СЕНСОРНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ОСНОВА РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228338Ключові слова:
сенсорний розвиток, сенсорне виховання, дидактичний матеріал, сенсорна культура, спеціальне розвивальне середовище, розумовий розвитокАнотація
У статті розкривається сутність понять про сенсорний розвиток, сенсорну культуру, сенсорне світосприймання. Проведено аналіз досліджень педагогів та психологів у особливостях розумового розвитку дошкільника. Виокремлено важливість переосмислення кращого доробку педагогів-практиків для врахування у методичній організації діяльності.
Запропоновано для обговорення проблему виховання дітей дошкільного віку з позиції індивідуального способу впливу, визначено переваги процесу саморозвитку дитини за допомогою спеціального дидактичного матеріалу. Наголошено на необхідності створення позитивної емоційної атмосфери у роботі з дошкільниками, яку створює педагог. Підкреслено необхідність оволодіння методичними знаннями педагогів у процесі організації діяльності з дошкільниками на шляху їх поступального саморозвитку.
Описано “дари Фребеля” і подано методичні рекомендації для процесу організації діяльності педагога з дітьми дошкільного віку в умовах ЗДО. Через коментарі відомих педагогів щодо використання у педагогічній діяльності сенсорного матеріалу М. Монтессорі підкреслено необхідність проведення спеціальних занять для підготовки педагогів до правильного застосування системи дидактичних вправ з дошкільниками, популяризації філософських засад Монтессорі педагогіки у просвітницькій роботі з батьками вихованців.
Посилання
Bazova prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ia u Sviti” [Basic program of preschool child development “I am in the World”]. Ministry of Education and Science of Ukraine, Acad. ped. Sciences of Ukraine; (Ed.). O.L.Kononko. Kyiv, 2008. 430 p.[in Ukrainian].
Venger, L. A., Pilyugina, E. G. & Venger, N. B. (1988). Vospitanie sensornoy kultury rebenka [Fostering a child’s sensory culture]. Moscov, 143 p. [in Russian].
Vigotskiy, L.S. (1991). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. (Ed.).V.V. Davidova. Moscov, 480 p. [in Russian].
Dychkivska, I.M. & Ponimanska, T.I. (2013). M. Montessori: teoriia i tekhnolohiia. Sensorno-piznavalnyi rozvytok ditei rannoho viku, yak peredumova formuvannia obdarovanoi osobystosti [M. Montessori: the theory and technology. The sensory-cognitive development of young children as a prerequisite for the formation of a gifted personality]. Education and development of a gifted personality. No.11 pp.47–52. [in Ukrainian].
Doshkilna pedahohika: navchalnyi pidruchnyk [Preschool pedagogy: a textbook]. (Ed.). T.I.Ponimanska. Kyiv, 2006. 360 p. [in Ukrainian].
Pavelkiv, R. & Tsyhypalo, O. (2011). Dytiacha psykholohiia: navch. posib. dlia samostiinoi roboty studenta [Child psychology: textbook. way. for independent work of the student]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].
Havrysh, N., Brezhnieva, O., Kindrat, I. & Reinpolska, O. (2015). Rozumne vykhovannia suchasnykh doshkilniat: metodychnyi posibnyk [Smart education of modern preschoolers: methodical manual]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].
Sensornyi rozvytok: z dosvidu roboty. 5–6(7) rokiv [Sensory development: from work experience. 5-6 (7) years]. (Ed.). M. L. Kryvonis & O. L. Drobotii. Kharkiv, 256 p. [in Ukrainian].
Chepil, M. & Dudnyk, N. (2017). Pedahohika Marii Montessori: navch-metod. posib. [Pedagogy of Maria Montessori: teaching method. aid.]. Kyiv, 314 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.