ЕКОЛОГО-МОРАЛЬНІ ПРОЄКТИ ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ ЧУЙНОСТІ У ДОШКІЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • Олена Гнізділова
  • Оксана Станіченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230435

Ключові слова:

діти дошкільного віку, заклад дошкільної освіти, волонтерська діяльність, батьки, чуйність, еколого-моральний проєкт

Анотація

У статті розкривається необхідність впровадження волонтерського руху з метою виховання чуйності у дітей дошкільного віку як базової якості особистості, яка формується через турботу, співчуття до людей та живих істот, готовність допомагати.

Зосереджена увага на необхідності взаємодії батьків і педагогів-дошкільників закладів дошкільної освіти у вихованні моральних якостей дітей. Виокремлено ефективні форми волонтерської роботи працівників закладів дошкільної освіти і сім’ї, які використовуються в освітньому процесі з метою виховання чуйності у дітей (шефські, соціально-педагогічні, благодійні, патріотичні, екологічні, навчально-виховні).

Біографії авторів

Олена Гнізділова

доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Оксана Станіченко

аспірант кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Посилання

Ashytok, N. (2017). Formuvannia humanistychno-tsinnisnykh oriientatsii u ditei doshkilnoho viku na materiali dytiachoi literatury [The formation of humanistic and value orientations in preschool children on the material of children’s literature]. Anthropological studies. Pedagogy. No.5. pp. 4–11. [in Ukrainian].

Bezsonova, O. K. (2019). Volonterska diialnist u zakladakh doshkilnoi osvity: starshyi doshkilnyi vik [Volunteering in preschool institutions: senior preschool age]. Ternopil, 200 p. [in Ukrainian].

Konvisareva, L. P. (2006). Volonterskoe dvizhenie kak faktor razvitiya sotsialnoy aktivnosti molodezhi [Volunteer movement as a factor in the development of social activity of youth]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kostroma, 24 p.[in Russian].

Poliakova, O. P. (2015). Formuvannia u starshykh doshkilnykiv chuinosti na osnovi syntezu mystetstv [The formation of sensitivity in older preschoolers based on the synthesis of arts]. The theoretical and methodological problems of raising children and students. No. 19 (2). pp. 141–151. [in Ukrainian].

Havrysh, N., Brezhnieva, O., Kindrat, I. & Reipolska, O. (2015). Rozumne vykhovannia suchasnykh doshkilniat. Metodychnyi posibnyk [Smart education of modern preschoolers. Methodical manual]. (Ed.). O.Brezhnieva. Kyiv,176 p. [in Ukrainian].

Sabirova, O. V. (2018). Volonterstvo – sovmestnoe delo semi i detskogo sada [Volunteering is a joint work of family and kindergarten]. Science and education: a new time. Scientific and methodical magazine. No. 5. pp. 69–71. [in Russian].

Tabachnyk, I. H. & Piekharieva, A. S. (2016). Efektyvnist spetsialno orhanizovanykh zaniat z ditmy starshoho doshkilnoho viku v protsesi vykhovannia empatiinosti ta chuinosti [The effectiveness of specially organized classes with older preschool children in the process of educating empathy and sensitivity]. Spirituality of personality: methodology, theory and practice. No. 4. pp. 166–174. [in Ukrainian].

Bryk, Ya.A., Hovorun, N. V., Dementiev, V.V., Lashchuk, O.M., Melnyk, O.V. et al. (2016). Shkola volonteriv: navchalnyi posibnyk [School of volunteers: a textbook]. (Ed.).H.S.Skytova. Kyiv, 166 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-04

Номер

Розділ

Статті