КОМПЕТЕНТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ У ШВЕЙЦАРІЇ: ПРОФЕСІЙНА, ЕТИЧНА, ПРАВОВА ПРАКТИКА

Автор(и)

  • Ірена Хміляр

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.230538

Ключові слова:

етична практика, компетентність, медична сестра, професійна практика, правова практика, рамка компетентностей, Швейцарія

Анотація

У статті висвітлено компетентнісну характеристику медичної сестри у Швейцарії, зокрема у сфері професійної, етичної та правової практики. Виконано аналіз науково-педагогічної та медичної літератури, що висвітлює окремі аспекти проблеми дослідження. Досліджено особливості Рамки компетентностей медсестринства, розробленої Міжнародною радою медичних сестер. Відображено знання, вміння і навички ліцензованої практикуючої медичної сестри у Швейцарії, що необхідні для організації та реалізації догляду за пацієнтами з урахуванням професійного, етичного та правового контекстів. Наголошено на необхідності оволодіння як фаховими, так і соціальними навичками. Представлено висновки, сформовані на основі дослідження досвіду Швейцарії. Визначено перспективи подальших досліджень.

Біографія автора

Ірена Хміляр

аспірантка кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Vovk, M. & Bezkorovaina, U. (2020). Suchasnyi stan medsetrynstva v systemi okhorony zdorovia [Current state of nursing in the health care system]. Current issues of educational process quality improvement: materials of the scientific-methodical conference with international participation. Ivano-Frankivsk, pp. 78–79. [in Ukrainian].

Hordiichuk, S. V. (2016). Yakist formuvannia profesionalizmu maibutnikh fakhivtsiv v umovakh mahistratury shliakhom standartyzatsii medychnoi osvity [The quality of future specialists’ professionalism formation in the conditions of master’s program by the means of medical education standardization]. New technologies of learning, no. 89(1). pp. 98–103. [in Ukrainian].

Zhovneruk, V. R. & Holumbevska, M. V. (2015). Likarska taiemnytsia v medsestrynskii diialnosti [Medical secrecy in nursing]. Master of Nursing, no. 2(14). pp. 96–103. [in Ukrainian].

Kravchenko,O. P. (2014). Formuvannia profesiinoi etyky maibutnikh medychnykh sester u navchalno-vykhovnomu protsesi medychnoho koledzhu [Formation of professional ethics of future nurses in the educational process of medical college]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Mudritska, V. K. 92014). Suchasni pohliady medychnoi etyky i deontolohii [Modern views of medical ethics and deontology]. Nursing, No.2. pp. 34–36. [in Ukrainian].

Mukan, N. & Blavt, O. (2019). Istoryko-pedahohichne pidgruntia profesiinoi pidhotovky likariv v universytetakh SShA [Historical and pedagogical background of doctors’ professional training in the US universities]. Medical education, No.4(84), pp. 140–143. [in Ukrainian].

Mukan, N. V., Kozlovskyi, Yu. M. & Kryshtanovych, M. F. (20200. Kontseptualni pidkhody do vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh medychnykh sester [Conceptual approaches to improving the future nurses’ training]. Innovative pedagogy, Issue 26. pp. 148–151. [in Ukrainian].

Pikon, K. S. (2017). Bahatorivnevist profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sestrynskoi spravy v umovakh stupenevoi osvity v SShA [Multilevel training of future nursing professionals in terms of higher education in the United States]. Young scientist, No.7(47). pp. 313–316. [in Ukrainian].

Pituley, V. V. (2020). Metodyka vprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v protsesi vykladannia medychnoi psykholohii [Methods of implementing a competency-based approach in medical psychology teaching]. Aktualni pytannia pidvyshchennia yakosti osvitnoho protsesu: materialy naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu – Current issues of improving the quality of the educational process: Proceedings of the Scientific-Methodical Conference with International Participation. Ivano-Frankivsk, p. 95. [in Ukrainian].

Shegedyn, M. B. (2001). Medyko-sotsialni osnovy reformuvannia medsestrynskykh kadrovykh resursiv systemy okhorony zdorovia [Medical and social foundations of reforming nursing human resources of the health care system]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 40 p. [in Ukrainian].

Bundesamt fьr Statistik [Federal Statistics Office]. An employment and working hours – detailed data. The detailed results from BESTA. Available at: http://www .bfs.admin .ch/bfs/portal/de/index /themen/03/02/blank/data/02.html (Accessed 20 Nov.2020). [in German].

NAREG. Nationales Gesundheitsberuferegister, Factsheet (2014). [NAREG. National Register of Medical Professions, newsletter]. Bern: Swiss Conference of Health Directors. 3 p. [in German].

Nursing Care Continuum Framework and Competencies. Geneva, Switzerland: International Council of Nurses, 2008. 44 p. [in English].

SBK-ASI. (2011). Professionelle Pflege Schweiz – Perspektive 2020 [Swiss Professional Nurse – Perspective 2020]. Bern: Swiss Professional Association of Women and Nurses. Available at: http://www.sbk.ch/fileadmin/sbk/shop_downloads/de/Perspektive2020-dt.pdf (Accessed 15 Dec.2020). [in German].

International Council of Nurses (ICN). (2004). The global shortage of registered nurses: an overview of issues and actions. Geneva, Switzerland. Available at: http://www.icn.ch/global/shortage.pdf (Accessed 10 Jan. 2021). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-04

Номер

Розділ

Статті