ПАРТНЕРСТВО ЯК ІНДИКАТОР ЕФЕКТИВНОСТІ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.230497Ключові слова:
виховання, історичний підхід, синергетичний підхід, освіта, особистість, цінності, якість освітиАнотація
У статті визначено проблеми, які стоять перед організаторами виховної роботи в закладі освіти: неоднозначність розуміння суті і структури виховання, поєднання європейських і національних цінностей у змісті такого виховання, організації виховання у реальному і віртуальному просторі.
Акцентовано увагу на національно-патріотичному вихованні, що зумовлено реальністю. Авторами зазначено циклічність виховання людини за історичним підходом і ідеєю природовідповідності. Досягнення цілей виховання, на думку авторів, залежить від однозначності їх розуміння та очікуваних результатів виховання усіма учасниками такого процесу, системного партнерства у досягненні визначеної мети.
Зазначено, що ритм і правила партнерства у вихованні узгоджуються з принципом причинності. Потенціал методичних засобів мають самоконтроль, формування сили волі, моральний вишкіл, позитивне, оптимістичне програмування розвитку вихованця.
Посилання
Antipov, O. (2014). Fenomen patriotyzmu yak odyn zi skladnykiv natsionalnomovnoi kartyny svitu [The phenomenon of patriotism as one of the components of the national language picture of the world]. Theoretical and didactic Philology. Pegagogy. Pereiaslav-Khmelnytskyi. Vol. 7. pp. 226–237. [in Ukrainian].
Bekh, I. (2017). Hrani dukhovnoho zrostannia osobystosti [Facets of spiritual growth of the individual]. Elementary Scool. No. 1. pp. 3–7. [in Ukrainian].
Vorozhbit-Horbatiuk, V. (2021). Kompetentnist pedahohichnoho partnerstva yak bazys yakosti vyshchoi pedahohichnoi osvity [Competence of pedagogical partnership as a basis for the quality of higher pedagogical education]. Youth & market. No.10/196. pp.63–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248528 [in Ukrainian].
Bondarenko, O. (2016). Vykhovannia patriotyzmu ukrainskoi molodi v istorychnii retrospektyvi [Education of Ukrainian youth patriotism in historical retrospect]. Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Pedagogy. Vol. 6. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_6_4 [in Ukrainian].
Harashchuk, O. V. & Kutsenko, V. I. (2016). Formuvannia novoi paradyhmy patriotychnoho vykhovannia molodi – skladovoi natsionalnoi bezpeky (sotsialno-ekonomichni aspekty) [Formation of a new paradigm of patriotic education of youth – a component of national security (social and economic aspects)]. Scientific bulletin of the Poltava National Technical University named after Yuriy Kondratyuk “Economy and Region”. No. 4. pp. 27–34. [in Ukrainian].
Hershunenko, O., Shpak, O. & Prymachenko, N. (2022). Vikovi osoblyvosti formuvannia hromadianskoi aktyvnosti starshoklasnykiv [Age-specific features of the formation of civic activity of high school students]. Youth & market. No. 3/201. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259890 [in Ukrainian].
Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia (2022). [The concept of national and patriotic education]. Available at : https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15#Text [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2010). Filosofiia liudynotsentryzmu v osvitnomu prostori [The philosophy of human-centeredness in the educational space]. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].
Kurylo, V. (2014). Osnovu systemy natsionalno-patriotychnoho vykhovannia maie stanovyty ideia ukrainskoi derzhavnosti [The basis of the system of national-patriotic education should be the idea of Ukrainian statehood]. Native school. No. 4/5. pp. 8–9. [in Ukrainian].
Khyzhniak, I.A. & Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2021). Mizhuniversytetski komunikatsiini zakhody yak sposib formuvannia rehionalnoho doslidnytskoho seredovyshcha [Interuniversity communication events as a way of forming a regional research environment]. Teacher professionalism: theoretical and methodical aspects. pp. 5–18. Available at : http://profped.ddpu.edu.ua/article/view/236444/234962 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.