ПРОБЛЕМАТИКА ЕМОЦІЙНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕМОЦІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Микитюк
  • Андрій Зачепа
  • Мирослава Кулинич
  • Михайло Пасічник
  • Ігор Берест

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228961

Ключові слова:

емоції, проблематика емоційної зрілості, студенти, когнітивно-емоційний, емпатійно-емоційний компоненти, емоційне здоров’я, емоційна компетентність

Анотація

У статті представлені результати теоретико-практичного дослідження проблематики емоційної зрілості як особистісної якості у студентів у контексті дослідження емоційного здоров’я. Автори подають інтерпретацію власних наукових досліджень щодо проблематики емоційної зрілості особистості, зокрема студентів Української академії друкарства в контексті дослідження двох компонентів – когнітивно-емоційного і емпатійно-емоційного.

Наведені результати порівняльного аналізу проведеного дослідження, респондентами якого були студенти 3 курсу факультету менеджменту на медіакомунікацій УАД, які зазнали умовного поділу на дві групи за статевою ознакою ( №1  – група студентів жіночої статі; №2 – група студентів чоловічої статі).

Біографії авторів

Оксана Микитюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри суспільно-гуманітарних наук Української академії друкарства; доктор педагогічних наук, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології Національного університету “Львівська політехніка”

Андрій Зачепа

доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри суспільно-гуманітарних наук Української академії друкарства

Мирослава Кулинич

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри ПР та журналістики Української академії друкарства

Михайло Пасічник

доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри інформаційної, бібліотечної та архівної справи Української академії друкарства

Ігор Берест

доктор історичних наук, доцент кафедри інформаційної, бібліотечної та архівної справи Української академії друкарства

Посилання

Bodrow, V. (2006). Psichologicheskiy stress: razvitie uchenia s sovremennoe sostoznie problem [Psychological stress: the development of learning and the current state of the problem]. Moscow, 528 p. [in Russian].

Boyko, V. (1996). Energia emociy v obchenii: vzglad na sebia i drygich [The energy of emotions in communication: a look at yourself and others]. Moscow, 472 p. [in Russian].

Bocheluk, V. (2008). Metodica ta organizacia naycovich doslidchen z psichologii [Methods and organization of scientific research in psychology]. Tutorial. Kyiv, 360 p. [in Ukrainian].

Breslav, G (2007). Psichologia emosiy [Psychology of emotions]. Moscow, 544 p. [in Russian].

Vyndt, V. (2008). General psychology: textbook [General psychology: textbook ]. Kyiv, 640 p. [in Ukrainian].

Goylman, D. (2002). Emosionalna kompetentnost [Emotional competence]. Psychology of motivations and emotions. Moscow. pp. 21–49. [in Russian].

Dmitriyuk, H. С. (2010). Vpluv emochiy na formuvanna ta stanovlenna osobistosti [The influence of emotions on the formation and formation of personality]. Problems of modern psychology. Vol. 8, pp. 261–271. [in Ukrainian].

Kennon, V. (1987). Phiziologia emisiy [Physiology of emotions]. Leningrad, 175 p. [in Russian].

Lomow, B. (1990). Metodologicheskie i teoreticheskie problem psichologii [Methodological and theoretical problems of psychology]. Moscow, 350 p. [in Russian].

Luk, A. (1982). Emicii i lichnost [Emotions and personality]. Moscow, 176 p. [in Russian].

Lusin, D. (2006). Novaj metodika izmerenia emosionalnogo intelecta [A new technique for measuring emotional intelligence]. Psychological diagnostics. Vol. 4, pp. 3–21. [in Russian].

Mykytyuk, O. (2009). Problemy formyvanna zdoroviazberigaychoi kompetentnosti ychiteliw w ymovach navchalno-vichownogo procesy [The problem of forming the health competence of teachers in the educational process]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. Charkiw, No. 4, pp. 76–79. [in Ukrainian].

Mykytyuk O. (2013). Teoretuko-metodichni zasadu formyvanna socioecologichnoi kompetentnosti ychiteliw w sustemi pisladiplomnoi pedagogichnoi osvitu [Theoretical and methodological principles of formation of socio-ecological competence of teachers in the system of postgraduate pedagogical education]. Lwiw, 368 p. [in Ukrainian].

Skrebets, V. O. (2009). Ratsionalne ta emotsiine v zdorovomu hluzdi budennoi svidomosti: poniattieve vyznachennia i diahnostyka [Rational and emotional in the common sense of everyday consciousness: conceptual definition and diagnosis]. Current issues of psychology. Vol. 7, No. 20, pp. 165–170. [in Ukrainian].

Slobodanuk, I. (2010). Trening partnerskogo spilkyvanna [Partnership training]. Training and Methodological Center “Consortium for Improving Management Education in Ukraine”, 48 p. [in Ukrainian].

Festinger, L. (2000). Teoria kognitivnogo dissonansy [Cognitive dissonance theory]. Moscow, 318 p. [in Russian].

Chebotar, A. (1999). Emosionalniy intellect kak osnowa yspeshnosti zheznedeatelnosty cheloveka [Emotional intelligence as the basis of success in human life]. Bulletin of Dnipropetrovsk University. Series “Pedagogy and Psychology”, Vol.4, pp. 129–134. [in Ukrainian].

Di Stefano, C., Heather, D. & Schutz, P. (2008). Identifying patterns of appraising tests in first year college students: implications for anxiety and emotion regulation during test taking. Journal of Educational Psychology. 2008. Vol. 100. pp. 942–960. [in English].

Goetz, T., Frenzel, A. & Rosemary, E. (2009). Emotional transmission in the classroom: exploring the relationship between teacher and student enjoyment. Journal of Educational Psychology. 2009. Vol.101. pp. 705– 716. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-11

Номер

Розділ

Статті