ІДЕЇ ДИТИНОЦЕНТРИЧНОЇ ОСВІТИ В РЕФОРМАТОРСЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ НІМЕЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228341Ключові слова:
реформаторська педагогіка Німеччини, дитиноцентрична освіта, концептуальні засади навчання і виховання, методологічні підходи до освітиАнотація
Статтю присвячено розгляду німецького педагогічного реформаторського руху кінця ХІХ – початку ХХ ст. Її безпосередньою метою є історико-педагогічний аналіз ідей дитиноцентричної освіти в реформаторській педагогіці Німеччини. У результаті досягнення мети розглянуто передумови виникнення і поширення ідей дитиноцентричної освіти в педагогічній теорії і шкільній практиці Німеччини у вказаний історичний період, висвітлено міркування відомих німецьких педагогів-реформаторів (Ф. Гансберга, Л. Гурліта, Г. Шаррельмана та ін.) щодо навчання і виховання молодого покоління на засадах дитиноцентризму, констатовано їх суголосність із сучасними освітніми тенденціями.
Посилання
Gansberg, F. (1914). Osnovnye idei sovremennoy pedagogiki [The main ideas of modern pedagogy]. Russian school. Vol. 3. pp. 112–119. [in Russian].
Gurlitt, L. (1911). O vospitanii [About education]. Saint Petersburg, 173 p. [in Russian].
Gurlitt, L. (1919). Problemy vseobshchey edinoy shkoly [The problems of a general unified school]. Saint Petersburg,115 p. [in Russian].
Dychkivska, I. (2010). Innovatsiini idei yevropeiskoi reformatorskoi pedahohiky XX stolittia [Innovative ideas of European reform pedagogy of the XX century]. New pedagogical thought. Vol. 4. pp. 6–9. [in Ukrainian].
Kemin, H. (2004). Teoriia i praktyka “novoho vykhovannia” u zakhidnoievropeiskii pedahohitsi (kinets XIX – seredyna XX stolittia) [The theory and practice of “new upbringing” in Western European Pedagogy (the end of the XIX – the middle part of the XX century)]. Drohobych, 124 p. [in Ukrainian].
Malko, A. (2002). Rozvytok teorii i praktyky sotsialnoi pedahohiky H. Kershenshtainerom [The development of theory and practice of social pedagogy by G. Kerschensteiner]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sport. Vol. 19. pp. 49–57. [in Ukrainian].
Tytarenko, O. (2008). Sotsialne vykhovannia ta osvita u sotsialno-pedahohichnomu proekti P. Natorpa [Social education in the socio-pedagogical project of P. Natorp]. Youth & market. Vol. 1 (36). pp. 126–128. [in Ukrainian].
Usachov, V. (2013). Valdorfska pedahohika: Rudolf Shteiner i yoho shkola [Waldorf pedagogy: Rudolf Steiner and his school]. Gilea. Vol. 72. pp. 757–763. [in Ukrainian].
Sharrelman, G. (1916). V laboratorii narodnogo uchitelya [In the laboratory of a public teacher]. Petrograd, 72 p. [in Russian].
Sharrelman, G. (1914). Zhivaya vera v prepodavanii i besedy o zhizni s detmi i yunoshestvom [Living faith in teaching and conversations about life with children and youth]. Moscov, 96 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.