ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, ЯК НЕВІД’ЄМНОЇ СКЛАДОВОЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228335Ключові слова:
підвищення кваліфікації, науково-педагогічні працівники, професійна компетентністьАнотація
У статті автори акцентують увагу на тому, що зміст та форми підвищення кваліфікації викладачів повинні урізноманітнюватися з урахуванням рівня професіоналізму, досвіду викладання дисциплін та педагогічної майстерності. Зміст довгострокового підвищення кваліфікації має відповідати новітнім досягненням психолого-педагогічних наук, професійної освіти, інноваційним процесам, програмним цілям закладів вищої освіти, індивідуальним освітнім запитам педагогічних працівників та реалізуватись на основі діагностичного, компетентнісного та практико-спрямованого підходів. Дійшли висновків у необхідності перегляду чинної і створенні неперервної системи підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів, яка б враховувала сучасні тенденції, досвід провідних країн Європи та світу й національні особливості. Вона має бути гнучкою, динамічною, адекватною вимогам конкретних освітніх закладів і враховувати рівень професійної компетентності викладачів.
Посилання
Kaidalova, L. H., Shchokina, N. B. & Vakhrusheva, T. Yu. (2009). Pedahohichna maisternist vykladacha : navch. posib. [Pedagogical skills of the teacher: textbook. way.]. Kharkiv, 140 p. [in Ukrainian].
Kontseptsiia pedahohichnoi osvity (1998). [The concept of pedagogical education]. Kyiv. [in Ukrainian].
Osnovy pedagogicheskogo maysterstva (1987). [Fundamentals of pedagogical skills]. (Ed.). I. A. Zyazyun. Кyiv, 205 p. [in Russian].
Sovremennye sistemy povysheniya kvalifikatsii prepodavateley vuzov [Modern systems of professional development of university teachers]. Available at: http://www.vfmgiu.ru/Higher-education-in-Russia/Systemsimprovement-professional-skill-teachers-of-high-schools/index. html [in Russian].
Maksimenko, S. D. & Osedlo, V. I. (2011). Subektnyy podkhod v izuchenii professionalnoy samorealizatsii [Subjective approach in the study of professional self-realization]. Psychology and Law. No. 1. p.1. Available at: http://psyjournals.ru/psyandlaw/2011/ n1 / 39330.shtml [in Russian].
Chorna, O. (2010). Suchasni tendentsii pidhotovky ta pidvyshchennia kvalifikatsii vykladachiv VNZ (na prykladi vidpovidnoho dosvidu Velykoi Brytanii). [Modern trends in training and retraining of university teachers (on the example of the relevant experience of Great Britain)]. Scientific notes Series: Pedagogical sciences. Kirovograd, Vol. 88. pp. 273–276. [in Ukrainian].
Yarochkina, G. V. (2008). Innovatsionnaya model povysheniya kvalifikatsii pedagogicheskikh kadrov uchrezhdeniy dovuzovskogo professionalnogo obrazovaniya [Innovative model of professional development of teachers of pre-university vocational education]. Innovations in education. pp. 4 – 13. [in Russian].
Die besten Hochschulen in Deutschland [The best high schools in Germany]. Stern. 2001. Vol. 17. pp. 57–68. [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.