ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Іван Василиків
  • Роксолана Романчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230493

Ключові слова:

початкова школа, алгоритмічне мислення, інформаційні технології

Анотація

У статті зосереджено увагу на основних методологічних підходах, що формують алгоритмічне мислення учнів початкової школи. На основі аналізу програми визначено актуальні підручники з інформатики, окреслено основні етапи розвитку алгоритмічного мислення молодших школярів: елементи мови навчального алгоритму; впровадження практичної системи (виявлення помилок, відтворення, заміна, проєктування, перетворення алгоритмів з різними структурами з однієї форми в іншу). Водночас автор закликає уникати формалізму, спиратися на життєвий досвід учнів початкової школи, використовувати ігрові технології та найкраще поєднувати їх з інформаційними. Цей метод дасть кожній дитині можливість розкрити свої здібності та підготуватися до життя у конкурентному світі інформаційних технологій.

Біографії авторів

Іван Василиків

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики, інформатики та методики їх викладання у початковій школі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Роксолана Романчук

магістр факультету початкової та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Barbolina, T. M. (2010). Rozvytok alhorytmichnoho y operatsiinoho myslennia u protsesi vyvchennia prykladnoho prohramnoho zabezpechennia [The development of algorithmic and operational thinking in the process of studying an applied software]. Computer at school and family. Kyiv, No. 1. pp. 19–22. [in Ukrainian].

Bilokobylska, N. (2000). Rozvytok matematychnoho myslennia [Development of mathematical thinking]. Primary education.No. 41. p. 3. [in Ukrainian].

Bohdanovych, M. V., Kozak, M. V. & Korol, Ya. A. (2006). Metodyka vykladannia matematyky u pochatkovykh klasakh: navch. pos., vyd. 3, pererob. ta dopovn [The methods of teaching mathematics in primary school: a textbook. The 3rd edition, supplemented and revised]. Ternopil, 336 p. [in Ukrainian].

Vorobe, O. O. (2013).Vykladannia osnov alhorytmizatsii u 5-mu klasi [Teaching the basics of algorithmization in the 5th grade]. A computer at school and family. No. 2. pp. 7–9. [in Ukrainian].

Dashevska, L.P. (1997). Sposoby navchalnoi roboty dlia rozvytku matematychnoho myslennia shkoliariv [The methods of educational work for the development of mathematical thinking of students]. Elementary School. No.6. pp.11–14. [in Ukrainian].

Kosheliev, O. & Pasichnyk, N. (2017). Teoretyko-metodychni osnovy rozvytku alhorytmichnoho myslennia molodshykh shkoliariv [The theoretical and methodological bases of development of algorithmic thinking of junior schoolchildren]. Youth and the market. No. 8. pp. 60–64. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2017_8_13[in Ukrainian].

Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv 2-4 klasiv [Curriculum for secondary schools 2-4 grades]. Informatics. Available at: URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html [in Ukrainian].

Rybalko, O. O. (2011). Dydaktychna hra i navchannia molodshoho shkoliara [Didactic game and teaching of the junior schoolboy]. Computer in school and family: scientific and methodical magazine. No. 4. pp. 26–30. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-04

Номер

Розділ

Статті