ІДЕЇ ДИТИНОЦЕНТРИЧНОЇ ОСВІТИ В РЕФОРМАТОРСЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ НІМЕЧЧИНИ

Автор(и)

  • Оксана Сторонська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228341

Ключові слова:

реформаторська педагогіка Німеччини, дитиноцентрична освіта, концептуальні засади навчання і виховання, методологічні підходи до освіти

Анотація

Статтю присвячено розгляду німецького педагогічного реформаторського руху кінця ХІХ – початку ХХ ст. Її безпосередньою метою є історико-педагогічний аналіз ідей дитиноцентричної освіти в реформаторській педагогіці Німеччини. У результаті досягнення мети розглянуто передумови виникнення і поширення ідей дитиноцентричної освіти в педагогічній теорії і шкільній практиці Німеччини у вказаний історичний період, висвітлено міркування відомих німецьких педагогів-реформаторів (Ф. Гансберга, Л. Гурліта, Г. Шаррельмана та ін.) щодо навчання і виховання молодого покоління на засадах дитиноцентризму, констатовано їх суголосність із сучасними освітніми тенденціями.

Біографія автора

Оксана Сторонська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри порівняльної педагогіки та методики викладання іноземних мов Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Gansberg, F. (1914). Osnovnye idei sovremennoy pedagogiki [The main ideas of modern pedagogy]. Russian school. Vol. 3. pp. 112–119. [in Russian].

Gurlitt, L. (1911). O vospitanii [About education]. Saint Petersburg, 173 p. [in Russian].

Gurlitt, L. (1919). Problemy vseobshchey edinoy shkoly [The problems of a general unified school]. Saint Petersburg,115 p. [in Russian].

Dychkivska, I. (2010). Innovatsiini idei yevropeiskoi reformatorskoi pedahohiky XX stolittia [Innovative ideas of European reform pedagogy of the XX century]. New pedagogical thought. Vol. 4. pp. 6–9. [in Ukrainian].

Kemin, H. (2004). Teoriia i praktyka “novoho vykhovannia” u zakhidnoievropeiskii pedahohitsi (kinets XIX – seredyna XX stolittia) [The theory and practice of “new upbringing” in Western European Pedagogy (the end of the XIX – the middle part of the XX century)]. Drohobych, 124 p. [in Ukrainian].

Malko, A. (2002). Rozvytok teorii i praktyky sotsialnoi pedahohiky H. Kershenshtainerom [The development of theory and practice of social pedagogy by G. Kerschensteiner]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sport. Vol. 19. pp. 49–57. [in Ukrainian].

Tytarenko, O. (2008). Sotsialne vykhovannia ta osvita u sotsialno-pedahohichnomu proekti P. Natorpa [Social education in the socio-pedagogical project of P. Natorp]. Youth & market. Vol. 1 (36). pp. 126–128. [in Ukrainian].

Usachov, V. (2013). Valdorfska pedahohika: Rudolf Shteiner i yoho shkola [Waldorf pedagogy: Rudolf Steiner and his school]. Gilea. Vol. 72. pp. 757–763. [in Ukrainian].

Sharrelman, G. (1916). V laboratorii narodnogo uchitelya [In the laboratory of a public teacher]. Petrograd, 72 p. [in Russian].

Sharrelman, G. (1914). Zhivaya vera v prepodavanii i besedy o zhizni s detmi i yunoshestvom [Living faith in teaching and conversations about life with children and youth]. Moscov, 96 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті