ДУХОВНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230438Ключові слова:
духовність, духовне виховання, духовний розвиток, особистістьАнотація
У статті проаналізовано історико-педагогічний аспект феномена “духовність”, “духовне виховання”, “духовний розвиток особистості”; висвітлено вивчення проблеми духовного виховання особистості у філософів, педагогів, психологів минулого та сучасності; обґрунтовано, що духовність не зводиться до інтелектуальності, ідеальності, звернення розуму до етики, чистої моралі або аскетизму. Духовність не є й чиста релігійність, чи емоційне піднесення духу, або розумова довіра і урегульованість поведінки на цих засадах. Духовною є будь-яка діяльність, яка веде людину вперед у напрямі якоїсь форми розвитку: емоційного, інтуїтивного, соціального – і веде, вказує на життєвість його внутрішньої сили.
Посилання
Berdiaev, N. A. (1990). Dukhovnoe sostoianye sovremennoho myra [The spiritual state of the modern world]. New world. No. 1. pp. 34–38. [in Russian].
Vyshnevskyi, O. I. (2005). Na shliakhu reform [On the way of reforms]. Vital questions of modern Ukrainian education and the content of education. Selected scientific and journalistic works. Drohobych, p. 140. [in Ukrainian].
Vyshnevskyi, O.I. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Handbook for students of higher educational institutions. Drohobych, p. 528. [in Ukrainian].
Matsenko, Zh. M. (2010). Dukhovnist: fenomen psykholohii ta obiekt vykhovannia [Spirituality: the phenomenon of psychology and the object of education]. Kyiv, p.100. [in Ukrainian].
Ohiienko, I. & Tymoshyk, M. (2002). Ukrainska kultura [Ukrainian culture]. Kyiv, p. 340. [in Ukrainian].
Okhrimchuk, R.M. (2008). Dukhovnist [Spirituality]. Encyclopedia of Education. pp. 244–245. [in Ukrainian].
Savchyn, M. V. (2010). Dukhovnyi potentsial liudyny [The spiritual potential of a person]. Vol. 2. Ivano-Frankivsk, p. 141. [in Ukrainian].
Skotna, N. V. (2005). Osoba v rozkolotii tsyvilizatsii: osvita, svitohliad, dii [A person in a divided civilization: education, world outlook, actions]. Lviv, pp. 345–346. [in Ukrainian].
Sukhomlynska, O.V. Dukhovno-moralne vykhovannia ditei ta molodi: zahalni tendentsii y indyvidualnyi poshuk [Spiritual and moral education of children and youth: general tendencies and individual search]. Kyiv, p.13. [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. (1977). Vybrani tvory: u 5-ty t. [Selected works: in 5 vol.]. Kyiv. [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Metodyka vykhovannia kolektyvu [Methods of the education of collective]. Kyiv. [in Ukrainian].
Ushinskiy, K. (1948). Voprosyi o narodnyih shkolah [Questions about the public schools]. Collection of works: In 11th volumes. Vol. 2. Moscov-Leningrad, pp. 250 – 265. [in Russian].
Ushinskiy, K. (1948). O nravstvennom elemente vospitaniya [About the moral element of education]. Collection of works: In 11th volumes. Vol. 2. Moscov-Leningrad, pp. 425 – 489. [in Russian].
Shcherban, P. M. (2003). Pohliady K. D. Ushynskoho na zmist i metodyku vykhovannia ta navchannia ditei v simi ta shkoli [K. Ushynskyi’s views on the content and methods of education and training of children in the family and at school]. Education. 16–23 (No. 33). pp. 4–5. [in Ukrainian].
Iurkevych, P. (2000). Sertse i yoho znachennia v dukhovnomu zhytti liudyny za vchenniam Slova Bozhoho [Heart and its significance in the spiritual life of a person according to the teaching of the Word of God]. Chronicle – 2000. Ukrainian culturological almanac. Vol. 39 – 40. Kyiv, pp. 563 – 573. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.