РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДОЛОГІЧНОГО ПРИНЦИПУ СИСТЕМНОСТІ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ГРАФІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИЗАЙНУ

Автор(и)

  • Лариса Гриценко
  • Георгій Негай
  • Людмила Страшко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228339

Ключові слова:

модернізація вищої освіти, методологічний принцип, системність навчання, графічні уміння студентів, просторове мислення, графічна культура

Анотація

Стаття присвячена дослідженню потенціалу методологічного принципу системності навчання у процесі інженерно-графічної підготовки фахівців технологій і дизайну. Здійснено аналіз проблеми реалізації системного підходу у графічній підготовці студентів в історичній ретроспективі. Запропоновано і апробовано творчі завдання з креслення і дизайну з елементами проєктної діяльності (втілення принципу системності навчання): формування графічних умінь, розвиток просторового мислення, формування графічної культури.

Біографії авторів

Лариса Гриценко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Георгій Негай

кандидат архітектури, доцент кафедри архітектури і містобудування Хмельницького національного університету

Людмила Страшко

кандидат архітектури, доцент кафедри архітектури і містобудування Хмельницького національного університету

Посилання

Vachevskyi, M. (2012). Sutnist kompetentsii u navchalnomu protsesi ta kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii osviti [Competence in the educational process and competence approach in vocational education]. Youth & market. No. 8. pp. 25–32. [in Ukrainian].

Hedzyk, A. M. (2006). Dydaktychni osnovy struktury ta zmistu kreslennia v zahalnoosvitnii shkoli [Didactic bases of structure and the maintenance of the drawing in comprehensive school]. Candidate’s thesis. Kyiv, 18 p. [in Ukrainian].

Dzhedzhula, O. M. (2007). Teoriia i metodyka hrafichnoi pidhotovky studentiv inzhenernykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh [Theory and methods of graphic training of engineering students of higher educational institutions]. Doctor’s thesis. Kyiv, 460 p. [in Ukrainian].

Druzhenenko, R. S. (2018). Rol pedahohichnoho systemnoho pidkhodu v oformlenni poniattia “metodychna systema navchannia movy” [The role of the pedagogical system approach in the design of the concept “methodical system of language learning”]. Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 1. Berdiansk, 284 p. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of Education]. Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; (Ed.).V. H. Kremen. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Kobernyk, O. M. & Sydorenko, V. K. (2010). Kontseptsiia tekhnolohichnoi osvity uchniv zahalnoosvitnikh zakladiv Ukrainy [The concept of technological education of students of secondary schools of Ukraine]. Labor training in educational institutions. No. 6. pp.3–11. [in Ukrainian].

Kustovska, O. V. (2005). Metodolohiia systemnoho pidkhodu ta naukovykh doslidzhen : kurs lektsii [Methodology of systems approach and research: Course of lectures]. Ternopil, 124 p. [in Ukrainian].

Mashkov, A. (2008). Problemy teorii derzhavy i prava. Osnovy : kurs lektsii [Problems of the theory of state and law. Basics: Course of lectures]. Kyiv, 470 p. [in Ukrainian].

Motorina, V. H. (2012). Tekhnolohii pidhotovky vchytelia matematyky do uroku [Technologies for preparing a mathematics teacher for a lesson]. A textbook for students of physics and mathematics faculties of pedagogical educational institutions; the second supplemented and corrected edition. Kharkiv, 318 p. [in Ukrainian].

Motorina, V. H. (2015). Rozvytok prostorovoi uiavy maibutnikh vchyteliv matematyky v protsesi yikh heometrychnoi pidhotovky [Development of spatial imagination of future mathematics teachers in the process of their geometric training]. Problemy matematychnoi osvity (PMO – 2015) : materialy mizhnar. nauk.-metod. konf., m. Cherkasy, 4–5 cherv. 2015 r. – The problems of mathematical education (PMO – 2015). Proceedings of the international. Scientific Method Conf., Cherkasy, June 4–5. 2015 (pp. 164–166). Cherkasy. [in Ukrainian].

Nyshchak, I. D. (2016). Metodychna systema navchannia inzhenerno-hrafichnykh dystsyplin maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Methodical system of teaching engineering and graphic disciplines of future teachers of technology]. Doctor’s thesis. Drohobych, 425 p. [in Ukrainian].

Raikovska, H. O. (2007). Naukovi pidkhody ta suchasnyi stan z hrafichnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u VNZ [Scientific approaches and current state of graphic training of future specialists in universities]. Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University. No. 35. pp. 109–114. [in Ukrainian].

Sylabus. (2020). Navchalna dystsyplina “Narysna heometriia i budivelne kreslennia”. Osvitno-profesiina prohrama “Arkhitektura ta mistobuduvannia”. Riven vyshchoi osvity pershyi bakalavrskyi [Course “Descriptive Geometry and Construction Drawing”. Educational and professional program “Architecture and Urban Planning”. The level of higher education is the first bachelor’s degree]. Khmelnytsky National University. 9 p. [in Ukrainian].

Tkhorzhevskyi, D. O. (1999). Derzhavnyi standart zahalnoi serednoi osvity i dyferentsiatsiia zmistu navchannia [State standard of general secondary education and differentiation of educational content]. Pedagogy and psychology. No.4. pp. 47–51. [in Ukrainian].

Kharkivska, A. A. (2011). Teoretychni ta metodychni zasady upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pedahohichnoho VNZ: monohrafiia [Theoretical and methodical bases of management of innovative development of pedagogical high school: monograph]. Kharkiv, 350 p. [in Ukrainian].

Chernilevskyi, D. V. (2010). Metodolohiia naukovoi diialnosti: navch. posibn. [Methodology of scientific activity: textbook. manual]. Vol. 2nd, add. (Ed.).D. V. Chernishevsky. Vinnytsia, 484 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті