АРТ-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228350Ключові слова:
арт-педагогічні технології, учні початкової школи, творче самовираження, позашкільна освіта, технології сучасного театру, художньо-прикладні технології, фото/відео технології, евенттехнологіїАнотація
Статтю присвячено актуальній проблемі формування творчого самовираження учнів початкової школи у процесі позашкільної освіти засобами арт-педагогічних технологій. Відзначено роль позашкільної освіти як складника безперервної освіти, що покликаний забезпечити розвиток здібностей дітей і молоді у сфері освіти, науки та культури.
Підкреслено ефективність застосування арт-педагогічних технологій у формуванні творчого самовираження учнів у процесі здійснення позашкільної освіти.
Посилання
Boyko, A. (2010). Suchasni pidkhody do rozuminnia fenomenu samovyrazhennia osobystosti [Modern approaches to understanding the phenomenon of self-expression of personality]. Theoretical and methodological problems of education of children and students: collection. Science. wash. Kamyanets-Podilsky, issue. 14, vol. 2. 604 p. [in Ukrainian].
Velykyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the Ukrainian language]. Available at: https://slovnyk.me/dict/vts/ self-expression. [in Ukrainian].
Vygotsky, L. (1997). Psikhologiya iskusstva. Analiz esteticheskoy reaktsii [Psychology of art. Analysis of aesthetic reaction]. Moscow, 416 p. [in Russian].
Derkach, O. (2009). Realizatsiia vykhovnoho potentsialu art-pedahohiky v umovakh navchalno-vykhovnoho protsesu pochatkovoi shkoly [Realization of educational potential of art-pedagogy in the conditions of educational process of primary school]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Drahomanov. Series 14 “Theory and methods of art education”. Kyiv, Vol. 8 (13), pp.155–159. [in Ukrainian].
Jafarova, O. (2012). Tvorche samovyrazhennia yak naukova problema [Creative self-expression as a scientific problem]. Pedagogical discourse. Vol. 11, pp. 76–80. [in Ukrainian].
Zhelezovskaya, G. & Eremina, S. (1999). Printsipy formirovaniya didakticheskikh terminov [Principles of formation of didactic terms]. Pedagogy. No. 5, pp.18–22. [in Russian].
Zakon Ukrainy “Pro pozashkilnu osvitu”. [Law of Ukraine “On Extracurricular Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14#(Accessed 19 Jan. 2021).[in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku pozashkilnoi osvity [The concept of development of out-of-school education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-koncepciyi-rozvitku-pozashkilnoyi-osviti (Accessed 19 Jan. 2021). [in Ukrainian].
Korzhenko, O. M. & Zargaryan, E.A. (2013). Artpedagogika segodnya: tseli i perspektivy razvitiya [Art pedagogy today: goals and prospects of development]. Teoryia y praktyka obrazovanyia v sovremennom myre: materyaly II Mezhdunar. prakt. konf. (Sankt-Peterburh, mai 2013). – Theory and practice of education in the modern world: Proceedings of the Second International. Practice. Conf. (St. Petersburg, May). (pp. 95–97.). Saint Petersburg. [in Russian].
Krok do tolerantnosti: vykorystannia arttekhnolohii u zakhysti prav ditei-bizhentsiv (2010).[A step towards tolerance: the use of art technologies in the protection of the rights of refugee children]. (Ed.). R. Bezpalcha and others. Kyiv, 24 p. [in Ukrainian].
Medvedeva, E., Levchenko, I., Komissarova, L., & Dobrovolskaya, T. (2011). Artpedagogika i art-terapiya v spetsialnom obrazovanii: ucheb. posob. [Art pedagogy and art therapy in special education: textbook. Allowance]. Moscow, 248 p. [in Russian].
Onyschuk, I. (2017). Rozvytok samovyrazhennia zrostaiuchoi osobystosti u muzychno-tvorchii diialnosti [Development of self-expression of a growing personality in musical and creative activities]. Aktualni problemy pedahohichnoi osvity: yevropeiskyi i natsionalnyi vymir: materialy I Mizhnarod. nauk.-prakt. konf. “Aktualni problemy pedahohichnoi osvity: yevropeiskyi i natsionalnyi vymir” (Lutsk, 3–5 chervnia 2016 r.) – Actual problems of pedagogical education: European and national dimension: Proceedings of the I International Scientific-Practical Conference “Actual problems of pedagogical education: European and national dimension” June 3-5, 2016. (Eds.). P.M.Gusak, I.M. Brushnevskaya and others. Vol.2. (pp. 25–26). Lutsk. [in Ukrainian].
Prima, R. (2016). Artpedahohika yak naukove poniattia: aspekty sutnisnoi kharakterystyky [Art pedagogy as a scientific concept: aspects of the essential characteristics]. Bulletin of Cherkasy University. Series: pedagogical sciences. No. 1, pp. 6–10. [in Ukrainian].
Psykholohichnyi slovnyk (2007). [Psychological Dictionary]. (Eds.).V. Sinyavsky, O. Sergeenkova; for order. N. Pobirchenko. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.