КОМПЕТЕНТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ У ШВЕЙЦАРІЇ: ПРОФЕСІЙНА, ЕТИЧНА, ПРАВОВА ПРАКТИКА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230538Ключові слова:
етична практика, компетентність, медична сестра, професійна практика, правова практика, рамка компетентностей, ШвейцаріяАнотація
У статті висвітлено компетентнісну характеристику медичної сестри у Швейцарії, зокрема у сфері професійної, етичної та правової практики. Виконано аналіз науково-педагогічної та медичної літератури, що висвітлює окремі аспекти проблеми дослідження. Досліджено особливості Рамки компетентностей медсестринства, розробленої Міжнародною радою медичних сестер. Відображено знання, вміння і навички ліцензованої практикуючої медичної сестри у Швейцарії, що необхідні для організації та реалізації догляду за пацієнтами з урахуванням професійного, етичного та правового контекстів. Наголошено на необхідності оволодіння як фаховими, так і соціальними навичками. Представлено висновки, сформовані на основі дослідження досвіду Швейцарії. Визначено перспективи подальших досліджень.
Посилання
Vovk, M. & Bezkorovaina, U. (2020). Suchasnyi stan medsetrynstva v systemi okhorony zdorovia [Current state of nursing in the health care system]. Current issues of educational process quality improvement: materials of the scientific-methodical conference with international participation. Ivano-Frankivsk, pp. 78–79. [in Ukrainian].
Hordiichuk, S. V. (2016). Yakist formuvannia profesionalizmu maibutnikh fakhivtsiv v umovakh mahistratury shliakhom standartyzatsii medychnoi osvity [The quality of future specialists’ professionalism formation in the conditions of master’s program by the means of medical education standardization]. New technologies of learning, no. 89(1). pp. 98–103. [in Ukrainian].
Zhovneruk, V. R. & Holumbevska, M. V. (2015). Likarska taiemnytsia v medsestrynskii diialnosti [Medical secrecy in nursing]. Master of Nursing, no. 2(14). pp. 96–103. [in Ukrainian].
Kravchenko,O. P. (2014). Formuvannia profesiinoi etyky maibutnikh medychnykh sester u navchalno-vykhovnomu protsesi medychnoho koledzhu [Formation of professional ethics of future nurses in the educational process of medical college]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Mudritska, V. K. 92014). Suchasni pohliady medychnoi etyky i deontolohii [Modern views of medical ethics and deontology]. Nursing, No.2. pp. 34–36. [in Ukrainian].
Mukan, N. & Blavt, O. (2019). Istoryko-pedahohichne pidgruntia profesiinoi pidhotovky likariv v universytetakh SShA [Historical and pedagogical background of doctors’ professional training in the US universities]. Medical education, No.4(84), pp. 140–143. [in Ukrainian].
Mukan, N. V., Kozlovskyi, Yu. M. & Kryshtanovych, M. F. (20200. Kontseptualni pidkhody do vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh medychnykh sester [Conceptual approaches to improving the future nurses’ training]. Innovative pedagogy, Issue 26. pp. 148–151. [in Ukrainian].
Pikon, K. S. (2017). Bahatorivnevist profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sestrynskoi spravy v umovakh stupenevoi osvity v SShA [Multilevel training of future nursing professionals in terms of higher education in the United States]. Young scientist, No.7(47). pp. 313–316. [in Ukrainian].
Pituley, V. V. (2020). Metodyka vprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v protsesi vykladannia medychnoi psykholohii [Methods of implementing a competency-based approach in medical psychology teaching]. Aktualni pytannia pidvyshchennia yakosti osvitnoho protsesu: materialy naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu – Current issues of improving the quality of the educational process: Proceedings of the Scientific-Methodical Conference with International Participation. Ivano-Frankivsk, p. 95. [in Ukrainian].
Shegedyn, M. B. (2001). Medyko-sotsialni osnovy reformuvannia medsestrynskykh kadrovykh resursiv systemy okhorony zdorovia [Medical and social foundations of reforming nursing human resources of the health care system]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 40 p. [in Ukrainian].
Bundesamt fьr Statistik [Federal Statistics Office]. An employment and working hours – detailed data. The detailed results from BESTA. Available at: http://www .bfs.admin .ch/bfs/portal/de/index /themen/03/02/blank/data/02.html (Accessed 20 Nov.2020). [in German].
NAREG. Nationales Gesundheitsberuferegister, Factsheet (2014). [NAREG. National Register of Medical Professions, newsletter]. Bern: Swiss Conference of Health Directors. 3 p. [in German].
Nursing Care Continuum Framework and Competencies. Geneva, Switzerland: International Council of Nurses, 2008. 44 p. [in English].
SBK-ASI. (2011). Professionelle Pflege Schweiz – Perspektive 2020 [Swiss Professional Nurse – Perspective 2020]. Bern: Swiss Professional Association of Women and Nurses. Available at: http://www.sbk.ch/fileadmin/sbk/shop_downloads/de/Perspektive2020-dt.pdf (Accessed 15 Dec.2020). [in German].
International Council of Nurses (ICN). (2004). The global shortage of registered nurses: an overview of issues and actions. Geneva, Switzerland. Available at: http://www.icn.ch/global/shortage.pdf (Accessed 10 Jan. 2021). [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.