ПРОБЛЕМА АКТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У КОНТЕКСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230491Ключові слова:
вища школа, навчальний процес, програмні вимоги, навчання іноземній мові, дистанційна освіта, інтенсифікація, активація, навчальні вимоги, комп’ютерні технології, комп’ютерні електронні підручники, комп’ютерні електронні програми, комунікаційна активність, професійна активність, соціальні, академічні та професійні цілі, немовні вищі заклади освіти, активне професійне самовдосконалення, майбутня професійна діяльністьАнотація
У статті проаналізовано проблему активізації навчального процесу вивчення іноземної мови у немовних вищих закладах освіти під час дистанційного навчання. Процес інтенсифікації розглядається у максимальному використанні комп’ютерних технологій, у складанні комп’ютерних електронних посібників, навчаючих програм, контролюючих матеріалів та тестів з іноземної мови професійного спрямування.
Один із шляхів інтенсифікації навчання лексики пропонується використання сучасних технічних засобів, насамперед комп’ютера, що дає можливість активізувати та інтенсифікувати навчальний процес і підвищити якість засвоєння матеріалу студентами. У викладанні іноземної мови ПК розглядається як засіб навчання, який дає змогу організувати керовану, самостійну роботу студентів, особливо на сучасному етапі – в період дистанційного навчання. Новий матеріал, викладений на аудиторному on-line занятті, потребує повторення і закріплення під час індивідуальної (самостійної) підготовки з використанням комп’ютерних підручників, навчальних програм, матеріалів та тестів для самоконтролю.
Одне з призначень ПК розглядається у статті як засіб допомогти викладачеві розв’язати найважливіші завдання під час навчання іноземним мовам: використовувати різні способи самостійної роботи з усіх видів мовленнєвої діяльності над мовним матеріалом, за допомогою комп’ютера можна спрямувати самостійні заняття студентів за програмою, яка, формуючи навчальні завдання та вказуючи шляхи їх виконання, забезпечує планомірне засвоєння мовного матеріалу, його активізацію, безперервний контроль і корекцію відповідних тестів та завдань. Це особливо важливо для немовних вищих закладів освіти, де на вивчення іноземної мови відводиться порівняно невелика кількість навчальних годин.
Але у будь-якому випадку основу навчального процесу в умовах дистанційного навчання складає цілеспрямована і чітко контрольована інтенсивна самостійна робота студента, який може вчитись у зручному для себе місці й в зручний час, маючи при собі набір (кейс) засобів навчання (методичні вказівки, флеш-пам’ять з лекціями та контролюючими матеріалами та тестами тощо).
Посилання
Borshchevetskaya, V.D. (2003). Exercises for teaching English professional vocabulary to students of economics. Foreign languages. No. 2. pp. 24 – 28. [in Ukrainian].
Gapon, Y.A. (2000). The use of computer technology at the stage of introduction of new material in the system of intensive foreign language learning. Foreign languages. No. 2. pp.26 –28. [in Ukrainian].
Klachko, V.M. (1999). Formation of motivation of educational activity at cadets of higher military educational institutions. Candidate’s thesis. p. 180. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2020). Formation of communicative competence of future managers in foreign language classes. Actual problems of philology and methods of teaching foreign languages in modern multilingual space: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific-Theoretical Conf, 25 October. 2020. Vinnytsia, рp. 85–88. [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2013). Modernization of the system of higher agricultural education in the conditions of multiculturalization of society. Youth and market, No. 8. pp. 69–73. [in Ukrainian].
Popko, I.A. (2003). Modern trends in the teaching of foreign languages in higher education. Linguistic and methodological concepts of teaching foreign languages in non-language higher education in Ukraine: Coll. Science. articles of participants All-Ukrainian. scientific-practical conf. Kyiv, pp. 287 – 294. [in Ukrainian].
Processes of learning and teaching foreign languages (translated by Nikolaeva S.Y., Shestyuk O.M.). Foreign languages. 2000. No. 3. pp. 50 – 55. [in Ukrainian].
Standard program of a foreign language for non-language specialties of higher educational institutions (compiled by Folomkina S.K., Shtulman E.A., Perfilova G.V., etc.). Moscov, 1990. 26 p. [in Ukrainian].
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge Univ. Press. 2001. p. 24. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.