ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ЗНАНЬ І ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ В ПРОЦЕСІ РОБОТИ З ПІДРУЧНИКОМ ГЕОГРАФІЇ (2009 – 2017)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.229023Ключові слова:
підручник, географія, економічні знання та освіта, професійна орієнтація, аналіз змісту, методи, форми, технологіїАнотація
У статті подано та розглянуто підручники з географії для 9-го класу в період з 2009 до 2017 р. на предмет формування в учнів економічних знань і вмінь, а також проаналізовано можливості підручників в аспекті економічного навчання й виховання. Розкрито шляхи та методи ефективної реалізації економічних знань в змісті підручника. Подано прийоми щодо використання методичного апарату й ілюстративного матеріалу шкільного підручника з географії щоб досягнути певного рівня економічної компетентності як інтегрального показника когнітивної та дослідницької діяльності учнів. Показана роль шкільного підручника з географії для 9-го класу як умова професійної орієнтації учнів. Визначено місце економічних знань у змісті шкільної географічної освіти.
Посилання
Vashchenko, H. (1997). Zahalni metody navchannia. Pidruchnyk dlia pedahohiv [General teaching methods: a textbook for teachers]. Kyiv, 415 p. [in Ukrainian].
Hilberh, T. (2017). Heohrafiia : pidruchnyk dlia 9 kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Geography: a textbook for 9th grade secondary schools]. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].
Zhemerov, O. Robota z pidruchnykom heohrafii u zahalnoosvitnii shkoli: metodychnyi posibnyk. [Work with a textbook of geography in secondary school: a metod manual]. Available at: http://dspace.univer.kharkov.ua /bitstream/123456789/3632/2/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%BF%D0%B5%D0%B D%D0%BA%D0%BE.pdf (Accessed 25 Mar. 2021). [in Ukrainian].
Makarenko, A. (1954). Deiaki vysnovky z moho pedahohichnoho dosvidu. [Some conclusions from my pedagogical experience]. Collected works in 7 vols. Kyiv, vol. 5, pp. 214–230. [in Ukrainian].
Pestushko, V. (2009). Heohrafiia : pidruchnyk dlia 9 kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Geography: a textbook for 9th grade secondary schools]. Kyiv, 288 p. [in Ukrainian].
Samoilenko, V., Topuzov, O., Vishnikina, L. & Dibrova, I. (2013). Dydaktyka heohrafii [Didactics of geography]. Kyiv, 570 p. [in Ukrainian].
Spivakovskyi, O. (2005). Maibutnie shkilnoi informatyky. Tendentsii rozvytku osvitnikh informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii [The future of school computer science. Trends in the development of educational information and communication technologies]. Scientific journal of NPU named after M. Drahomanov: collectionof scientific works. Kyiv, Vol. 3(10), pp. 226–234. [in Ukrainian].
Ushynskyi, K. (1948). O kameralnom obrazovanyy. [About cameral Education]. Collected works in 11 vols. Moscow, Leningrad, Academy of Pedagogical Sciences of RSFSR Publ., vol. 8, pp. 121–253. [in Russian].
Shpak, O., Bulavenko, S. & Prymachenko, N. (2019). Proforiientatsiina robota v zakladakh zahalnoi serednoi osvity yak osnova sotsializatsii shkoliariv [Career guidance work in general secondary education institutions as a basis for socialization of schoolchildren]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drohobych, Vol. 11 (178), pp. 21–26. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.