ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, ЯК НЕВІД’ЄМНОЇ СКЛАДОВОЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ

Автор(и)

  • Наталія Калашнік
  • Анастасія Адамович
  • Маріанна Барус
  • Наталія Голярдик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228335

Ключові слова:

підвищення кваліфікації, науково-педагогічні працівники, професійна компетентність

Анотація

У статті автори акцентують увагу на тому, що зміст та форми підвищення кваліфікації викладачів повинні урізноманітнюватися з урахуванням рівня професіоналізму, досвіду викладання дисциплін та педагогічної майстерності. Зміст довгострокового підвищення кваліфікації має відповідати новітнім досягненням психолого-педагогічних наук, професійної освіти, інноваційним процесам, програмним цілям закладів вищої освіти, індивідуальним освітнім запитам педагогічних працівників та реалізуватись на основі діагностичного, компетентнісного та практико-спрямованого підходів. Дійшли висновків у необхідності перегляду чинної і створенні неперервної системи підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів, яка б враховувала сучасні тенденції, досвід провідних країн Європи та світу й національні особливості. Вона має бути гнучкою, динамічною, адекватною вимогам конкретних освітніх закладів і враховувати рівень професійної компетентності викладачів.

Біографії авторів

Наталія Калашнік

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри українознавства, Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова

Анастасія Адамович

кандидат філологічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Маріанна Барус

кандидат хімічних наук, доцент кафедри медичної та фармацевтичної хімії  Буковинського державного медичного університету

Наталія Голярдик

кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології, педагогіки та соціально-економічних дисциплін Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького

Посилання

Kaidalova, L. H., Shchokina, N. B. & Vakhrusheva, T. Yu. (2009). Pedahohichna maisternist vykladacha : navch. posib. [Pedagogical skills of the teacher: textbook. way.]. Kharkiv, 140 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia pedahohichnoi osvity (1998). [The concept of pedagogical education]. Kyiv. [in Ukrainian].

Osnovy pedagogicheskogo maysterstva (1987). [Fundamentals of pedagogical skills]. (Ed.). I. A. Zyazyun. Кyiv, 205 p. [in Russian].

Sovremennye sistemy povysheniya kvalifikatsii prepodavateley vuzov [Modern systems of professional development of university teachers]. Available at: http://www.vfmgiu.ru/Higher-education-in-Russia/Systemsimprovement-professional-skill-teachers-of-high-schools/index. html [in Russian].

Maksimenko, S. D. & Osedlo, V. I. (2011). Subektnyy podkhod v izuchenii professionalnoy samorealizatsii [Subjective approach in the study of professional self-realization]. Psychology and Law. No. 1. p.1. Available at: http://psyjournals.ru/psyandlaw/2011/ n1 / 39330.shtml [in Russian].

Chorna, O. (2010). Suchasni tendentsii pidhotovky ta pidvyshchennia kvalifikatsii vykladachiv VNZ (na prykladi vidpovidnoho dosvidu Velykoi Brytanii). [Modern trends in training and retraining of university teachers (on the example of the relevant experience of Great Britain)]. Scientific notes Series: Pedagogical sciences. Kirovograd, Vol. 88. pp. 273–276. [in Ukrainian].

Yarochkina, G. V. (2008). Innovatsionnaya model povysheniya kvalifikatsii pedagogicheskikh kadrov uchrezhdeniy dovuzovskogo professionalnogo obrazovaniya [Innovative model of professional development of teachers of pre-university vocational education]. Innovations in education. pp. 4 – 13. [in Russian].

Die besten Hochschulen in Deutschland [The best high schools in Germany]. Stern. 2001. Vol. 17. pp. 57–68. [in German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті