СПЕЦИФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА-ПІАНІСТА В ПРОЦЕСІ АНСАМБЛЕВОГО МУЗИКУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.234135Ключові слова:
ансамблеве музикування, професійно важливі якості, концертмейстер, інструменталіст, виконавська майстерністьАнотація
У статті розглянуто специфічні особливості роботи концертмейстера-піаніста з різними інструменталістами та вокалістами. Розкрито компоненти виконавської майстерності концертмейстера в процесі ансамблевого музикування. Визначено роль професійно важливих виконавських якостей. Особлива увага приділяється розкриттю методичних аспектів діяльності концертмейстера під час ансамблевого музикування з інструменталістами різної фахової спеціалізації, досягненню цілісній єдності між штриховими та тембровими особливостями скрипкових, духових і партією фортепіано.
Посилання
Dorosh, T. L. (2015). Akompaniatorske mystetstvo v pidhotovtsi maibutnoho fakhivtsia-muzykanta [Associative art in the preparation of a future specialistmusician]. Traditions and innovations in higher architectural and artistic education, 1, pp. 34–37. [in Ukrainian].
Ekonomova, E. K. (2003). Organіzacіya spіvtvorchostі [Organization of co-creation]. Textbook for accompanist and singer. Odesa, 208 р. [in Ukrainian].
Inyutochkina, N. V. (2010). Fenomen pianista-koncertmejstera [The Pianist-Accompanist Phenomenon]. Kharkov, 67 р. [in Russian].
Yorkina, Yе. B. (2010). Spetsyfichni osoblyvosti vykonannia ta interpretatsii muzychnykh tvoriv instrumentalistamy riznykh typiv [Specific features of performance and interpretation of musical works by instrumentalists of different types]. Scientific Bulletin of NAM. No. 3. pp. 107–113. [in Ukrainian].
Yorkina, N. V. & Chernyak, Ye. B. (2018). Osoblyvosti proiavu hendernykh vidminnostei instrumentalistiv u protsesi muzychno-vykonavskoi diialnosti [Features of manifestation of gender differences of instrumentalists in the process of musical performance]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Collection of scientific works. Kamenetz-Podilsk National University named after Ivan Ogienko. Kamenetz-Podilsk, 24(1-2018), pp. 63 – 68. [in Ukrainian].
Kalenik, I. V. (2014). Kontsertmeisterska diialnist – istorychnyi ta pedahohichnyi aspekty. [Concert activities – historical and pedagogical aspects]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol.3 (110), pp.124–128. [in Ukrainian].
Kubanceva, E.I. (2002). Koncertmejsterskij klass: uchebnoe posobie [Concertmaster class: study guide]. Moscov, 192 р. [in Russian].
Mitlytska, V.A., Herdova, T.S. & Cherniak Ye.B. (2019). Fortepianna ansambleva muzyka V. Ptushkina yak predmet vyvchennia na fakultetakh mystetsko-pedahohichnoho [V. Ptushkin’s piano ensemble music as a subject of study at faculties of art and pedagogical direction]. Youth and market Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych,Vol.7 (174), pp. 62–66. [in Ukrainian].
Molchanova, T. O. (2015). Mystetstvo pianista-kontsertmeistera u kulturno-istorychnomu konteksti: istoriia, teoriia, praktyka: monohrafiia [The art of pianist-accompanist in the cultural-historical context: history, theory, practice: Monograph]. Lviv, 557 p. [in Ukrainian].
Polzun, L. (2005). Naukovi i khudozhni aspekty mystetskoi diialnosti pianista-kontsertmeistera [Scientific and artistic aspects of the artistic activity of the pianist-concertmaster]. Candidate’s theasis. Kyiv; Institute of Art Studies, Folklore Studies and Ethnology named after M. T. Rylsky, National Academy of Sciences of Ukraine. [in Ukrainian].
Chernyak, Ye. B. & Yorkina, N. V. (2014). Do problemy formuvannia psykholoho-vykonavskoi maisternosti v konteksti kompensatornykh mozhlyvostei osobystosti [The problem of the formation of psycho-performing skill in the context of the compensatory capabilities of the individual]. Materialy mizhnarodnoi naukovoi konferentsii Mystetska osvita: tradytsii i novatsii – Proceedings of the International Scientific Conference An art education: traditions and innovations. (pp. 146 – 148). Melitopol. [in Ukrainian].
Chernyak, Ye. B. & Yorkina, N. V. (2016). Formuvannia hendernoi kompetentnosti studentiv u protsesi yikh pidhotovky do umov vykonavskoi diialnosti [Methodical aspects of the formation of professional-performing competences of musicians with different individual and psychological peculiarities]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Collection of scientific works. Kamenetz-Podolsk National University named after Ivan Ogienko. Kamenetz-Podolsk, 20(1 – 2016). pp. 163 – 168. [in Ukrainian].
Cherniak, Ye. & Karetska, A. (2019). Metodychni aspekty formuvannia profesiino vazhlyvykh vykonavskykh yakostei uchniv shkil estetychnoho spriamuvannia [Methodical aspects of formation of professionally important performing qualities of pupils of schools of aesthetic orientation.]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol.5(172), pp. 73–79. [in Ukrainian].
Chernyak, Ye. B. & Yorkina, N. V. (2018). Metodychni aspekty formuvannia profesiino-vykonavskykh kompetentsii muzykantiv z riznymy indyvidualno-psykholohichnymy osoblyvostiamy [Formation of gender competence of students in the process of their preparation to the conditions of performance]. Alfred Nobel University Bulletin. Series: Pedagogy and Psychology. Dnepr, 2(16). pp. 102 – 109. [in Ukrainian].
Chernyak, Ye. & Byletskya, M. et al. (2019). Transformation of sound cipher complexes in the history of musical art and their specific manifestations in the work of composers of the XVII-XXI centuries. Journal of History Culture and Art Research. Karabuk University. pp. 301–309. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.