ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230493Ключові слова:
початкова школа, алгоритмічне мислення, інформаційні технологіїАнотація
У статті зосереджено увагу на основних методологічних підходах, що формують алгоритмічне мислення учнів початкової школи. На основі аналізу програми визначено актуальні підручники з інформатики, окреслено основні етапи розвитку алгоритмічного мислення молодших школярів: елементи мови навчального алгоритму; впровадження практичної системи (виявлення помилок, відтворення, заміна, проєктування, перетворення алгоритмів з різними структурами з однієї форми в іншу). Водночас автор закликає уникати формалізму, спиратися на життєвий досвід учнів початкової школи, використовувати ігрові технології та найкраще поєднувати їх з інформаційними. Цей метод дасть кожній дитині можливість розкрити свої здібності та підготуватися до життя у конкурентному світі інформаційних технологій.
Посилання
Barbolina, T. M. (2010). Rozvytok alhorytmichnoho y operatsiinoho myslennia u protsesi vyvchennia prykladnoho prohramnoho zabezpechennia [The development of algorithmic and operational thinking in the process of studying an applied software]. Computer at school and family. Kyiv, No. 1. pp. 19–22. [in Ukrainian].
Bilokobylska, N. (2000). Rozvytok matematychnoho myslennia [Development of mathematical thinking]. Primary education.No. 41. p. 3. [in Ukrainian].
Bohdanovych, M. V., Kozak, M. V. & Korol, Ya. A. (2006). Metodyka vykladannia matematyky u pochatkovykh klasakh: navch. pos., vyd. 3, pererob. ta dopovn [The methods of teaching mathematics in primary school: a textbook. The 3rd edition, supplemented and revised]. Ternopil, 336 p. [in Ukrainian].
Vorobe, O. O. (2013).Vykladannia osnov alhorytmizatsii u 5-mu klasi [Teaching the basics of algorithmization in the 5th grade]. A computer at school and family. No. 2. pp. 7–9. [in Ukrainian].
Dashevska, L.P. (1997). Sposoby navchalnoi roboty dlia rozvytku matematychnoho myslennia shkoliariv [The methods of educational work for the development of mathematical thinking of students]. Elementary School. No.6. pp.11–14. [in Ukrainian].
Kosheliev, O. & Pasichnyk, N. (2017). Teoretyko-metodychni osnovy rozvytku alhorytmichnoho myslennia molodshykh shkoliariv [The theoretical and methodological bases of development of algorithmic thinking of junior schoolchildren]. Youth and the market. No. 8. pp. 60–64. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2017_8_13[in Ukrainian].
Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv 2-4 klasiv [Curriculum for secondary schools 2-4 grades]. Informatics. Available at: URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html [in Ukrainian].
Rybalko, O. O. (2011). Dydaktychna hra i navchannia molodshoho shkoliara [Didactic game and teaching of the junior schoolboy]. Computer in school and family: scientific and methodical magazine. No. 4. pp. 26–30. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.