СЕНСОРНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ОСНОВА РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Олександра Свйонтик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228338

Ключові слова:

сенсорний розвиток, сенсорне виховання, дидактичний матеріал, сенсорна культура, спеціальне розвивальне середовище, розумовий розвиток

Анотація

У статті розкривається сутність понять про сенсорний розвиток, сенсорну культуру, сенсорне світосприймання. Проведено аналіз досліджень педагогів та психологів у особливостях розумового розвитку дошкільника. Виокремлено важливість переосмислення кращого доробку педагогів-практиків для врахування у методичній організації діяльності.

Запропоновано для обговорення проблему виховання дітей дошкільного віку з позиції індивідуального способу впливу, визначено переваги процесу саморозвитку дитини за допомогою спеціального дидактичного матеріалу. Наголошено на необхідності створення позитивної емоційної атмосфери у роботі з дошкільниками, яку створює педагог. Підкреслено необхідність оволодіння методичними знаннями педагогів у процесі організації діяльності з дошкільниками на шляху їх поступального саморозвитку.

Описано “дари Фребеля” і подано методичні рекомендації для процесу організації діяльності педагога з дітьми дошкільного віку в умовах ЗДО. Через коментарі відомих педагогів щодо використання у педагогічній діяльності сенсорного матеріалу М. Монтессорі підкреслено необхідність проведення спеціальних занять для підготовки педагогів до правильного застосування системи дидактичних вправ з дошкільниками, популяризації філософських засад Монтессорі педагогіки у просвітницькій роботі з батьками вихованців.

Біографія автора

Олександра Свйонтик

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bazova prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ia u Sviti” [Basic program of preschool child development “I am in the World”]. Ministry of Education and Science of Ukraine, Acad. ped. Sciences of Ukraine; (Ed.). O.L.Kononko. Kyiv, 2008. 430 p.[in Ukrainian].

Venger, L. A., Pilyugina, E. G. & Venger, N. B. (1988). Vospitanie sensornoy kultury rebenka [Fostering a child’s sensory culture]. Moscov, 143 p. [in Russian].

Vigotskiy, L.S. (1991). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. (Ed.).V.V. Davidova. Moscov, 480 p. [in Russian].

Dychkivska, I.M. & Ponimanska, T.I. (2013). M. Montessori: teoriia i tekhnolohiia. Sensorno-piznavalnyi rozvytok ditei rannoho viku, yak peredumova formuvannia obdarovanoi osobystosti [M. Montessori: the theory and technology. The sensory-cognitive development of young children as a prerequisite for the formation of a gifted personality]. Education and development of a gifted personality. No.11 pp.47–52. [in Ukrainian].

Doshkilna pedahohika: navchalnyi pidruchnyk [Preschool pedagogy: a textbook]. (Ed.). T.I.Ponimanska. Kyiv, 2006. 360 p. [in Ukrainian].

Pavelkiv, R. & Tsyhypalo, O. (2011). Dytiacha psykholohiia: navch. posib. dlia samostiinoi roboty studenta [Child psychology: textbook. way. for independent work of the student]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Havrysh, N., Brezhnieva, O., Kindrat, I. & Reinpolska, O. (2015). Rozumne vykhovannia suchasnykh doshkilniat: metodychnyi posibnyk [Smart education of modern preschoolers: methodical manual]. Kyiv, 176 p. [in Ukrainian].

Sensornyi rozvytok: z dosvidu roboty. 5–6(7) rokiv [Sensory development: from work experience. 5-6 (7) years]. (Ed.). M. L. Kryvonis & O. L. Drobotii. Kharkiv, 256 p. [in Ukrainian].

Chepil, M. & Dudnyk, N. (2017). Pedahohika Marii Montessori: navch-metod. posib. [Pedagogy of Maria Montessori: teaching method. aid.]. Kyiv, 314 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті