). рр. 11 – 17. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. (2008). Informatsiini tekhnolohii yak zasib rozvytku tekhnichnoho myslennia (metodyka vykorystannia na zaniattiakh z kreslennia) [Information technology as a means of developing technical thinking (methods of use in drawing lessons)]. Drohobych, 108 р. [in Ukrainian].

Tihomirov, O.K. & Babanin, L.N. (1986). EVM i novyie problemyi psihologi [Computer and new problems psychologists]. Moscov, 204 р. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті