ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УРОКУ З ПОЗИЦІЙ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ЯК КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ ОСНОВИ ФІЛОСОФІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Ванда Вишківська
  • Олександра Шикиринська
  • Андрій Шевченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228337

Ключові слова:

професійна педагогічна діяльність, особистісно орієнтоване навчання, критерії аналізу та якості уроку, особистіснорозвивальний потенціал уроку

Анотація

У статті розглядаються теоретико-практичні аспекти реалізації інноваційної діяльності педагогів (на прикладі конструювання схеми аналізу уроку) як однієї з основних умов реалізації модернізаційних змін в освіті, пов’язаних з переходом до моделі Нової української школи. Аналізується проблема розширення стандартних нормативних вимог до аналізу уроку, їх узгодження з концептуальними ідеями сучасної педагогіки. Актуалізується значущість виховного потенціалу уроку, необхідність формування в учнів системи загальнолюдських цінностей – морально-етичних та соціально-політичних.

Біографії авторів

Ванда Вишківська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Олександра Шикиринська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Андрій Шевченко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Bibik, N. M. (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia: pidruchnyk [New Ukrainian School: a guide for teachers: a textbook]. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V. B. (2006). Formuvannia u maibutnikh uchyteliv zdatnosti do konstruiuvannia navchalno-piznavalnoi diialnosti shkoliariv [Formation of the future teachers’ability to construct educational and cognitive activities of students]. Candidate’s thesis. Kyiv, 216 p. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V.B. (2008). Subiektnist studentiv u navchalnomu protsesi–neobkhidna umova formuvannia profesiinoi kompetentnosti [Subjectivity of students in the educational process is a necessary condition for the formation of professional competence]. Scientific journal of NPU named after M. Drahomanov. Vol.8 (18). pp. 2–4. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V. & Shykyrynska, O. (2019). Orhanizatsiia protsesu navchannia v Novii ukrainskii shkoli: teoretyko-praktychnyi aspect [The organization of the learning process in the New Ukrainian School: the theoretical and practical aspect]. Youth and the market. No. 11 (178). pp. 115–119. [in Ukrainian].

Kraevskiy, V.V., Lerner, I.Ya. & Skatkin, M.N. (1982). Didaktika sredney shkoly: Nekotorye problemy sovrem. didaktiki [High School Didactics: Some Problems of modern didactics: Textbook manual for a special course for pedagogical institutes. 2nd ed., Revised and enlarged]. Moscov, 319 p.[in Russian].

Zhuchenko, L. P. (2012). Proekt: uchnivske samovriaduvannia “Nove tysiacholittia”: pidruchnyk [Project: the student self-government “New Millennium”: a textbook]. Kharkiv, pp.25–38. [in Ukrainian].

Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi [The concept of national-patriotic education of children and youth]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15 (Accessed 15 Mar. 2019). [in Ukrainian].

Kraevskiy, V. V. & Khutorskoy, A.V. (2007). Osnovy obucheniya. Didaktika i metodika: uchebn. posobie dlya studentov vysshikh uchebnykh zavedeniy [Basics of learning. Didactics and methodology: textbook manual for university student]. Moscov, 352 p. [in Russian].

Lerner, I.Ya. (1983). Sostav i struktura soderzhaniya obrazovaniya na urovne teoreticheskogo predstavleniya [The composition and structure of the content of education at the level of theoretical representation]. Theoretical foundations of the content of general secondary education. Moscov, pp. 137 –161.[in Russian].

Shykyrynska, O. V. & Vyshkivska V. B. (2020). Google-clasroom yak zasib formuvannia IKT-kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Google-classroom as a means of forming ICT competence of the future primary school teacher]. Scientific notes of Vinnytsya State Pedagogical University named after Mykhaylo Kotsyubynskiy. Series: pedagogy and psychology. Vol. 61. pp. 75–78. [in Ukrainian].

Vyshkivska, V., Shykyrynska, O. & Malinka, O. (2020). Theoretical and Methodological Aspects of Using Dialogue for the Purpose of Organizing Productive Interaction of Subjects of the Educational Process. Intellectual Archive. Toronto : Shiny Word.Corp. (Canada). Vol. 9. Number 4. pp. 122–131. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті