АРТ-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лада Чемоніна
  • Анжеліка Лесик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228350

Ключові слова:

арт-педагогічні технології, учні початкової школи, творче самовираження, позашкільна освіта, технології сучасного театру, художньо-прикладні технології, фото/відео технології, евенттехнології

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі формування творчого самовираження учнів початкової школи у процесі позашкільної освіти засобами арт-педагогічних технологій. Відзначено роль позашкільної освіти як складника безперервної освіти, що покликаний забезпечити розвиток здібностей дітей і молоді у сфері освіти, науки та культури.

Підкреслено ефективність застосування арт-педагогічних технологій у формуванні творчого самовираження учнів у процесі здійснення позашкільної освіти.

Біографії авторів

Лада Чемоніна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Бердянського державного педагогічного університету

Анжеліка Лесик

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Boyko, A. (2010). Suchasni pidkhody do rozuminnia fenomenu samovyrazhennia osobystosti [Modern approaches to understanding the phenomenon of self-expression of personality]. Theoretical and methodological problems of education of children and students: collection. Science. wash. Kamyanets-Podilsky, issue. 14, vol. 2. 604 p. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the Ukrainian language]. Available at: https://slovnyk.me/dict/vts/ self-expression. [in Ukrainian].

Vygotsky, L. (1997). Psikhologiya iskusstva. Analiz esteticheskoy reaktsii [Psychology of art. Analysis of aesthetic reaction]. Moscow, 416 p. [in Russian].

Derkach, O. (2009). Realizatsiia vykhovnoho potentsialu art-pedahohiky v umovakh navchalno-vykhovnoho protsesu pochatkovoi shkoly [Realization of educational potential of art-pedagogy in the conditions of educational process of primary school]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Drahomanov. Series 14 “Theory and methods of art education”. Kyiv, Vol. 8 (13), pp.155–159. [in Ukrainian].

Jafarova, O. (2012). Tvorche samovyrazhennia yak naukova problema [Creative self-expression as a scientific problem]. Pedagogical discourse. Vol. 11, pp. 76–80. [in Ukrainian].

Zhelezovskaya, G. & Eremina, S. (1999). Printsipy formirovaniya didakticheskikh terminov [Principles of formation of didactic terms]. Pedagogy. No. 5, pp.18–22. [in Russian].

Zakon Ukrainy “Pro pozashkilnu osvitu”. [Law of Ukraine “On Extracurricular Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14#(Accessed 19 Jan. 2021).[in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku pozashkilnoi osvity [The concept of development of out-of-school education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-koncepciyi-rozvitku-pozashkilnoyi-osviti (Accessed 19 Jan. 2021). [in Ukrainian].

Korzhenko, O. M. & Zargaryan, E.A. (2013). Artpedagogika segodnya: tseli i perspektivy razvitiya [Art pedagogy today: goals and prospects of development]. Teoryia y praktyka obrazovanyia v sovremennom myre: materyaly II Mezhdunar. prakt. konf. (Sankt-Peterburh, mai 2013). – Theory and practice of education in the modern world: Proceedings of the Second International. Practice. Conf. (St. Petersburg, May). (pp. 95–97.). Saint Petersburg. [in Russian].

Krok do tolerantnosti: vykorystannia arttekhnolohii u zakhysti prav ditei-bizhentsiv (2010).[A step towards tolerance: the use of art technologies in the protection of the rights of refugee children]. (Ed.). R. Bezpalcha and others. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].

Medvedeva, E., Levchenko, I., Komissarova, L., & Dobrovolskaya, T. (2011). Artpedagogika i art-terapiya v spetsialnom obrazovanii: ucheb. posob. [Art pedagogy and art therapy in special education: textbook. Allowance]. Moscow, 248 p. [in Russian].

Onyschuk, I. (2017). Rozvytok samovyrazhennia zrostaiuchoi osobystosti u muzychno-tvorchii diialnosti [Development of self-expression of a growing personality in musical and creative activities]. Aktualni problemy pedahohichnoi osvity: yevropeiskyi i natsionalnyi vymir: materialy I Mizhnarod. nauk.-prakt. konf. “Aktualni problemy pedahohichnoi osvity: yevropeiskyi i natsionalnyi vymir” (Lutsk, 3–5 chervnia 2016 r.) – Actual problems of pedagogical education: European and national dimension: Proceedings of the I International Scientific-Practical Conference “Actual problems of pedagogical education: European and national dimension” June 3-5, 2016. (Eds.). P.M.Gusak, I.M. Brushnevskaya and others. Vol.2. (pp. 25–26). Lutsk. [in Ukrainian].

Prima, R. (2016). Artpedahohika yak naukove poniattia: aspekty sutnisnoi kharakterystyky [Art pedagogy as a scientific concept: aspects of the essential characteristics]. Bulletin of Cherkasy University. Series: pedagogical sciences. No. 1, pp. 6–10. [in Ukrainian].

Psykholohichnyi slovnyk (2007). [Psychological Dictionary]. (Eds.).V. Sinyavsky, O. Sergeenkova; for order. N. Pobirchenko. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті