Е-ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Роксолана Алексєєва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230489

Ключові слова:

е-портфоліо, технологія портфоліо, вчитель, учні, школа, заклади загальної середньої освіти

Анотація

У статті обґрунтовано особливості укладання електронного портфоліо для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Доведено, що технологія е-портфоліо сприяє моніторингу професійного зростання вчителя та передбачає не лише фіксацію його старання чи успіхів у визначених видах педагогічної діяльності (виховна робота, викладання, організаторська, позашкільна чи суспільна робота, методична чи науково-дослідницька робота), але й активізацію аналітичних здібностей через самостійне зіставлення підсумків своєї діяльності з встановленими стандартними критеріями.

Укладання е-портфоліо дозволяє вирішувати значущі педагогічні завдання: стимулювати мотивацію до педагогічної діяльності і професійного самовиховання, розвивати рефлексивно-оцінні навички вчителів та бажання до самоосвіти. Укладання і використання вчителями технології е-портфоліо у практичній діяльності закладів середньої освіти сприятиме організаційній, розвивальній, мобілізаційній та інформаційній функціях.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, доцент кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Роксолана Алексєєва

студентка групи НОПН-21з Національного університету “Львівська політехніка”, вчитель ліцею № 66 ЛМР

Посилання

Boiko, O. I. (2017). Elektronne portfolio vykladacha – alternatyvna forma otsinky yoho pedahohichnoi diialnosti ta profesionalizmu [Electronic portfolio of a teacher is an alternative form of evaluation of his pedagogical activity and professionalism]. Bulletin of Cherkasy State Technological University. No. 1. pp. 150–154. [in Ukrainian].

Vyshkivska, O. V. & Shykyrynska, O. (2019). Orhanizatsiia protsesu navchannia v novii ukrainskii shkoli: teoretyko-praktychnyi aspekt [Organization of the learning process in a new Ukrainian school: theoretical and practical aspect]. Youth and the market. No. 11 (178). pp. 115–119. [in Ukrainian].

Zahvozdkin, V. K. (2006). Rol portfolio v navchalnomu protsesi. Deiaki psykholoho-pedahohichni aspekty [The role of the portfolio in the learning process. Some psychological and pedagogical aspects]. Pedagogical psychology. No. 1. pp. 12–13. [in Ukrainian].

Isaieva, O. S. & Khmiliar, I. R. (2019). Informatyzatsiia navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh zakladakh Ukrainy [Informatization of the educational process in higher medical institutions of Ukraine]. Scientific journal “Innovative pedagogy”. Issue 10. Vol. 1. pp. 149–152. [in Ukrainian].

Karandash, M. M. (2011). Portfolio yak faktor profesiinoho stanovlennia molodoho vchytelia [Portfolio as a factor in the professional development of a young teacher]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Pedagogy. No. 7. pp. 82–88. [in Ukrainian].

Kendiukhova, A. A. (2016). Profesiine portfolio: terytoriia uspikhu suchasnoho pedahoha: navchalno-metodychnyi posibnyk [Professional portfolio: the territory of success of a modern teacher: a textbook]. Kіrovograd, 120 p. [in Ukrainian].

Abrami, P. C. & Barrett, H. (2005). Directions for Research and Development on Electronic Portfolios. Canadian Journal of Learning and Technology. Vol. 31(3). DOI: https://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/article/view/26487/19669 [in English].

Zimmerman, E. (2014). Career couch: Showcasing Your Work, in an Online Portfolio. The New York Times. DOI: https://www.nytimes.com/2012/07/01/jobs/an-online-portfolio-can-showcase-your-work-career-couch.html [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-04

Номер

Розділ

Статті