АКМЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО СТУПЕНЕВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Оксана Шквир
  • Наталія Казакова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230535

Ключові слова:

ступенева підготовка, акмеологія, акмеологічний підхід, рівні освіти, майбутні учителі початкових класів

Анотація

У статті акцентовано увагу на необхідності оновлення системи ступеневої підготовки майбутніх учителів початкових класів на засадах акмеологічного підходу. Уточнено сутність понять “акмеологія”, “акмеологічний підхід”. Розкрито особливості ступеневої підготовки майбутніх учителів початкових класів з позиції акмеологічного підходу. Визначено внутрішні і зовнішні чинники досягнення майбутніми вчителями особистісного і професійного акме на кожному етапі підготовки. Наголошено на необхідності перезавантаження методичного інструментарію викладачів ЗВО акмеологічними способами навчання.

Біографії авторів

Оксана Шквир

доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Наталія Казакова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Antonova, O. Ye. (2011). Akmeolohichnyi pidkhid do vyznachennya sutnosti pedahohichnoyi obdarovanosti [Acmeological approach to determining the essence of pedagogical talent]. Akmeolohiia – nauka XXI stolittia: materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konfer – Acmeology – the science of the XXI century: Proceedings of the III International Scientific-Practical Conference. Under the editorship of V. O. Ohneviuk. (pp. 17 – 22). Kyiv. [Ukrainian].

Drach, I. I. Akmeolohichnyy pidkhid do formuvannya profesiynoyi kompetentnosti studentiv u vyshchomu navchalnomu zakladi [Acmeological approach to the formation of professional competence of students in higher education]. Available at: http://tme.umo.edu.ua/docs/2/09drachs.pdf (Accessed 17 Feb. 2021). [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. (2015). Akmeolohichnyy pidkhid yak stratehichnyy oriyentyr osobystisno-oriyentovanoyi pedahohichnoyi osvity [Acmeological approach as a strategic landmark of personality-oriented pedagogical education]. Problems of education: collection of scientific works. Vol. 84. Zhytomyr-Kyiv, pp. 25 – 30. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”] adopted on July 1, 2014. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (Accessed 16 Feb. 2021). [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro fakhovu peredvyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Professional Higher Education”] adopted on June 6, 2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19 (Accessed 16 Feb. 2021). [in Ukrainian].

Minenok, A. (2015). Akmeolohichnyi pidkhid u protsesi profesiino-tvorchoho samorozvytku maibutnioho vchytelia pochatkovoi shkoly [Acmeological approach in the process of professional and creative self-development of the future primary school teacher]. The origins of pedagogical skills. Vol. 15. pp. 210 – 216. [in Ukrainian].

Profesiinyi standart “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednioi osvity” [Professional standard “Primary school teacher of general secondary education institution”] approved by the order of the Ministry of Social Policy of Ukraine dated August 10, 2018 No.1143. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1143732-18 (Accessed 19 Feb. 2021). [in Ukrainian].

Tsiuniak,O. P. Realizatsiia akmeolohichnoho pidkhodu u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh mahistriv pochatkovoii osvity do innovatsiinoi diialnosti [Implementation of the acmeological approach in the professional training of the future masters of primary education for innovation]. Available at: http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/8883/1/Основна%20стаття_Цюняк%20О.П.pdf (Accessed 18 Feb. 2021). [in Ukrainian].

Shkvyr, O. L. (2018). Stupeneva pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do provedennia pedahohichnykh doslidzhen [Stage preparation of the future primary school teachers for pedagogical research]. Zhytomyr, 500 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-04

Номер

Розділ

Статті