Е-ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230489Ключові слова:
е-портфоліо, технологія портфоліо, вчитель, учні, школа, заклади загальної середньої освітиАнотація
У статті обґрунтовано особливості укладання електронного портфоліо для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Доведено, що технологія е-портфоліо сприяє моніторингу професійного зростання вчителя та передбачає не лише фіксацію його старання чи успіхів у визначених видах педагогічної діяльності (виховна робота, викладання, організаторська, позашкільна чи суспільна робота, методична чи науково-дослідницька робота), але й активізацію аналітичних здібностей через самостійне зіставлення підсумків своєї діяльності з встановленими стандартними критеріями.
Укладання е-портфоліо дозволяє вирішувати значущі педагогічні завдання: стимулювати мотивацію до педагогічної діяльності і професійного самовиховання, розвивати рефлексивно-оцінні навички вчителів та бажання до самоосвіти. Укладання і використання вчителями технології е-портфоліо у практичній діяльності закладів середньої освіти сприятиме організаційній, розвивальній, мобілізаційній та інформаційній функціях.
Посилання
Boiko, O. I. (2017). Elektronne portfolio vykladacha – alternatyvna forma otsinky yoho pedahohichnoi diialnosti ta profesionalizmu [Electronic portfolio of a teacher is an alternative form of evaluation of his pedagogical activity and professionalism]. Bulletin of Cherkasy State Technological University. No. 1. pp. 150–154. [in Ukrainian].
Vyshkivska, O. V. & Shykyrynska, O. (2019). Orhanizatsiia protsesu navchannia v novii ukrainskii shkoli: teoretyko-praktychnyi aspekt [Organization of the learning process in a new Ukrainian school: theoretical and practical aspect]. Youth and the market. No. 11 (178). pp. 115–119. [in Ukrainian].
Zahvozdkin, V. K. (2006). Rol portfolio v navchalnomu protsesi. Deiaki psykholoho-pedahohichni aspekty [The role of the portfolio in the learning process. Some psychological and pedagogical aspects]. Pedagogical psychology. No. 1. pp. 12–13. [in Ukrainian].
Isaieva, O. S. & Khmiliar, I. R. (2019). Informatyzatsiia navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh zakladakh Ukrainy [Informatization of the educational process in higher medical institutions of Ukraine]. Scientific journal “Innovative pedagogy”. Issue 10. Vol. 1. pp. 149–152. [in Ukrainian].
Karandash, M. M. (2011). Portfolio yak faktor profesiinoho stanovlennia molodoho vchytelia [Portfolio as a factor in the professional development of a young teacher]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Pedagogy. No. 7. pp. 82–88. [in Ukrainian].
Kendiukhova, A. A. (2016). Profesiine portfolio: terytoriia uspikhu suchasnoho pedahoha: navchalno-metodychnyi posibnyk [Professional portfolio: the territory of success of a modern teacher: a textbook]. Kіrovograd, 120 p. [in Ukrainian].
Abrami, P. C. & Barrett, H. (2005). Directions for Research and Development on Electronic Portfolios. Canadian Journal of Learning and Technology. Vol. 31(3). DOI: https://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/article/view/26487/19669 [in English].
Zimmerman, E. (2014). Career couch: Showcasing Your Work, in an Online Portfolio. The New York Times. DOI: https://www.nytimes.com/2012/07/01/jobs/an-online-portfolio-can-showcase-your-work-career-couch.html [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.