ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УРОКУ З ПОЗИЦІЙ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ЯК КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ ОСНОВИ ФІЛОСОФІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228337Ключові слова:
професійна педагогічна діяльність, особистісно орієнтоване навчання, критерії аналізу та якості уроку, особистіснорозвивальний потенціал урокуАнотація
У статті розглядаються теоретико-практичні аспекти реалізації інноваційної діяльності педагогів (на прикладі конструювання схеми аналізу уроку) як однієї з основних умов реалізації модернізаційних змін в освіті, пов’язаних з переходом до моделі Нової української школи. Аналізується проблема розширення стандартних нормативних вимог до аналізу уроку, їх узгодження з концептуальними ідеями сучасної педагогіки. Актуалізується значущість виховного потенціалу уроку, необхідність формування в учнів системи загальнолюдських цінностей – морально-етичних та соціально-політичних.
Посилання
Bibik, N. M. (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia: pidruchnyk [New Ukrainian School: a guide for teachers: a textbook]. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V. B. (2006). Formuvannia u maibutnikh uchyteliv zdatnosti do konstruiuvannia navchalno-piznavalnoi diialnosti shkoliariv [Formation of the future teachers’ability to construct educational and cognitive activities of students]. Candidate’s thesis. Kyiv, 216 p. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V.B. (2008). Subiektnist studentiv u navchalnomu protsesi–neobkhidna umova formuvannia profesiinoi kompetentnosti [Subjectivity of students in the educational process is a necessary condition for the formation of professional competence]. Scientific journal of NPU named after M. Drahomanov. Vol.8 (18). pp. 2–4. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V. & Shykyrynska, O. (2019). Orhanizatsiia protsesu navchannia v Novii ukrainskii shkoli: teoretyko-praktychnyi aspect [The organization of the learning process in the New Ukrainian School: the theoretical and practical aspect]. Youth and the market. No. 11 (178). pp. 115–119. [in Ukrainian].
Kraevskiy, V.V., Lerner, I.Ya. & Skatkin, M.N. (1982). Didaktika sredney shkoly: Nekotorye problemy sovrem. didaktiki [High School Didactics: Some Problems of modern didactics: Textbook manual for a special course for pedagogical institutes. 2nd ed., Revised and enlarged]. Moscov, 319 p.[in Russian].
Zhuchenko, L. P. (2012). Proekt: uchnivske samovriaduvannia “Nove tysiacholittia”: pidruchnyk [Project: the student self-government “New Millennium”: a textbook]. Kharkiv, pp.25–38. [in Ukrainian].
Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi [The concept of national-patriotic education of children and youth]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15 (Accessed 15 Mar. 2019). [in Ukrainian].
Kraevskiy, V. V. & Khutorskoy, A.V. (2007). Osnovy obucheniya. Didaktika i metodika: uchebn. posobie dlya studentov vysshikh uchebnykh zavedeniy [Basics of learning. Didactics and methodology: textbook manual for university student]. Moscov, 352 p. [in Russian].
Lerner, I.Ya. (1983). Sostav i struktura soderzhaniya obrazovaniya na urovne teoreticheskogo predstavleniya [The composition and structure of the content of education at the level of theoretical representation]. Theoretical foundations of the content of general secondary education. Moscov, pp. 137 –161.[in Russian].
Shykyrynska, O. V. & Vyshkivska V. B. (2020). Google-clasroom yak zasib formuvannia IKT-kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Google-classroom as a means of forming ICT competence of the future primary school teacher]. Scientific notes of Vinnytsya State Pedagogical University named after Mykhaylo Kotsyubynskiy. Series: pedagogy and psychology. Vol. 61. pp. 75–78. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V., Shykyrynska, O. & Malinka, O. (2020). Theoretical and Methodological Aspects of Using Dialogue for the Purpose of Organizing Productive Interaction of Subjects of the Educational Process. Intellectual Archive. Toronto : Shiny Word.Corp. (Canada). Vol. 9. Number 4. pp. 122–131. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.