ЗМІСТ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ПРЕДМЕТАХ ІНТЕГРОВАНИХ КУРСІВ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ СЛОВАЧЧИНИ

Автор(и)

  • Оксана Турок

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228383

Ключові слова:

екологічна освіта, наскрізна екологічна освіта, середня школa, освіта Словаччини, формування екологічної компетенції

Анотація

У статті розглянуто основні способи впровадження екологічної освіти як наскрізної теми в освітній процес середньої школи Словаччини. Визначено основні способи формування екологічної компетенції учня та виокремлено теми у змісті інтегрованих курсів, в яких екологічна освіта є наскрізною темою. Акцентовано увагу на злагодженій роботі формальної і неформальної екологічної освіти в середній школі Словацької Республіки. Доведено, що модулі навчальних курсів “Феномени світу” та інтегроване етичне виховання сприяють розвитку екологічної компетенції учня.

Біографія автора

Оксана Турок

вчитель біології Рахівського закладу загальної середньої освіти I–III ступенів № 1, здобувач ступеня доктора філософії

Посилання

Bilavych, H. (2020). Envaironmentalna osvita dlia staloho rozvytku u vymiri YuNESKO kriz pryzmu pidruchnykotvorennia [Environmental education for sustainable development from the unesco perspective through the prism of textbook creation]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drohobych, Vol. 3–4 (182–183), pp. 30–34. [in Ukrainian].

Tovkanets, H.V. & Turok, O.S. (2020). Zmist osvity i vykhovannia uchniv serednoi shkoly v diialnosti slovatskykh ekolohichnykh orhanizatsii [The content of education and upbringing of secondary school students in the activities of Slovak environmental organizations]. Current issues of humanities: interuniversity collection of scientific works of young scientists. Drogobych, Vol. 4 (30), pp. 220–222. [in Ukrainian].

Turok, O.S. (2019). Ekolohichne prosvitnytstvo v umovakh neformalnoi osvity u Slovatskii respublitsi [Environmental education in the context of non-formal education in the Slovak Republic]. Scientific journal of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and psychology. Mukachevo, Vol. 2 (10) 2, pp. 93–96. [in Ukrainian].

Turok, O.S. Rol ekolohichnoho koordynatora v shkolakh Slovachchyny [The role of the environmental coordinator in schools in Slovakia]. Scientific Collection “InterConf”, (31): with the Proceedings of the 7th International Scientific and Practical Conference “Science and Practice: Implementation to Modern Society”. Manchester, Great Britain (October 6-8, 2020), pp.69–71. [in Ukrainian].

Bernátová, R. (2013). Environmentálna výchova – prierezová téma v základnej škole [Environmental education – a cross-sectional topic in primary school]. Current issues of science and technology subjects and cross-sectional topics in primary education. Online conference. 23– 25.10.2013, pp.13–25. [in Slovak].

Inovovaný školský vzdelávací program pre 1.a 2. Stupeň základnej školy s materskou školou Hôrky [Innovative school development program for 1.a 2. Level of basic school with kindergarten Hôrky]. URL: https://zshorky.sk/wp-content/uploads/2019/10/Inovovan%C3%BD-%C5%A1kolsk%C3%BD-vzdel%C3%A1vac%C3%AD-program-2020.pdf [in Slovak].

Plán práce školy v oblasti: environmentálna výchova. Šk. rok: 2020 /2021 [School work plan in the area: environmental education. School year: 2020/2021]. Available at: https://zshorky.sk/wp-content/uploads/2020/10/Koordin%C3%A1torsk%C3%BD-pl%C3%A1n-environment%C3%A1lna-v%C3%BDchova-2020-21.pdf [in Slovak].

Štátny vzdelávací program pre 2. stupeň základnej školy v Slovenskej republike ISCED 2 – nižšie sekundárne vzdelávanie [State educational program for the 2nd level of primary school in the Slovak Republic ISCED 2 – lower secondary education]. Available at: https://www.statpedu.sk/files/articles/dokumenty/statny-vzdelavaci-program/isced2_spu_uprava.pdf [in Slovak].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті