ОРГАНІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Людмила Дрожик
  • Ірина Щербак

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228340

Ключові слова:

діти дошкільного віку, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освіта, психолого-педагогічні умови, соціалізація дитини

Анотація

У статті представлено психолого-педагогічні умови організації інклюзивного навчання дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Зазначено, що соціалізація і розвиток дітей такої категорії в умовах інклюзивного навчання будуть ефективнішими, якщо вихователі будуть дотримуватися таких психолого-педагогічних умов, як створення інклюзивного освітнього середовища і оптимізація міжособистісних відносин у дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти засобами гри.

Біографії авторів

Людмила Дрожик

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри здоров’я людини, реабілітології та спеціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Ірина Щербак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри здоров’я людини, реабілітології та спеціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Antoshchak, O. (2016). Inkliuzyvna osvita: shliakhy vid teorii do praktyky [Inclusive education: ways from theory to practice]. School Director. No. 9/10. pp. 72–78. [in Ukrainian].

Volik, N. (2017). Do problemy sotsializatsii ditei doshkilnoho viku z vadamy movlennia [To the problem of socialization of preschool children with speech defects]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. No. 1(18). pp. 26–31.[in Ukrainian].

Hevko, I. V. (2018). Znachennia innovatsiinykh tekhnolohii pry zdiisnenni inkliuzyvnoi osvity [The importance of innovative technologies in the implementation of inclusive education]. Pedagogical Almanac: Collection of the Communal Higher Educational Institution Kherson Academy of Continuing Education of the Kherson Regional Council. Kherson. Vol. 37. pp. 236–240. [in Ukrainian].

Hordii, N. M., Koriakina, I. V. & Dmytrenko, A. P. (2018). Hra yak zasib rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti ditei doshkilnoho viku [Play as a means of developing communicative competence for preschool children]. Pedagogical sciences: a collection of scientific works. Issue. LXXXII. Vol. 3. pp. 91–98. [in Ukrainian].

Danilavichiutie, E. A. (2012). Stratehii vykladannia v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi : navchalno-metodychnyi posibnyk [Teaching strategies in an inclusive school: a study guide]. Kyiv, 287 p. [in Ukrainian].

Protsenko, O., & Borysenko, L. (2015). Umovy zabezpechennia yakosti inkliuzyvnoi osvity u zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Conditions for ensuring the quality of inclusive education in a secondary school]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drohobych. No.11 (130). pp. 111–115. [in Ukrainian].

Rohalska, I. P. (2008). Sotsializatsiia osobystosti u doshkilnomu dytynstvi: sutnist, spetsyfika, suprovid: monohrafiia [Socialization of personality in preschool childhood: essence, specificity, support: monograph]. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].

Trofymenko, L. I. (2014). Osobystisno-oriientovane navchannia ditei z porushenniamy movlennia [Personality-oriented education of children with speech disorders]. Education of persons with special needs: ways of development: coll. science. works. Kirovohrad, Vol. 5. pp. 82–89. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті